What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Buy Sell Trade naar facebook

Status
Not open for further replies.

Jinxz

Pattern Reader
Ik zie het (buy sell trade naar fb) op het forum vermeld worden zonder mogelijkheid tot het geven van een mening. Ik wil niet zeggen dat er iets besproken moet worden voordat het uitgevoerd wordt en leg me 100% neer bij het besluit.
Dat gezegd hebbende, FOCK FACEBOOK! en ik zal geen moeite meer doen om iets aan te bieden, groupbuys te organizeren of enig ander commercieel initiatief te nemen op nozomi als ik daarmee geforceerd word om het op dat indringerige gedrocht van bits en bytes te moeten zetten.
Overal waar je kijkt wordt je geforceerd om die graf website te gebruiken en nu zelfs hiero.

No hard feelings, my 2 cents.

Ik zit wel op wat trade groupen op Facebook, en dat werkt best goed. Maar ook de gespot locken vind ik wel erg jammer, Dat is meer zo'n flauwekull / handige tips topic. Mag die open blijven, van mij part in het off-topic gedeelte.

Groupbuys via Facebook?
Dat moet ik nog zien, of dat werkt. ook geen tijdelijke overgang, maar gewoon bats alles locken. imo wat abrupt

Maarre gezien fora achterhaald wordt, betekent dit het begin van het einde, en gaat nozomi geheel over naar Facebook?

Mijn mening was al duidelijk.

Graag het forum deel weer open en ook mijn group buy.

Het Facebook ding kan vast wel in parallel open zijn - niet nodig om het te forceren? Mensen kunnen best wel zelf kiezen.

Arcade hobby is toch meer iets voor de oude garde, wellicht wel 90% die facebook hebben, maar hoeveel % ervan actief is op facebook is denk ik een stuk minder.
Ik zit ook op enkele (verkoop)groepen op facebook en vind het niet zo fijn werken.
Bij mij laadt het trager en het terug vinden van info gaat ook niet zo snel als op een forum, zal wel aan mijn leeftijd liggen :P

Voor mij is het weer een extra locatie waar ik moet gaan kijken voor mijn in en verkoop behoefte. Er zijn een stuk of 4/5 fora waar ik regelmatig kijk en ieder forum heeft zijn eigen soort aanbod en vraag die bij dat specifieke forum horen. Persoonlijk vind ik Facebook geen locatie voor buy en sell zaken, ben er steeds minder te vinden omdat er zoveel rotzooi gepost wordt.
Waarschijnlijk is het een age ding :-)

Anyway, ik vind het zonde dat het verhuisd word, wist niet dat de site dit nodig heeft.

volgens mij weet iedereen zijn zaken overal wel te vinden en lijkt het me niet nodig meer kopieën van dezelfde advertenties van andere sites te hebben. Voor mij maakt dat dit forum zo speciaal, het ontbreken van die advertenties en alleen aanbod van de locale dutch "freaks"

Zoals geschreven in een ander topic:

Ik schat dat minimaal 90% van onze members een Facebook account heeft. Ik heb met ander hobbies gezien hoe goed het gaat op Facebook, nadat het buy & sell gedeelte van een forum werd gehaald. Het zou mooi zijn als we een plek kunnen creëeren met meer aanbod, er zijn wel wat verspreide groups zoals arcade otaku waar wel eens wat wordt aangeboden, maar geen dedicated buy en sell group voor arcade.

Ik geloof bovendien dat fora op zich een beetje passé zijn en de toekomst van communities op andere social media platformen ligt. Nu is dat wat mij betreft Facebook, misschien wordt dat later weer Instagram over een vergelijkbaar medium.

Bottom line is dat ik vind dat we dit gewoon moeten testen, ipv stil blijven staan en ontwikkelingen die we elders zien negeren. Doel is om de community levend te houden.

---

Dat gezegd hebbende merk ik dat Facebook op meer weerstand stuit dan verwacht van de huidige community.
Ik zal de Buy, Sell & Trade wel weer open gooien, en zal kijken of Facebook complementair kan zijn met meer internationaal aanbod ipv geheel in plaats van.

Tot zover mijn koop en verkoop vanwege 1 simpele reden: Ik behoor dus blijkbaar bij die 10% die GEEN Facebook heeft.

Ik kwam overigens juist heel vaak op dit forum mede doordat ik met regelmaat het koop/verkoop forum in de gaten hield, ik deed dan gelijk ook de andere topics checken :)

Helaas, een compleet misser in mijn geval. Het is niet een optie geworden, eerder een geforceerd iets aangezien het huidige forum gedeelte gewoon weg is.

Mocht dit zo blijven dan zal ik hier minder aanwezig zijn dan voorheen...

Waarom zou je hier minder aanwezig zijn als het buy, sell & trade forum op Nozomi.nl gewoon open blijft?

In dat geval niet... we lopen beetje langs elkaar heen hehe :)

Wil het idee overigens niet afkraken, het zou namelijk wel een mooie toevoeging zijn voor erbij...

Ik gebruik facebook eigenlijk enkel om op de hoogte te blijven qua muziek van mijn favoriete bands.
Ik ben wel lid geworden van de groep maar de vraag is voor hoelang. Het gaat vast me timeline verneuken zodat ik ga kiezen om die posts te hiden waardoor ik er vanzelf veel minder zal gaan komen.
Ben al eens eerder kort lid geweest van een lokale facebook groep maar ondertussen dus niet meer vanwege bovenstaande.

Ik ben in ieder geval blij dat het forum gewoon open blijft.

Fijn om te horen dat de twee opties side by side blijven bestaan. Facebook kan misschien nieuw volk trekken maar het forum en de group buys zijn niet direct vervangbaar in mijn optiek.

Ik vind het heel erg jammer dat de buy sell rubriek er niet meer is. Heb zelf dingen te koop en ben ook benieuwd naar dingen van andere leden. En de tips thread natuurlijk.

d":3oltt21j said:
Ik vind het heel erg jammer dat de buy sell rubriek er niet meer is. Heb zelf dingen te koop en ben ook benieuwd naar dingen van andere leden. En de tips thread natuurlijk.

Volgens mij lees je ergens overheen, het is gewoon nog actief op het forum, naast de FB groep.

Sp33dFr34k":221o1zlc said:
d":221o1zlc said:

Volgens mij lees je ergens overheen, het is gewoon nog actief op het forum, naast de FB groep.
Oké, goed nieuws! Ik ben blij dat de rigoureuze besnijdenis van de baan is.

d":3hnbhr5d said:
besnijdenis
lol.gif

Status
Not open for further replies.
Back