BDT":31n0hto2 said:
Voor de electronica zal ik eens rondvragen, den haag is ook weer een uitstapje terwijl ik vlak bij rotterdam woon
Ik denk dat rotterdam ook groot genoeg is voor een electronica onderdelen shop
Bij deze een foto van mijn console2jamma connector. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar het werkt wel. (functie boven uiterlijk)
Korte uitleg (voor zover al niet bijgeschreven):
- de video ground moet naar pin 14, NIET naar pin 1,2,27 of 28. Maar je moet wel een doorlus maken van pin 14 naar één van de ground pins, maakt niet uit welke.
- de connectoren op het mono versterkertje spreken voor zich. Ik heb aan de inkomende zijde audio left van de scart genomen, op de uitgaande zijde (gemerkt SP) heb ik de + van beide cab speakers gezet (de min loopt al van de speaker naar de jamma stekker). Zo heb ik mono geluid uit beide speakers.
Ik heb een aantal 'tussenconnectoren' gebruikt, A t/m E op de foto. Dit is niet echt nodig, maar zo kan ik, als het eventueel een keer moet, bepaalde componenten loskoppelen zonder dat ik het één en ander moet desolderen.
- het losse groene draadje dat je bij het grote blok ziet is een extra button voor een PSX controller (heb ik op pin 16 aangesloten).
- button 4 zit op pin 25 parts side, button 5 op pin 26 parts side en button 6 op pin 26 solder side. Maar als je een 2-player interface wil maken, kun je button 6 beter op pin 11 parts side zetten (als die bij jou nog vrij is). Want dan heb je voor de 2-player buttons alle aansluitingen op de solder side.
- ik heb het plankje in een T-vorm gemaakt zodat je de jamma connector stevig, maar toch met beleid met de jamma stekker kan vastmaken c.q. losmaken. Dit kan nog wel eens stroef gaan.
Nog een opmerking over het geluid: zoals ik eerder heb geschreven, is mijn geluid oplossing niet de mooiste, want mono geluid over cab speakers. Beter is stereo geluid over een fatsoenlijke speakerset, maar dat is me nog niet gelukt.
Een andere merkwaardigheid m.b.t. het geluid is het volgende: ik heb een oude standup kast heb met een 'normale' cabinet voeding (dus zonder audio versterker of zo). als ik mijn console2jamma in die kast gebruik, heb ik inderdaad gewoon mono geluid uit de cab speakers. Echter, als ik het spulletje in mijn Astro zet, hoor ik geen geluid, TENZIJ ik de volume knop van zowel het mono versterkertje, als ook die op de nvs-4000-01 bijna volledig open draai. Maar dan is het geluid nog steeds zacht en erg vervormd. Dit probleem heb ik nog niet opgelost.
Succes