What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Egret II vs Atomiswave SD

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Zijn deze cabs vergelijkbaar in specs? Kan iemand ervaring / kennis delen wat betreft deze cabs?
 
Een Egret II kan alleen low/medium res aan, een atomiswave SD ook high res. Komt er op neer dat als je voornamelijk low res speelt, dus oudere pcb's, neo geo en dat soort spul je beter voor de egret kan gaan. En voor het nieuwere high-res spul (naomi, atomiswave, namco's latere bordjes etc) je beter voor de atomiswave kan gaan. Low-res schijnt er op de atomiswave sd ook wat minder uit te zien dan op de egret bv, al heb ik zelf de atomiswave sd nog niet in low-res gezien dus daar kan ik persoonlijk niet veel over zeggen. Egret II heeft ook een erg makkelijk te roteren monitor, wel handig voor als je zo af en toe eens switched tussen horizontal en vertical games.
 
Bedankt voor de duidelijke uitleg Ne0. Vooral het feit de monitor simpeler te draaien is bij een egret II is een behoorlijke plus. Over high-res arcade gaming heb ik uberhaupt nog niet nagedacht. Alhoewel Naomi/Dreamcast games wel tot m'n favorieten behoord. Hmmm....
 
Een nadeel van een Atomiswave vind ik ook de panel die vaak wordt meegeleverd met een card slot waar je niks aan hebt. Het draaien van het scherm in een Egret is (los gezien van de behuizing om de monitor die je even moet loshalen en omdraaien) echt een kwestie van seconden, ideaal.

Voor de rest zijn de afmetingen precies hetzelfde, het enige is dus zoals neo al zei het scherm wat er in zit.
 
Die cardslot zal wel zoiets zijn als de memory-cards van NeoGeo en de vmu van Dreamcast en waarschijnlijk specifiek bedoelt voor atomiswave games.

Zijn er 2P panels voor de Atomiswave SD verkrijgbaar trouwens? Waarschijnlijk kun je er ook gewoon een egret 2 / 3 panel op aansluiten.
 
Nee de cardslots zijn voor online play, waar de kaarten worden gebruikt om de voortgang van de speler bij te houden.
 
Back
Top