What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

B&O Beovision MX4000 CRT

Ha Ken,

Vandaag dan eindelijk een B&O tv opgehaald.
Heb de MX7000 gekocht. Wel een verschrikkelijk zwaar bakbeest. vooral als deze 3 trappen op moet :)
Maar.. het was allemaal zeer de moeite waard! Wat een geweldig beeld! Had ik veel eerder moeten doen!
Ga nu de rest van mijn consoles testen 8)

zal binnenkort even een cameratje lenen. Telefoon schiet niet echt op...
Maar het is wel echt gebeurd(voel het nog in mijn rug)

ik heb nu een 7000 gekocht, als iemand interesse heeft kan de 4000 (zonder afstandbediening) weg voor een zachte prijs, PM me maar indien interesse

stevuns":2fvs0eu6 said:
Ha Ken,

Vandaag dan eindelijk een B&O tv opgehaald.
Heb de MX7000 gekocht. Wel een verschrikkelijk zwaar bakbeest. vooral als deze 3 trappen op moet :)
Maar.. het was allemaal zeer de moeite waard! Wat een geweldig beeld! Had ik veel eerder moeten doen!
Ga nu de rest van mijn consoles testen 8)

zijn deze b&O 100 hz? Ben ook opzoek naar een goede crt tv voor mijn saturn en megadrive, maar aan zwart/wit beeld heb ik niks als op 60 hz wil spelen ;)
Of ondersteunen die B&O standaard 60hz?

Btw een sony Wega is dat eventueel wat? dan wel op 4:3 mode?

stevuns":3i0ztmjo said:
Hè Sjors

Gewoon een ophalen. werkt prima op 60hz

Ga je geen spijt van krijgen :)

YES!!!! klinkt als muziek in mijn oren. :mrgreen:
Ik bedoel niks mis met mijn HD-tv, maar retrogamen erop is echt :vomit:

Grotefoto-4TDI8A84.jpg

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(nou nog uitzoeken hoe die beolink 1000 werk, snap er geen kut van :P)

@chrd: werkt die menu-1-1go ook met de beolink 1000?

Valt niet tegen hè zo'n b en o :D
Het service menu kan je alleen met de originele afstandsbediening in.
Zo te zien is het scherm bij jou toch goed in het midden?

stevuns":2g39t8yj said:
Valt niet tegen hè zo'n b en o :D
Het service menu kan je alleen met de originele afstandsbediening in.
Zo te zien is het scherm bij jou toch goed in het midden?

Ik heb al een switch gemaakt, zoals die gast uit het filmpje van een paar posts terug.
Daarmee kom ik iig in het service menu.
Ik merk dat het scherm ietsje te ver na links staat, vooral goed te zien in het menu van de action replay van mijn saturn.
Nou kom ik in service mode allerlei afkortingen tegen, welke moet ik hebben om het beeld iets naar rechts te verschuiven? (V...nog iets?)

Volgens mij iets van HAM of VAM...
Lang geleden dat ik dat gedaan heb.
Gewoon voor zichtig uitproberen. Ik ben er toen best lang mee bezig geweest.
Je blijft het toch wel een beetje houden. Bij de ene console staat het beeld meer dan links dan de andere.
Ook gewoon een beetje vrede mee hebben. :D

Gaat je niet helpen. Elke monitor is anders, elke console is anders. Gewoon uitproberen. Je ziet het vanzelf wat het doet. Horizontale positie zal iets als hpos heten.

Cageman":ifvbplj1 said:
Gaat je niet helpen. Elke monitor is anders, elke console is anders. Gewoon uitproberen. Je ziet het vanzelf wat het doet. Horizontale positie zal iets als hpos heten.

Snap ik, maar aangezienn hij ook een MX7000 heeft zullen de waarden toch niet te veel van elkaar verschillen?
Als ik de service knop indruk krijg ik dit rijtje. Aangezien je het beeld niet kan stellen als je gebruik maakt van een AVkanaal moet ik het stellen met het tv beeld, dan is het toch knap lastig om te zien wat je doet.

Ik krijg dit rijtje te zien, iemand die me kan helpen met de afkortingen?

Rdr 43 =
Gdr 41 =
Rcu 48 =
Gcu 48 =
BRI 03 = Brightness
COL 03 = Color
Hfq 40 = Horizontal ......
Hph 39 = Horizontal ....
Ham 22 = Horizontal ....
Vam 56 = Vertical ....
Vsc 52 = Vertical ....
Vsh 48 = Horizontal
Vli 30 =
Ewc 20 =
Ewp 17 =
Ewt 35 =

Want volgens mij heb ik nu het beeld bollend naar voren gezet, waardoor de boven en onderkant 'plat worden gedrukt'
erg :vomit: tijdens een 2d scroller...

Gewoon even je originele waardes noteren en dan aanpassen tot de 0 of de max.

Je ziet dan vanzelf wel wat het ongeveer doet, en zo niet dan zet je je originele waarde weer terug.

Edit; waarschijnlijk zijn die getallen je waardes :) probeer het ff af te stellen met een test grid.. volgens mij heeft de GameCube er 1 ingebouwd (mocht je die hebben staan).

Back