What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

DREAMCAST TO JAMMA CONSOLE & PCB

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Almighty,
niet om jouw aankoop te dissen hoor.

Wel duur, kan je ook zelf doen met een beetje soldeerwerk, maar OK, dit is wel wat cleaner natuurlijk, maar toch.
met 5 draadjes solderen op een fingerboard heb heb je al beeld.
nog 2 draadjes heb je geluid
nog 11 draadjes heb je 1p controls

Dus in totaal 29 draadjes ben je klaar, heb je hetzelfde als dit!
En de Dreamcast heeft vga out, dus zou ik die liever met vga out connecten op een cabinet, zolang die cabinet 31 khz aankan, althans voor de games die jij opnoemt. Check vooral wel 3rd strike (maar die had je al op een multi pcb zeker!) 3rd strike heeft speciale 240p (15 khz) modus. check gamefaqs!
 
d":49i4lvht said:
Almighty,
niet om jouw aankoop te dissen hoor.

Wel duur, kan je ook zelf doen met een beetje soldeerwerk, maar OK, dit is wel wat cleaner natuurlijk, maar toch.
met 5 draadjes solderen op een fingerboard heb heb je al beeld.
nog 2 draadjes heb je geluid
nog 11 draadjes heb je 1p controls

Dus in totaal 29 draadjes ben je klaar, heb je hetzelfde als dit!
En de Dreamcast heeft vga out, dus zou ik die liever met vga out connecten op een cabinet, zolang die cabinet 31 khz aankan, althans voor de games die jij opnoemt. Check vooral wel 3rd strike (maar die had je al op een multi pcb zeker!) 3rd strike heeft speciale 240p (15 khz) modus. check gamefaqs!

Geen tijd en zin om het zelf te doen 😉
Ook komt er nog best wel wat bij kijken kwa kosten hoor?

2 Dreamcast controller (draadjes vast solderen en aansluiten naar de buttons, dus nog meer draaden in je cab)
Scartkabel
printplaatje (jamma) en de juiste eeprom.
Soldeerbout kopen :lol:
En hier zit dan ook nog een NTSC Dreamcast bij (die ik toch weer verkoop op Marktplaats :lol: ) en VT 2.
Dit alles ziet er wel meteen keurig uit en als ik alle kosten bij elkaar ga optellen dan is 69 euro echt niet zo duur.
Straks aansluiten op m'n New Astro (24khz) en ik ben tevreden.(nu nog even op m'n OK Baby)
 
ElPancho":1afxmfk5 said:
Was dat 69 euro inclusief verzenden ?

zonder verzendkosten.
Maar hij verkoopt hem ook los(jamma connector, en dat had ik achteraf ook beter kunnen doen.
Nu heb ik er een amerikaanse dc bij en heb er niks aan.(ook ik deze van de vrachtwagen gevallen, letterlijk!)
 
Back
Top