What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Buyers guide SNK Neo Geo

Magician lord, leuk platformspel.
NeoFred

Baki":tpegupgs said:
Ik denk dat Kizuna niet zou misstaan in je lijst. Ik vind het echt 1 van de betere Neo fighters.

Ik mis Shock Troopers ook nog in dit rijtje... Deel 1 wel te verstaan.

Rano":1n7j9nm0 said:
Stel, ik wil een Neo Geo AES. Dat kost me al een rib uit mijn lijf. Welk spel is dan de absolute must have? Veel geld hou ik dan niet meer over gok ik :)

Maak je keuze uit;

Metal Slug X of 3

Garou Mark of the Wolves (mijn persoonlijke favoriet)

Blazing Star (dit gaat je pieken kosten!)

En natuurlijk een KOF. Persoonlijk vind ik Kof 98 erg goed.

Dit zou mijn must have lijst zijn;

Blazing Star
Mark of the Wolves
King of Fighters ‘98-‘01
Last Blade I&II
Metal Slug serie
Pulstar
Samurai Showdown serie (2 &4)

toevoegen; Real Bout serie

alles wat je meer kunt veroorloven is leuk, maar niet noodzakelijk.

Gr,

een lijst met spellen die je zkerz moet hebben als je van neo games geniet:

KOF95/97/98/01/02
SS2/3/4
FFS/RB(S)(2)
Kizuna encounter
Last Blade 1&2
MOTW
voor de fighters zijn dit de top titels waar ik persoonlijk niet zonder zou kunnen. beste uit de hele lijst? kof98/97, SS2, RB any, LB moet je gewoon bijde hebben net als MOTW.

pulstar
blazing star
strikers 1945 plus
last resort
viewpoint
sonic wings 2
voor de shooters, echte musts zijn de 3 bovenste titels (vandaar dat ze bovenaan staan) en viewpoint is toch echt een klassieker.

voor de resat is een neo niet echt een aantrekkelijke gaming machine, geen goed racers (2d vind je et gek), geen rpg's, alleen maar 1 leuke beat em ups, op sengoku 3 na dan.

puzzel en sport zijn nog wel een paar goed titels onder ander:
baseball stars 2 is best leuk
league bowling ook best leuk
neo turf masters vet spel
ultimate 11 is ook wel leuk, maar voor de iss pro spelers zal dit zwaar klote zijn

puzzle bubble 1&2
magicall drop 2&3
twinkle star sprites
zintrick

in ieder geval genoeg keuzes om uit te kiezen voor een beginende koper. er zijn nog wel een paar aardige games als top hunter en spinmaster maar verw8 niet te veel ervan. de fighters en shooters die ik heb opgenoemd zijn in ieder geval de creme de la creme om te hebben.

Hey handig zo'n topic... ik zit eraan te denken om een Neo geo aan te schaffen maar weet verder niet goed welke titels (ze zijn ook zo duur he :shock:).. Van de KOF serie hoor ik weleens de '99 of '01 de beste zijn.. tja ik zelf hou vooral van snelle en lekkere gameplay met combo's e.d., het blijft natuurlijk persoonlijk maar welke KOF zouden jullie me aanraden?

Wat voor goede (en goedkope) spellen heb je nog voor de Neo Geo? Ik zag Samurai spirits 1 en 2 langskomen, hoe zit het met de verdere delen 3t/m6(?). Advies voor andere spellen?

graag jullie mening :)

goedkoop en goed: SS2.

KOF om te hebben: 98,99.

Kof '01 is echt troep. De beste zijn toch echt wel kof '98 en 2002.

99 en 98 zijn mijn favoriet, gevolgd door 2000 en 97.. Daarna volgen 96 en 2003, dan '95 en de kutste zijn '94, 2k2 en 2k1.

Persoonlijk heb ik een grote hekel aan 2k1 en 2k2. 2k1 zag er gewoon niet uit en 2k2 gaat terug naar de roots (geen striker) maar dat is overbodig omdat er al een betere dream match KOF met die setup ('98).

image012.gif
Dit gastje komt me zo bekend voor! Nostalgie 100% hier! Alleen van welke game is hij?

DreamerNL":37u43s7p said:
Ho mensen, Windjammers moet er zeker in! Echt old school snelle en simpele gameplay...deze komt in een cab, zeker weten.

Helemaal mee eens!
Puzzle Bobble heeft sinds aanschaf van m'n MVS ook een speciaal plekje in m'n hart verovered.

Maar Samurai Shodown 2 verdient een ereplaats. SS4 ken ik niet al te goed, maar ik ben wel heel erg blij met m'n SamSho V special. Focking dope spel!

Verder is er al veel gezegd waar ik 't mee eens ben... AOF2 was gewoon revolutionair, gezichten naar de klote zien gaan & zo. Maar World Heroes kan ik niet inkomen dat dat een goede 1on1 beat 'm up is.

He arathorn,
Als je samurai shodown 4 nog niet kent , moet je hem zeker spelen.
Qua speelbaarheid de beste uit de hele serie, combo's galore !
Qua sfeer en nostalgie staat deel 2 aan top.
Maar speel deel 4 eens , wel ff goed voor gaan zitten en het even de tijd gunnen.

Gungrave":32vfp7kd said:
Samurai Shodown? :roll:

haha oke.. dat spel heb ik dus altijd op arcade zitten spelen toen ik 8 jaar was ofzo.. eindlijk teruggevonden!
Laat ik nou net een Neo geo AES met SS1+2 hebben besteld 8)

Maar die sprite is van SS3/4/5 ;)

SHODOWN 4 IS DE BESTE!!!

Die 14(?) hit combo's (heb ik nog niet onder de knie), Supermoves en het lege gedeelte van je healthbar opofferen voor een temporary super meter. Gruwelijk vette shit allemaal :D

Haohmaru en Sogetsu Bust mode ownz!

sow.. tijdje geleden dat ik gepost hebt, maar nu ik bijna afgestudeerd ben kan ik weer ff rond kijken voor aes spellen :)

heeft neo geo aes ook fighting sidescrollers? geen idee of dat genre zo heet, maar ik bedoel spellen ala Double dragon snes style. Dat je elke stage vijanden moet verslaan en dan weer verder kan lopen. Liefst ook eentje die met 2 spelers is te spelen.

Burning Fight, Sengoku, Mutation Nation en kan ff niet snel op andere komen ;)

Mutation nation is in ieder geval 3x niks. Wat zeg ik, 30x niks. De rest ken ik niet goed maar volgens mij valt daar ook niet zo veel lol aan te beleven.

Mijn lijst:

Last Blade
KOF 98
Samurai Spirts 2

Clasics kunnen ook lachen zijn zoals: Nam 1975, Magician Lord, Sengoku en een van me favo's ASO II (Alpha Mission 2)

Denk dat je beter uitkomt met wat categorieën:

1: cheap om te beginnen (Classics)
2: Shmups toppers.
3: VS fighting toppers (KOF97, KOF98, KOF2002, Last blade, samurai spirits)
4: Duure shizzle zolas de metal slugs, mark of the wolves, samurai spirits 5 special en nog andere toppers

zoiets denk ik

De beste scroller vind ik Sengoku 3.

Qua nostalgie trek ik Burning Fight en Robo Army ook nog wel. Eerste heb ik zelf op AES en speel ik wel eens met een maat, en dat is best leuk hoor.

Maar een Final Fight 3 op de SNES owned ze eigenlijk allemaal wel (op Sengoku 3 na), de Neo is niet de console van de scrollers.

Back