What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Atomiswave S/D cab

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Yup ik zie het.

Over de prijs ben ik nog bezig en het is idd een Egret II. De krengen zijn niet goedkoop, even als de atomiswave en egret III...
 
Ik weet nog goed dat ik bij MAK! Japan was en vroeg wat zij de beste cabinets vonden. Toen we het hadden over de Egret II en de New Astro City waren ze allen duidelijk in hun oordeel dat ze de New Astro City een veel betere kast vonden. Ik ken de binnenkant van een Egret II niet. Ik weet wel dat New Astro City een betere cabinet is dan een Neo Candy en dat de controls van een New Astro gewoon hetzelfde zijn als de Egret. Zelfde positie, zelfde layout, het gaat dus alleen om het scherm voor zover ik echt kan bepalen. En daar zit gewoon waarschijnlijk een Nanao scherm in, nou dan maakt het echt geen jackass uit of je nou een Egret II of New Astro of (nog beter) een Atomiswave met multisync hebt.
 
In een egret 2 zit ook een nanao, dus daar zit het verschil niet.

Egret 2 is gewoon de beste keuze omdat je de monitor in 2 min kan draaien. Voor de rest zal er weinig verschil zijn. De meeste mensen kopen een egret 2 voor de easy rotation functie, daarom zijn dit ook de duurste "oudere" cabs.

Ik vind een egret 2 ook nicer uitzien dan de andere cabs, dit is ook een van de redenen dat ik een egret 2 koop.

Wat betreft de nieuwere cabs met multisync, volgens eigenaren die dit hebben kunnen testen is de kwaliteit van de 15khz low res games iets minder omdat je de scanlines beter ziet door die monitoren. High res moet een genot voor het oog zijn though.
 
Back
Top