What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

ARpiCADE

raycade

Arcade Local
Heeft er iemand ervaring met een ARpiCADE (=PI met ARpiCADE image + ARpiCADE hardware) ?

ARPICADEFEATURED.jpg
 
Ja kunt mi. Beter RgbPi jamma regelen. Heb r eentje met een pi3b en loopt perfect.
 
Mooiste is dus een oplossing die in je cab kan.
Die heb ik nog steeds niet gevonden zonder een fortuin uit te geven
 
De RGB Pi Jamma is ~50 piek en dan heeft je PI een Jamma edge, 15Khz pixel perfecte RGB modes (beter dan die kutte Pandora's die alles op 384x224 schalen enzo.)

Ding heeft ingebouwde amp en alles. 2 cm breed en klik, klaar. Image op SD en rompacks via een telegram kanaaltje en gaan.
Samen met een Pi3 ben je goedkoper uit dan de gemiddelde game op PCB tegenwoordig. (<100 euro)

Ik gebruik deze oplossing om mijn echte pcb's te beschermen. Ze beginnen te duur te worden en de vervangingswaarde is hoog.
Video is perfect 15Khz, mooie scanlines etc. En games draaien in hun oorspronkelijke resolutie en framerate zonder scalen. Niks blurry.

En ja ik heb jaren plug en play Pandora's, PC's met Jpacs en spul geprobeerd maar dat was het allemaal net niet.
Maar goed, zie hier een filmpje, wie weet is het wat voor je.

 
Ziet er wel echt goed uit ja, misschien ook maar eens proberen. Zeer gelikte custom gui moet ik zeggen. Zou helemaal tof zijn als ze ook de rPi4 zouden ondersteunen.
 
Zie ik bij de rgb pi jamma niet het juiste? Ik zie alleen er 1 met een scart eraan, niet een jamma edge. Misschien heb ik een heel ander idee erbij
Heb je een link?
 
RoOd said:
Zie ik bij de rgb pi jamma niet het juiste? Ik zie alleen er 1 met een scart eraan, niet een jamma edge. Misschien heb ik een heel ander idee erbij
Heb je een link?

hebben 2 opties, Scart en Jamma
Doorscrollen naar onder ;)
 
Hi allemaal, bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Ik zoek dus een PI naar JAMMA oplossing voor een echte arcade kast in dit geval een Egret II en Atomisewave kast. Dus 15KHz en 240p (lowres).

Ik ben nu zelf zo'n maand aan het stoeien met twee PI2JAMMA's v0.2c, maar tot nu toe geen hele goede resultaten.
Zie plaatje.
pi2jamma_enc_4_04.jpg


Ik heb vele images (distro's) geprobeerd die "zogenaamd" speciaal gemaakt Arcade kasten of RGB. Daar gaan we: PI2JAmmaThingy, pinHP, REcalbox, Regamebox, RetroCRT, RGB-PI, ARpiCADE (3.70,3.71,3.83,3.84) en nog een paar de ik ben vergeten.
Ik heb dus ook de RGB-PI (image) geprobeerd in combinatie met de PI2JAMMA, maar kreeg allerlei maffe artifacts dat ik ook die maar links heb laten liggen.

Het werkt allemaal maar net "een beetje", de ene heeft gare menu's of vreemde artifacts (rollend beeld dat maar blijft rollen ondanks afregelen, je scherm compleet opgeschoven dat niet op te schuiven valt ondanks overscan opties in de config, opeens een hele boggel in je scherm die je er niet uit krijgt met afregelen, dan heeft een image opeens weer een "brom" in de audio, en weer een andere start geen games). -hopeloos-

Ik ben ondertussen een expert geworden in "config.txt" en wordt soms nog midden in de nacht badend in het zweet wakker met gonzend door mijn hoofd enable_dpi_lcd=1 , hdmi_timings=320 1 16.... , dpi_timings=320 2 17... of hdmi_ignore_edid_audio=1...
Heb zo'n beetje alle resoluties en timings wel geprobeerd, bijv. Amiga, 1084 monitor, Neo Geo MVS. Zelfs een Oscilloscoop is er aan te pas gekomen om de exacte resoluties te checken. Tot nu toe allemaal drama...

Het enige wat ik met de PI2JAMMA redelijk heb draaien is de Thingy-PI2JAMMA distro. Alleen heeft dus weer last van een een audio brom die ik er met geen mogelijkheid uit krijg.
Sluit ik een old school NEGO GEO MVS Board aan, gelijk starten en lopen, resolutie in 1x goed, audio goed. Wat een verschil "echte hardware".

Dus overboard met die PI2JAMMA (sorry Hasan).


Misschien ben ik vrij kritisch, maar mijn eisen zijn toch niet zo heel hoog. Ik wil:
-Een simpel 240p menu (zonder teveel fancy pancy, lijstje met arcade games + logo of schreenshot, meer niet)
-Ik moet alles kunnen bedienen met JAMMA arcade controls (dus geen keyboard nodig -hooguit bij initieel configureren-)
-Genieten van een old school game in de juiste resolutie

Toch maar ARpiCADE....
Ik heb contact gehad met de maker van ARpiCADE en die had wel een goed verhaal en goede redenen om niet te kiezen voor de GPIO oplossing maar voor de HDMI output. Ook de ervaringen op KLOV zijn erg positief dus ik ga toch even voor de ARpiCADE oplossing.
-hij is intussen besteld-

ARPICADE_WITHPI1.jpg


Wordt vervolgd...
 
Ook ik heb veel lopen klooien met rPi setups die ik bij jou mis, Lakka. Die draait best goed moet ik zeggen. Gebruik daar een super resolution voor zodat meerdere resoluties precieze integer multiplies zijn. Die audio brom had ik ook, maar heb ik eruit gekregen met een setting in de config, weet zo niet welke maar is zeker te googlen, heb ik toen ook gedaan. Misschien dat eens proberen?
 
Kijk, dit staat dus al jaren op mn agenda om eens mee aan de slag te gaan. Ooit geprobeerd een Xbox aan mn kast te krijgen maar gestopt toen ik mezelf onder stroom zette per ongeluk haha
Ik hoop dat je je vooruitgang blijft posten 😁
 
@Sp33dFr34k: thanks ik zal die ook eens bekijken. Weet je nog wat je gedaan had?
Ik heb al eens een config.txt in zijn volledigheid overgezet van een andere distro die geen brom had. Helaas de brom bleef.

Ik heb dit staan voor audio:

Code:
# Enable audio (loads snd_bcm2835)
hdmi_ignore_edid_audio=1 #Toegevoegd om audio over de 3.5 mm jack te krijgen
disable_audio_dither=1
dtparam=audio=on

Voor de duidelijkheid de audio en video van de PI loopt via GPIO (pin header) naar de JAMMA edge en gebruik niet de HDMI out.


@RoOd: yepp dat was ik al van plan.

De laatste update is dat de ARpiCADE wordt morgen verstuurd met een kant en klaar image dat voor mij gemaakt is met mijn voorkeuren door de maker van ARpiCADE.
(Die ik uiteraard eerst ga backuppen voordat ik aan de slag ga).
 
Aaahhh oke, ik gebruik de 3.5mm uit dus dan zal het wel anders zijn wellicht?

Ben benieuwd hoe je arpicad gaat bevallen. Ik heb zelf de suggestie van Asure opgevolgd uit nieuwsgierigheid, de GUI ziet er erg goed uit dus ben heel benieuwd.
 
Cool... ik heb zojuist ook maar een RGB-PI JAMMA en SCART besteld. Gewoon om het PI Arcade gaming even tot op de bodem te gaan ervaren en te zien wat goede oplossingen zijn. De scart is gewoon handig om te hebben liggen wil je het op een TV willen aansluiten.

rgbpivs.JPG

(plaatje komt van UKVAC).
 
Heb ook de PI2JAMMA (arcadeforge.net). In de vorm waarin je hem krijgt (incl. de USB stick met roms), werkt ie aardig. De games doen het allemaal prima. Het menu is klote. Al met al gebruik ik hem alleen maar om naar een single-game op te starten.

Ik moet zeggen dat ik die RGB-PI Jamma ook wel eens wil proberen, ziet er een stuk minder gecompliceerd uit dan al die anderen.

Zeker die met HDMI output klinkt niet aantrekkelijk; eerst opschalen naar iets wat HDMI lekker door kan geven en dan weer downscalen.. doesn't sound right. GPIO pins zijn snel en direct, zonder veel processing. Om HDMI te doen moet je toch heel wat meer processing doen (en dus meer kans op fouten).
 
raycade said:
Cool... ik heb zojuist ook maar een RGB-PI JAMMA en SCART besteld.

Waar? Bij dat wazige winkel mandje, midden, op die rgb-pi.com site? Zag er niet direct uit als een shop, elders kan ik hem niet vinden.
 
waiwainl said:
Waar? Bij dat wazige winkel mandje, midden, op die rgb-pi.com site? Zag er niet direct uit als een shop, elders kan ik hem niet vinden.


Het is inderdaad wat wazig, daar ben ik mee eens.

Ik heb het besteld bij: http://www.rgb-pi.com/

Klik dan op de link in de bovenmenu "Availability" --> Pagina springt naar de grijze winkelmand

Klik dan op de groene link "Registered mail here" --> Het winkelwagenmenu veranderd, je kiest wat en hoeveel je wilt en geeft je mail op.

Vervolgens krijg je een e-mail met instructies en paypal adres.
Overmaken en een dag later een tracking code (in mijn geval).
 
Ik heb de rgb-pi al binnen, maar heb verschillende problemen: beeldkwaliteit is slecht en niet alle knoppen werken. Denk dat ik een defecte unit heb, maar de support is niet bepaald super... To be continued..
 
Sp33dFr34k said:
Ik heb de rgb-pi al binnen, maar heb verschillende problemen: beeldkwaliteit is slecht en niet alle knoppen werken. Denk dat ik een defecte unit heb, maar de support is niet bepaald super... To be continued..

Dat is een tegenvaller zeg. Op wat voor scherm probeer je het?

Ik heb een tijdje het image RGB-PI OS op mijn PI2Jamma getest, maar dat beeld stond te stuiteren op een 15khz CRT al bij de wizard van 1e keer opstarten (waar je het beeld moet instellen).

Het is mij opgevallen dat al die RGB PI distro’s die pretenderen RGB 15 KHz uit te sturen niet 100% juist signaal uitsturen. Of dat aan de PI hardware ligt? of dat men gewoon niet voldoende getest geeft op verschillende CRT’s? Het is mij onduidelijk waar het verschil tov “echte arcade hardware” vandaan komt.

Ik zal het testen zodra mijn unit binnen is.

Al heb ik iets meer vertrouwen in de ARpiCADE.

We gaan het zien.
 
Back
Top