What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade minds: geeft uw mening!

Jullie hebben gelijk. Discussie is opgeschoond in topic en wordt verder gevoerd buiten forum om. Oh Happy Days! Binnenkort paar mooie dingen mensen, hou het forum goed in de gaten. Epic. Stuff. Is. Coming.
 
Memories, Memories...... 8)

Stiekem Mortal Kombat 2 spelen in de snackbar om de hoek........
Door fietsen naar de Ah, waar een Super Street Fighter 2 kast stond.. (Dat kon toen nog ;))
En friet halen....."mam, zullen we naar de andere frietentent? Want daar zijn de frietjes lekkerder...
(Daar stond een Golden Axe ROTDA Kast :D)

Ook weet ik nog dat ik op de kermis als kleine jongen met grote ogen tussen de oudere jongens door aan het kijken was, hoe zij Mortal Kombat 3 aan het spelen waren..
Daar stond ik met een gulden in mijn hand, maar het was me niet meer geluk om bij de kast te komen en een potje te spelen, zoveel mensen stonden er om heen...

Oh ja...en dan nog het 'pretpark' Tivoli....
Haha het park was echt een lachtertje...maar wat wilden mijn broertje en ik er graag naar toe...
(Aan het einde van het park was namelijk een arcadehal)
Dus binnenkomen, 3 attracties doen en snel door naar de arcade...vooral AB Cop is me bij gebleven..
de laatste keer dat we er kwamen, vroeg mijn moeder maar gelijk; "willen jullie het park in of gelijk door naar de speelhal?"

Begonnen met een Sega Mega drive als eerst console...DE arcade hits als Altered Beast en Hang on nu thuis...
Helaas verdwenen de arcades om mij heen steeds sneller...ik was al blij al ik een flipperkast vond en er niet op de plek van die ooit-zo-mooie-arcade-kast er nu een lelijke gokkast stond...:(

Nu (her)ontdek ik vele klassiekers vooral via mame enzo.... in mijn eigen arcade cabinet :D
 
Gokkast????. Bij ons photoplay.

Vroeger gingen we een Cafe tour doen om alle flippers met een lekker speciaal biertje te testen, Dat werd later gewoon zuipen op 1 plek. gezien er alles werd geswitched voor photoplay kasten.

Anno 2012:
Slagharen heeft nog vele klassieke kasten, en elk jaar met Pasen kun je er gratis heen.
Alle mensen (50.000) paaseieren zoeken, en jij oude tijden herleven.
50 cent per potje. 😉
 
Indeed memories.
Ik kom uit bouwjaar 71 dus ik ben begonnen met de games uit ongeveer 1984.
Mr Do, Lady Bug,International Karate.
Ik heb sinds een paar maanden een bartop met 60in1 en ik speel er meer op dan ik had gedacht.
Mijn favorieten zijn Gyruss en Mappy.

Nog een leuk verhaal: Je had vroeger het spel declaton, waren allemaal sportgames waar je teringhard aan de joystick moest rossen. Hoe harder je tekeer ging hoe harder je ging rennen.
In Italie stond zo'n kast maar de joystick was afgebroken en was scherp aan de bovenkant.
Daarnaast was je huid zacht van de halve dag in het water liggen.
Je raad het al in, in de waan van de game had ik mijn hele hand opengehaald (zeg maar mooi gat
in mijn hand). Mijn ouders where not amused :-) Ik mocht de arcade niet meer in.

Daarnaast gingen we ook vaak naar Fortuna (utrecht) en mijn eerste salaris is een keer opgegaan in Scheveningen. Nu ik die bartop heb staan en het zo'n succes is denk ik dat dit jaar een Candycab op mijn zoldertje komt te staan. Ik ben al een keer in Japan geweest in de arcades daar en ik vond het design van die kasten veel mooier dan die kasten waar je moet staan.

Ik hou van shooters zoals 1944 maar ook van Mr Driller en Magical Drop.
 
Da Dude":oc64cop4 said:
Ben ik mee eens.
Ik zag het net pas, en ik vind zoiets echt jammer.

Tekst is gevoelloos. Wat ik (met mijn gevoel voor humor) typ. kan voor een ander die het verkeerd leest, of slecht geslapen heeft, zien als een regelrechte aanval op zijn persoon....
Het valt me vaker op dat er af en toe dingen verkeerd ge-interpreteerd worden en dat de sfeer verpest, of hele discussies op gang brengen die helemaal niet zo bedoeld waren.
Met de 1 klikt het veel beter dan met een ander. Maar daardoor kunnen we wel elkaar met respect blijven behandelen.

Kijk naar Deurne. Wat een feestdag. En dat door een forum waar mensen bij elkaar komen, die elkaar anders nooit ontmoet hadden. Kijk naar de mei meeting in Den Haag. ook geweldig. 3 leden zijn flink omgereden voor me, omdat mijn vrouw de auto nodig had. En ik dan niet met de trein hoefde.
Dus als iemand iets doet wat een ander niet begrijpt. vraag het, geintje maken moet kunnen, maar hou je strot als je een klote opmerking wil geven.

Kom op! We waren er toch over uit, dat voor de drama je naar Neo-Geo.com gaat, en hier voor de gezelligheid komt? 😉

Dit hele gedoe is gelukkig compleet langs me heengegaan, had het waarschijnlijk te druk met N-G.com drama :D
Deze site moet gewoon lekker chill blijven zoals het is.
ik kom hier juist regelmatig vanwege het saamhorigheidsgevoel.
 
Back
Top