What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

[CT] Final Fantasy XII

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
A

Anonymous

Guest
Final Fantasy XII

Release date:
icon_japan.gif
16 Maart 2006
icon_usa.gif
Onbekend
icon_europa.gif
Onbekend

Verhaal
Final Fantasy XII speelt zich af in dezelfde wereld als Final Fantasy Tactics Advance (GBA), namelijk Ivalice. Deze wereld is opgedeeld in de twee grote continenten Valentia en Ordalia. Beide gebieden worden gecontroleerd door een grootmacht: Valentia door Arcadia, Ordalia door Rosalia. Daarnaast beheerst Arcadia ook nog het kleine, maar technologisch zeer belangrijke, Dalmasca. De inwoners van het staatje zijn hier echter niet mee opgezet en al vlug wordt er over opstand gesproken.

Het hoofdpersonage, Vaan, woont in Dalmasca. Zoals iedereen is hij niet blij met de bezetting door Arcadia en hij zal dan ook snel in contact komen met verzetsbewegingen. Hierdoor ontmoet hij andere speelbare personages, zoals Ashe, Balflear en Fran.

ff12006.jpg

Volgens het team achter FFXII zullen we hevig, maar aangenaam verrast worden door dit spel. Er zullen een paar belangrijke zaken veranderen tegenover vroegere delen, zoals de camera. Vroeger had die een vast standpunt, nu blijft hij bij jou en kan je hem 360 graden draaien.

De previews en hands-on impressies van deze game zijn erg goed, en ikzelf verwacht er ook erg veel van. What about you guys?

Heb de demo al een maand hier liggen, maar nog steeds niet geprobeert...andere wel al hier heb ik vernomen.

Mijn most wanted game. Ik volg FFXII al bijna vier jaar.

Square Enix mag wel een beetje op gaan schieten...

Ach, ik heb nog zoveel om uit te spelen en te verzamelen, zo'n haast heeft het nou ook weer niet 8) Maar dit is zeker voor mij nu even mn most wanted game, ik kijk hier al een flinke tijd naar uit ^_^

Ik ga een wait and see policy hanteren. Ik vind FFX en verder helemaal niks. Ik zal wel een ouwe lul worden maar ik vind de stijl en eigenlijk alles gewoon bagger. Is FFXII niet gewoon FF met een vleugje Star Wars?

Nee, gelukkig niet. Anders zou ik een afkeur van het spel krijgen. Want ik haat Star Wars.

FFXII is een soort mix tussen de middeleeuwen en moderne technologie. De filmpjes en screens geven mij die indruk iig.

Ik ben al vanaf begin jaren negentig een enorme fan van Final Fantasy, dus elke nieuwe deel krijgt mijn aandacht. Dit deel dus ook.

Vandaag maar eens de OPM2 gehaald, en daar staat een 6 pagina tellende hands-on in over FF XII, Black een 4/5 pagina tellende hands-on en een review van Shadow of the Colossus! Dragon Quest VIII wordt er ook in besproken, en nog een vette demo ook! Halen dus 8)

Gisteren al gezien, en het ziet er echt perfect uit! Misschien dat ik toch nog overga op JAP PS2 en deze importeer.. Dilemma :evil:

@Gungrave: Hoewel de wereld Ivalice heet heeft het niets te maken met de wereld van Final Fantasy Tactics Advance. Klein detail :)

Mijn voorspelling:
- Bij Final Fantasy VII zat er 7 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy VIII zat er 7 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy IX zat er 4 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy X zat er 5 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy X-2 zat er 8 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release

Gemiddeld gezien komt de US release 6 maanden na de Japanse release. Theoretisch zal de Amerikaanse versie van Final Fantasy XII rond 16 september 2006 te koop zijn.

Even voor Europa:

- Bij Final Fantasy VII zat er 3 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy VIII zat er 1 maand tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy IX zat er 3 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy X zat er 5 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy X-2 zat er 3 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release

Gemiddeld gezien komt de EU release 3 maanden na de Amerikaanse release. Theoretisch zal de Europese versie van Final Fantasy XII rond 16 december 2006 te koop zijn.

Voorspelling releasedata:
:jap: 16 maart 2006 (zeker!)
:usa: 16 september 2006
:eur: 16 december 2006

Sorry, my bad =) Heb nog nooit FFTA gespeeld, heb het intro stukje ook maar van een site genaamd InsideGamer ;)

En 16 December zou mooi zijn! Net voor de feestdagen, dan krijg ik hem zowiezo wel :lol: En dat het lang wachten is; ach, jammer dan maar. Genoeg dingen om me mee te vermaken tot de game hier is ^_^

Baki":3hp41551 said:
Ik ga een wait and see policy hanteren. Ik vind FFX en verder helemaal niks. Ik zal wel een ouwe lul worden maar ik vind de stijl en eigenlijk alles gewoon bagger. Is FFXII niet gewoon FF met een vleugje Star Wars?

Word. Ik denk dat de graphics en wereld botergeil zijn... dat als je 't spel eerst ziet geweldig is, maar als je er eenmaal echt mee bezig bent je pas merkt dat 't lineair is en je een been there, done that gevoel krijgt.

Maar ik moet wel even erbij zeggen: ik heb al een tijdje een DVD liggen met een preview van FF XII en 't ziet er wel weer heel erg vet uit! Als ze het *echt* goed aanpakken (dus niet FF X-stylo, en *zeker* niet als FF X-2), dan is het wel een reden om de PS3 te kopen.

Back