What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

De Art topic

DNL

1CC Aspirant
Zoals jullie allemaal weten is er een shitload aan mooie art voor zo ongeveer alle games die bestaan. Misschien is het tijd om wat van dat spul te posten hier.

Ik zal beginnen met X-Men: Children of the Atom (de game waarmee de hele marvel gekte begon).

xmencota.jpg

Zelf vind ik de art van Amano Yoshitaka erg vet. Hij heeft naast zijn art ook de characters van o.a. FFI, II, III, IV, V, VI ontworpen. Maar vooral de art vind ik het mooist.

FFJcover.jpg

ffo02.jpg

ffo01.jpg

ffo03.jpg

Ja zeker weten, Amano is ook een van mijn favorieten.

Ik ben net zijn site aan het checken, maar ik moet zeker ooit een szo'n FF artbook van hem kunnen scoren...ziet er te gek uit.

DreamerNL":2elapshp said:
Ja zeker weten, Amano is ook een van mijn favorieten.

Ik ben net zijn site aan het checken, maar ik moet zeker ooit een szo'n FF artbook van hem kunnen scoren...ziet er te gek uit.

Ik heb een artbook van Amano. The Art of Final Fantasy. Staan echt hele mooie tekeningen in. Ik was een paar jaar geleden in London en heb toen met wat vrienden die retro en game tentoonstelling bezocht (ben de naam kwijt maar die was vorig jaar ook in NL, Tilburg). Daar hing een schilderij met de cover art van FF6 japans. Damn ik wilde die gewoon van de muur pakken en keihard naar buiten rennen :P

Mooie art allemaal jongens, keep 'em coming!
Zelf hou ik erg van de art die ik zie langskomen, ik heb me er zelf nog nooit in verdiept eigenlijk.. Wil wel binnenkort een FF VII/FF VIII of FFX artbook aanschaffen :)

EDIT:

Ibara artwork die Ken heeft gepost in een ander topic hier;
ibara.jpg

Erg mooi imo, prachtig ^^

Amano is verreweg mijn favoriet, maar ik kan ook genieten van de art van de Nippon Ichi games (Disgaea, La Pucelle, Rhapsody, Phantom Brave, Makai Kingdom).

Ik geloof dat La Pucelle een andere artist had dan de nieuwere NI games. Ja zo'n Amano artbook lijkt me ook wel wat, het enige artbook wat ik nu heb is Xenogears Perfect Works.

Art in Final fantasy projecten heb ik altijd erg mooi gevonden...

Een paar voorbeelden:

ff5.jpg

ff7dc.jpg

ff9quina.jpg

ffx.jpg

ff6.jpg

ff9.jpg

ff9-1.jpg

_0_

DreamerNL":3d4adir2 said:
Ik geloof dat La Pucelle een andere artist had dan de nieuwere NI games. Ja zo'n Amano artbook lijkt me ook wel wat, het enige artbook wat ik nu heb is Xenogears Perfect Works.
Klein vraagje: ik kan aan dat Xenogears artbook komen, maar wat is hij ongeveer waard in jouw ogen?

Ze zijn zeker mooi, alleen is de laatste een beetje te licht in mijn ogen en mag het wat fellere kleuren zijn bij de laatste.. Voor de rest erg mooi alle art hier 8)

Back