Nou, de conversie is een feit! Moet nog wel even dwangneurose botvieren op zaken als netjes wegwerken van bedrading, refurben van dashboard, etc. Maar.. alle controls en force-feedback werken. Na deze post ga ik weer een rondje racen!
Foto-verslagje:
Verwijderen van originele control panel. Supersimpel. 4 bouten, een connector en een aardedraad:
Verwijderen van alle panelen op de base; voetsteun, coin tower, etc:
Voetsteun van Afterburner Vervangen door één waar pedalen op kunnen worden gemonteerd:
Geplaatst, en pedalen erop geschroefd:
Deel van een Initial D wiring loom, aangevuld met eigen gemaakte verloopjes voor een goede aansluiting op de bestaande bedrading en componenten in de cab:
Kortom, geen gehack en geknip in bedrading. Alles is gewoon intact. Voor het aansluiten van de Chihiro, het dashboard en de Motor drive PCB gebruik ik de bedrading van Initial D. De componenten die al in de cab zitten (versterker, voedingen, PSU, JVS I/O) sluit ik met verloopjes aan op de totale bedrading. Eindresultaat is dan dat alle Afterburner wiring er gewoon keurig in ligt, en deels is verbonden aan de Initial D wiring die ik er gewoon bij gelegd heb:
Motor Drive PCB:
Sega Chihiro met GDROM drive:
Zoals je ziet ligt alles nog 'los' in de cab. Ik ga de cab binnenkort naar zolder verhuizen, en dan werk ik het natuurlijk allemaal netjes af.
Dashboard erin hangen. ZWAAR ding. Was even een gevecht om het netjes aan te laten sluiten. Ding is nog viezig en beschadigd. Heb nog een betere set plastics liggen die ik uiteindelijk wil gebruiken:
En dan ziet er er zo uit:
Intussen zit het stuurwiel er ook op. Zal nog een foto maken van het complete resultaat, en een movie posten.
Ik ben een echte 'denker' met dit soort dingen. De voorbereidingen voor deze conversie ben ik meer dan een jaar geleden gestart. Uiteindelijk alle onderdelen binnen, voorbereiding gestart, en dan is de conversie ineens in 2 dagen gedaan ;-)
More to follow!