What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Bonami Spelcomputer Museum

Presentatie laat inderdaad wel wat te wensen over (zwak uitgedrukt), maar wel een mooie collectie denk ik.
 
shootem":20jwix43 said:
asociaal taal gebruik
En dan ben je nog op het braafste arcade-gaming-forum ter wereld ;) Beter maar niet naar shmups of neo-geo.com gaan dan :mrgreen:
 
We zitten NIET antikraak, we huren dit wel tegen culturele prijzen.

Als de stichting geld middelen heeft stoppen we dit allemaal terug in het museum en zo blijven we groeien.

De stellingen zijn bewust gekozen zodat we heel veel kunnen laten zien en niet de helft of meer in opslag staat.

De opmerking dat een scherm over een scherm plakken niet museaal is daar ben ik het mee eens, binnenkort moet er snel een oplossing gezocht worden maar op dit moment kunnen we geen goede monitor vinden (wordt dus waarschijnlijk een TV)
 
Naomi":2wf5fb6i said:
We zitten NIET antikraak, we huren dit wel tegen culturele prijzen.

Als de stichting geld middelen heeft stoppen we dit allemaal terug in het museum en zo blijven we groeien.

De stellingen zijn bewust gekozen zodat we heel veel kunnen laten zien en niet de helft of meer in opslag staat.

De opmerking dat een scherm over een scherm plakken niet museaal is daar ben ik het mee eens, binnenkort moet er snel een oplossing gezocht worden maar op dit moment kunnen we geen goede monitor vinden (wordt dus waarschijnlijk een TV)

Dag Naomi, welkom op het forum. Wellicht kan je je even voorstellen in het daarvoor bestemde topic in off-topic?

Duidelijke taal voor de rest, maar je weet dat het ook heel normaal is dat er kritiek is en altijd zal zijn als je zo'n onderneming draait, vooral vanuit de hoek van de hobbyisten en liefhebbers. ik denk dat als je hier een beetje rondkijkt en vraagt er ook mensen uit de buurt zullen zijn die mss kunnen helpen om het beter te maken. Succes iig!
 
Kritiek is ook goed dat helpt ons alleen maar en dan kunnen we dingen proberen aan te passen.

Vrijwilligers zijn altijd welkom en kunnen zich aanmelden.
Zonder onze vrijwilligers hadden we niet binnen 3 maanden kunnen verhuizen en deze grote ruimte (3ooom2) kunnen vullen en draaiende houden.
 
We zitten NIET antikraak, we huren dit wel tegen culturele prijzen.
OK, was ik verkeerd geinformeerd.

Vrijwilligers zijn altijd welkom en kunnen zich aanmelden.
Ik vind het altijd leuk in het museum. Zaten jullie dichter bij had ik me zeker aangemeld als vrijwilliger.
 
Naomi":3hnunv6j said:
We zitten NIET antikraak, we huren dit wel tegen culturele prijzen.

Wellicht een stomme vraag maar wat zijn "culturele prijzen" ?
 
Ja, precies. Maar dan wel met meer sfeer in de ruimte. Je kunt best een goed doel voor ogen hebben met die stellingen, maar het ziet er gewoon crap uit. Klaar. Er zijn 1000 mogelijkheden om alles uit te stallen en bruikbaar te maken. Van die 1000 opties is nummer 1001 het gebruiken van een stelling.

Wat wel cool is aan Bonami is dat het als doel heeft om alles te preserveren. Dat kan ik alleen maar toejuichen. Nu nog de factor 'smaak' en 'sfeer' toevoegen :D
 
culturele prijzen zijn dus geen commerciele prijzen van 60 euro per m2.
Prijzen voor een museum en andere culturele instellingen.

We zouden het een eer vinden als we zouden kunnen samenwerkingen met Nozomi.
We hebben al meerdere exposities van medeverzamelaars.

Sfeer moet nog veel aan veranderen, ik wil ook graag een echte arcade hebben zoals vroeger was.
Maar we noemen het arcade ruimte (arcade hal krijg je geen vergunning voor).

Uitstallen met stellingen was een moeilijke beslissing, dit was al een hele grote investering.
Als er geld was hadden we wat anders kunnen doen.
En we hebben nog lang niet alles uitgestald.

Ook gaat er nog een grote verzamelaar meedoen, op dit moment staat zijn collectie pongs bij ons.
Ook dit moet zo zijn dat het afgesloten kan worden, vitrines zou ideaal zijn maar daar is geen geld voor.

Denk dat de mix tijdslijn en speelbaar ook goed is, we willen hier nog meer aansluiten alleen op dit moment zijn er geen genoeg stroomvoorzieningen aan die kant van de hal.
 
Back
Top