What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Aero probleem = DDP probleem..

ruderudie

Bullet Dodger
Joined
May 19, 2006
Messages
1,581
Reaction score
0
Guys,

Wilde net een potje DDP gaan doen, krijg ik het volgende beeld:

th_MOV03178.jpg


Lijkt wel of bijna alle kleuren weg zijn.. daarna strikers aangesloten, cab aangezet en alleen zwart beeld en gruwelijke t*ringherrie uit de speakers! Wat kan het probleem zijn? Ligt in elk geval wel in de cab, misschien voeding?
 
Ja, check eerst je voeding.. als je een multimeter hebt, kijk of 5v, 12v wel ok is.
 
Herrie uit speakers en rukbeeld. Lijkt mij dat je als eerste zoals Cage zegt even de voeding moet checken.
Heb je allicht een reserve voeding (is een aero zo te zien?) om te testen?
 
@Bigbadthomazzz; Aero is JAMMA geen JVS. Ook de monitor is 15/24k en geen 31k VGA.

Multimetert :P en pas op met je PCB's je weet nooit of de 12v en 5v te hoog zijn.
 
Multimeter was dood, net pas nieuwe batterij kunnen halen. Morgen ff checken, ik laat het weten. Thnx guys!
 
Nou even gemeten net, en voltages zijn nog steeds netjes. 11.98 en 2x 5.09. Net weer even strikers geprobeerd, en nu werkt die dus weer 100%. Daarna natuurlijk DDP weer aangesloten, maar nog steeds fucked up beeld..

Board er weer uit getrokken, daar ligt het dus aan, en ik dit viel meteen op:

DSC03182.jpg

DSC03181.jpg


Is het board toe aan een bezoekje aan de pcb-dokter?
 
Stikers deed het toch ook niet in dezelfde cab? Of was dat toeval (jamma niet goed aangedrukt ofzo).
Ziet er lelijk uit die pcb, maar niks wat niet gefixed kan worden denk ik
 
Had ik toch eerst even grondig schoongemaakt met tandenborsteltje en onverdunt schoonmaakmiddel voordat ik em in m'n cab had gehangen. Afspoelen, zo goed mogelijk droog maken met perslucht als je dat hebt en dan een dag laten drogen. Kunt pcb ook op 80 graden celcius in de oven doen om drogen te versnellen. Oven moet dan wel uit staan ter duidelijkheid! Kunt in dit proces ook even de eproms op voet verwijderen om hieronder ook schoon te kunnen maken. Tis maar een tip.

Dat draadje wat ik zie had ik ook niet op mijn originele DDP PCB. Misschien een slechte fix?
 
Als één van die elco's is leeggelopen heb je wel kans op beschadigde traces. Die LM324N IC heb ik hier trouwens op voorraad, mocht daar iets mis mee zijn gegaan (gezien de grote hoeveelheid 'gunk' ;-)) Eerst maar eens goed schoonmaken volgens tips van goatboy.
 
Board helemaal gecleand gisteren, helaas blijft het probleem.. Eerst maar eens 2 dagen gezelligheid en dan consulteren we daarna de arcade dokter :).

Iedereen gezelligheid toegewenst!
 
Mooi om te horen dat je Strikers en je voeding perfect werken.... zonde van je DDP.... komt wel goed denk ik :)
 
Back
Top