What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

B&O Beovision MX4000 CRT

Met M 0 0 go krijg ik alleen de SW versie te zien, kan niet verder cyclen met iets. Klopt dat?

Met M 1 1 go krijg ik 2 pagina's met een lijst van 39 items die leeg zijn (.....) - zou daar wat moeten/kunnen staan?

Echter, ik heb nu wel Picture gevonden.
Ik heb bij List nu V.SETUP toegevoegd, als ik die selecteer, dan kan ik met List Picture vinden en daar zie ik dan Brightness etc.

Niet heel logisch - maar wel blij het gevonden te hebben - dank!
 
Misschien een beetje een sidetrack discussie maar heeft iemand al eens aan PC aangesloten aan een B&O middels een VGA to scart kabel? Werkt dat?
 
Goed, ondanks dat ik Picture gevonden had, werkte het nog steeds ruck.
Ook de service menu instellingen kan ik blijkbaar alleen door een pin te shorten - onder de kap - lekker handig :-/

Voor 25,- net een MX8000 met roteer motor gekocht. Fantastisch ding en service menu :-)

Echter sommige games zijn maar het halve beeld vullend (wel het hele spel) - vermoedelijk was dat ook op de MX4000, maar viel het niet zo op (leek het eerder verschoven beeld).
Kan het zijn dat dit NTSC output is voor die games?
 
Jup, alles zit via een scart switch. Werkt prima, geen verschil overigens met/zonder die switch.
 
Is de megadrive 50 of 60 hz? Bij 50hz (pal) heb je altijd borders, maar dit is wel erg extreem.
 
De MD is switchbaar, staat op 50, zal eens checken of dat uitmaakt.
Maar de GC is pal, zal eens een echte pal game er in doen - ChaosField zal wel mtsc zijn (=een CD-R disc)
 
Hier nog wat info:

http://shmups.system11.org/viewtopic.php?p=956819&sid=2678f6121dacfeb473dddacb723d3b1c#p956819

Heb zelf van de week een B&O MX4002 SW3.1 opgepikt maar ik weet het niet.. Overdag is het een mooi plaatje absoluut maar als er weinig omgevingslicht is is het contrast naar mijn smaak te laag. Heb het donkere voorglas er al af gehad maar dan istie weer te flets, zoals ik al zei ik weet het niet.. dan die vreselijke afstandsbediening erbij plus het feit dat je alleen in TV modus je service menu instelling kunt wijzigen verlaagd het plezier ook enigszins. Doet mijn eerlijk gezeg maar gewoon een dikke Sony trinitron 8)
 
Zijn inderdaad wel 'gecompliceerde' toestellen ;)

Ik ben ook een tijdje met de hype mee gegaan, maar heb er ook weer snel een punt achter gezet.
Beeldkwaliteit was op zich goed, maar kon ook niet goed overweg met dat contrastscherm, afstandsbediening en gebruik te lastig.
Mijn MX7000 heeft dus weer plaats moeten maken voor een Sony PVM, makkelijker in bediening en ook nog beter beeld ;)
 
Hier wat verduidelijking van de MX8000, geen van de consoles laten het beeld full screen zien. Er is altijd 2/5 of 1/5 van de onderkant ongebruikt.
Echter, de game is volledig te zien, alleen 'compressed'

9kGvhXH.jpg


Vreemd genoeg, wanneer ik naar het Picture-menu ga, dan zie je op de achtergrond het spel ineens 'full screen' :?

UYzFWqH.jpg


Ik heb in het system-menu gekeken en geklooid, maar kon niets vinden.
Suggesties?

(plaatjes zijn wat ruck, maar komt omdat ik ze SW-matig lichter gemaakt heb)
 
In het servicemenu staan denk ik deze waarden verkeerd:

Vam - Vertical amplitude, Higher values increase vertical size.
Vsc - Vertical s-correction, expands centre and compresses top and bottom
Vsh - Vertical shift, Higher values move the image towards bottom of screen.

Bij mij is het zo dat als ik naar Picture-menu ga, ik op de achtergrond het beeld ook naar default instellingen zie gaan. Dat verklaart waarom je dan wel heel het scherm ziet.
 
Ik heb het gevonden, een tip op shmups. De MX8000 gebruikt pin 8 van de SCART om te bepalen of het 4:3 of 16:9 formaat krijgt.
Vermoedelijk krijgt ie het verkeerde signaal door. Omzetten naar Format 1 werkt prima.

En nu ga ik pin 8 eruit slopen zodat ik er helemaal geen last van heb :)
 
Lekker oud draadje ik weet het maar.. sinds ik al mijn arcade kasten heb weggedaan weer in het kleinere retrog gamen bezig en dus weer met de B&O4000 aan de slag.

Er is natuurlijk altijd veel discussie tussen voornamelijk de MXen en Trinitrons.

Nou heb ik zelf altijd een broertjedood aan Trinitrons gehad omdat ik ze er onnatuurlijk vond uitzien bij het normale TV kijken. Kwestie van kleuren (forfors) overdreven scherpte en vooral mijn smaak.
Later had mijn vader een Sony Trinitron computer monitor. Daar vond ik het wèl een prachtig beeld voor, dat onnatuurlijke kleurgehalte en vooral de scherpte waren daarbij eigenlijk juist een pluspunt maar ik vond de 2 zichtbare zwarte draadjes in het beeld echt vreselijk, dan maar liever een schaduwmasker van een normale buis....

Daarnaast heb ik op dee een of andere manier altijd pech gehad met Sony producten. Ze gingen gewoon altijd vroeg of laat kapot. De enige uitzondering hierop is een VHS recorder die ik nog steeds heb en de PS3 van mijn zoon.

Maar goed, ik wil me open opstellen en ben nu toch naar een Trinitron aan het kijken...gewoon om eens te vergelijken met de B&O's....

Ik wil GEEN PVMs of BVMs omdat die te duur zijn, geen geluid hebben en oerlelijk qua behuizing. Ik heb er ooit heel kort eentje gehad maar je raad het al....binnen No time problemen met de rode kleur. Toen ik hem open maakte snel,weer dicht gedaan. Heb veel ervaring met arcade CRTs maar dit was veel te gecompliceerd voor mij om aan te beginnen...

Dus...welke consumenten Trinitron moet ik zoeken ?
Heb een paar simpele vereisten:
- mag behoorlijk maatje zijn, zo MX7000 achtig
- 4:3 (Duh ! :) )
- beetje donkere buis is lekker
- geen 100Hz of digitale verwerking
- beetje goed geluid
- zo "recent mogelijk" maar niet ten koste van de overige eisen
- liefst ook op zijkant kunnen...maar is niet echt een eis, mijn retro voorkeur is navenant mijn leeftijd, dus al vanaf de 2600 maar vooral A8 maar ook SNES. Die systemen hebben geen verticale games...maar ik heb ook nog een verdwaalde Dreamcast staan dus...

Tweede vraag:
Als alternatief/upgrade voor mijn B&O MX4000: is een MX4200 veel beter ? Ik weet dat de 4200 een vlakke beeldbuis heeft (wat in de begintijd van dat type buis nog wel eens convergentie/scherpte problemen in de hoeken gaf) en dat het geen Philips maar een Panasonic buis is. Nu ben ik nogal een Philips buizen fan, maar goed, ook in dat opzicht eens verder kijken wellicht ?

Voor de duidelijkheid: de 4200 zou mijn "monitor" worden (en de 4000 vervangen), de Trinitron mag groter en zou meer voor "grotere" afstand gamen zijn.

Ik hoor graag jullie mening/ervaring/tips, alvast bedankt !
 
Level42 said:
Lekker oud draadje ik weet het maar.. sinds ik al mijn arcade kasten heb weggedaan weer in het kleinere retrog gamen bezig en dus weer met de B&O4000 aan de slag.

Er is natuurlijk altijd veel discussie tussen voornamelijk de MXen en Trinitrons.

Nou heb ik zelf altijd een broertjedood aan Trinitrons gehad omdat ik ze er onnatuurlijk vond uitzien bij het normale TV kijken. Kwestie van kleuren (forfors) overdreven scherpte en vooral mijn smaak.
Later had mijn vader een Sony Trinitron computer monitor. Daar vond ik het wèl een prachtig beeld voor, dat onnatuurlijke kleurgehalte en vooral de scherpte waren daarbij eigenlijk juist een pluspunt maar ik vond de 2 zichtbare zwarte draadjes in het beeld echt vreselijk, dan maar liever een schaduwmasker van een normale buis....

Daarnaast heb ik op dee een of andere manier altijd pech gehad met Sony producten. Ze gingen gewoon altijd vroeg of laat kapot. De enige uitzondering hierop is een VHS recorder die ik nog steeds heb en de PS3 van mijn zoon.

Maar goed, ik wil me open opstellen en ben nu toch naar een Trinitron aan het kijken...gewoon om eens te vergelijken met de B&O's....

Ik wil GEEN PVMs of BVMs omdat die te duur zijn, geen geluid hebben en oerlelijk qua behuizing. Ik heb er ooit heel kort eentje gehad maar je raad het al....binnen No time problemen met de rode kleur. Toen ik hem open maakte snel,weer dicht gedaan. Heb veel ervaring met arcade CRTs maar dit was veel te gecompliceerd voor mij om aan te beginnen...

Dus...welke consumenten Trinitron moet ik zoeken ?
Heb een paar simpele vereisten:
- mag behoorlijk maatje zijn, zo MX7000 achtig
- 4:3 (Duh ! :) )
- beetje donkere buis is lekker
- geen 100Hz of digitale verwerking
- beetje goed geluid
- zo "recent mogelijk" maar niet ten koste van de overige eisen
- liefst ook op zijkant kunnen...maar is niet echt een eis, mijn retro voorkeur is navenant mijn leeftijd, dus al vanaf de 2600 maar vooral A8 maar ook SNES. Die systemen hebben geen verticale games...maar ik heb ook nog een verdwaalde Dreamcast staan dus...

Tweede vraag:
Als alternatief/upgrade voor mijn B&O MX4000: is een MX4200 veel beter ? Ik weet dat de 4200 een vlakke beeldbuis heeft (wat in de begintijd van dat type buis nog wel eens convergentie/scherpte problemen in de hoeken gaf) en dat het geen Philips maar een Panasonic buis is. Nu ben ik nogal een Philips buizen fan, maar goed, ook in dat opzicht eens verder kijken wellicht ?

Voor de duidelijkheid: de 4200 zou mijn "monitor" worden (en de 4000 vervangen), de Trinitron mag groter en zou meer voor "grotere" afstand gamen zijn.

Ik hoor graag jullie mening/ervaring/tips, alvast bedankt !

Weet niet of je inmiddels al voorzien bent, maar ik denk dat vrijwel ieder type Trinitron 27" in aanmerking komt welke niet widescreen en/of 100Hz is ;)
Typenummer zijn dacht ik iets van Sony KV27***
 
Zelf heb ik ook MX7000 :D , alleen tot nu nog steeds niet ook de ideale setting kunnen instellen. :|
Kan iemand mij deze pm sturen of hierop antwoorden :?:
 
Back
Top