What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Atari Jaguar

Ik denk dat hij bedoelt dat net als Atari met de jaguar, Sega met de Dreamcast ten onder is gegaan wat betreft de consolemarkt. Als zoiets gebeurt dan denkt men wel een tweede keer om daarna nog ooit een sega console aan te schaffen.
Wij weten echter dat de Dreamcast gewoon een van de beste consoles is ooit uitgebracht en de Jaguar daarentegen een van de slechtste. Dreamcast = Naomi! Jaguar = .........
 
Vet man die Sega love hier. Ik ook. Saturn en Dreamcast zijn echt coole spelcomputers en hebben vette games. Ik vraag me dagelijks af hoe vet games op de Dreamcast zouden kunnen zijn als development was doorgegaan op de DC. Kijk naar 1st gen PS2 games en vergelijk die met recente PS2 titels. Als ze Initial D uitgebracht hadden op de DC, wat lijkt me die vet zeg.
Lache hoe iedereen het opneemt voor Sega (en terecht), maar het was niet zo bedoeld ik denk dat R-Type wel een beetje moet lachen en dat hij is van WTF?
SEGA IS WHAT ATARISN'T :lol:
 
Ik wilde ook vooral niet spreken voor r-type maar ik vermoedde dat hij dit bedoelde toen hij het had over het vertrouwen dat men verloren was in Sega. Hij is zelf een Saturn specialist als ik het me goed herinner dus hij zal zeker Sega niet af willen zeiken. Objectief gezien kun je Sega ook niet verwijten dat ze ooit een kut console gemaakt hebben, het was altijd de shit maar de marketing e.d is niet veel soeps geweest vermoed ik. Mijn hart hebben ze echter nog steeds, enige wat bij mij is aangesloten is een saturn of dreamcast.
 
loading screens :roll: Dreamcast was wel erg dope, echt veel tijd aan gegeven (Jet grind radio, Soul calibur, bust a move4, Rival schools2 en natuurlijk SF3ts)
 
Snap niet waarom iedereen op Atari loopt te bashen :shock: . Ok, de jaguar was een flop en was ook daadwerkeliljk een slechte console, maar daarvoor heeft Atari wel veel leuke en goede dingen uitgebracht. Ik heb voornamelijk vroeger veel met een maat van mij op een ST gespeeld en grafisch was alles een stuk beter dan de C64.

Ook de 2600 is voor mij nog steeds een trademark in de business met games als pac man, space invaders en donkey kong. Daarnaast is een vergelijking met de NES niet helmaal eerlijk, want de nes kwam 1985 ter wereld en de 2600 was er al vanaf 1977.
 
Ja feit is dat Atari eigenlijk het balletje aan het rollen heeft gebracht, zij hebben immers pong uitgebracht eerst op een soort arcadekast en later zelfs het pong home system. Daarna heeft Atari toch als eerste fabrikant een console op de markt gebracht dus zoals ik eerder hier al zei daar moet je ze toch eeuwig dankbaar voor zijn. Al zou ik nooit meer spelen op een 2600 omdat het echt te basic is kun je het toch als moeder aller sytemen beschouwen.
 
ruderudie":3ux84b4h said:
Ik denk dat hij bedoelt dat net als Atari met de jaguar, Sega met de Dreamcast ten onder is gegaan wat betreft de consolemarkt. Als zoiets gebeurt dan denkt men wel een tweede keer om daarna nog ooit een sega console aan te schaffen.
Wij weten echter dat de Dreamcast gewoon een van de beste consoles is ooit uitgebracht en de Jaguar daarentegen een van de slechtste. Dreamcast = Naomi! Jaguar = .........

Ja dat heb ik toch duidelijk geformuleerd. Het is ook logisch dat ik Sega bewust afkraak, behalve een JP Saturn en JP DC met in totaal zo'n 120 games (heb collecties stevig ingekrimpt) heb ik ook niets van ze...

Maar zonder gekheid, Sega werd door de massa niet meer serieus genomen na al die debacles in de midden jaren 90. Dat wil niet zeggen dat ik daar bij hoor, maar een meerderheid wel. Sega's doel in de jaren 90 was heel anders dan later, zij wilden gewoon marktleider worden met hun console, net als Sony en Nintendo. Gemiddelde bladen schreven in de latere jaren 90 allemaal hetzelfde; Sega ist kaput en we kijken wel uit met een nieuwe Sega console.

Het moet ook niet uit zijn verband gerukt worden, wat ik zei. Ik zei niet 'je kon sega niet serieus nemen' ik zei dat niemand (in het algemeen gezien) sega meer serieus kon nemen. En daarmee doel ik natuurlijk op de mainstream gamer die koopt wat het populairst is. Als je Saturn en DC verkopen erbij pakt, dan is Sega nooit meer een serieuze bedreiging voor de concurrentie (Sony en Nintendo) geweest, waar de MD head to head ging met de SNES. Ja, in de Arcade waren ze sterk, maar dat ontgaat de massa's, of boeit ze niet.

Sterker nog, de DC is eigenlijk gemaakt om de moddervlek van de Saturn uit te wissen, en om eerbiedig te sterven. Het was een erekwestie, ze wilden niet met de Saturn herinnerd worden, maar met een vriendelijke console zonder fouten. Een console als de DC. Ze wisten eigenlijk vanaf dag 1 dat ze financieel niet meer meekonden met Sony en dat ze niet konden winnen, en wilden gewoon ondergaan met een goed product. En dat is gelukt, want wie nu nog aan Sega als hardware producent denkt, denkt toch gauw aan de DC die een goede console was die te vroeg gestorven is. Dit is ook te lezen in een history over Sega en de overleden steenrijke sega man Isao Okawa. Hoe dat bedrijf vroeger te werk is gegaan is met geen pen te beschrijven.
 
Back
Top