A
Anonymous
Guest
Kenshiro, bedankt voor je reply.
Dat veel Japanners slecht Engels spreken vind ik alleen maar leuk eigenlijk. Want dan moet ik wel Japans gebruiken en op die manier zal ik de taal sneller leren. Ik kan in ieder geval al gewoon met iemand praten in het Japans over werk, waar iets is, hobby's etc. etc. etc. op dat niveau is het inmiddels wel.
Japans lezen gaat me minder goed af. Ik kan wel hiragana en katakana lezen, maar ik kan nog niet zoveel kanji lezen. Daar ga ik me later op concentreren.
We ontmoeten daar ook een Japanse vriendin die we via internet hebben leren kennen. Met haar oefenen we ook Japans via internet maar zij kan ook goed Engels. Dus mochten we er ECHT niet uitkomen in het Japans dan kunnen we haar altijd bellen/meenemen aangezien zij goed Engels en Japans spreekt.
Kyoto klinkt goed. We zullen daar zeker naartoe gaan. We blijven echter wel gewoon die 2 weken in een appartement in Tokyo slapen, dus we zullen niet ergens anders overnachten (dubbele kosten heb je dan eigenlijk). Maar we willen volgend jaar als het nu bevalt zeker terug naar Japan en dan gaan we ook gewoon een rondreisje doen en op verschillende plaatsen overnachten. Maar voorlopig is dit wel avontuurlijk genoeg
.
Mijn vriendin is erg geinteresseerd in (echte) geisha, dus we zullen zeker kijken of we daar wat over kunnen vinden in Kyoto. Tokyo had geloof ik ook een geisha district vroeger, maar ik weet niet wat daar van over is en hoe dat precies zit (mijn vriendin weet over dit onderwerp meer dan ik
).
Wat ga jij zelf doen in augustus Kenshiro?
En kan je misschien vertellen hoe de Japan Rail Pass precies werkt. Hoe je hem daar moet activeren etc.? Hoe je moet reserveren als je ergens naartoe wil... We gaan die pas binnenkort kopen.
Ik las ook dat je met de Japan Rail Pass niet met de Nozomi shinkansen mag. Is dit een belangrijke shinkansen of kan je zonder de Nozomi ook overal komen?
Dat veel Japanners slecht Engels spreken vind ik alleen maar leuk eigenlijk. Want dan moet ik wel Japans gebruiken en op die manier zal ik de taal sneller leren. Ik kan in ieder geval al gewoon met iemand praten in het Japans over werk, waar iets is, hobby's etc. etc. etc. op dat niveau is het inmiddels wel.
Japans lezen gaat me minder goed af. Ik kan wel hiragana en katakana lezen, maar ik kan nog niet zoveel kanji lezen. Daar ga ik me later op concentreren.
We ontmoeten daar ook een Japanse vriendin die we via internet hebben leren kennen. Met haar oefenen we ook Japans via internet maar zij kan ook goed Engels. Dus mochten we er ECHT niet uitkomen in het Japans dan kunnen we haar altijd bellen/meenemen aangezien zij goed Engels en Japans spreekt.
Kyoto klinkt goed. We zullen daar zeker naartoe gaan. We blijven echter wel gewoon die 2 weken in een appartement in Tokyo slapen, dus we zullen niet ergens anders overnachten (dubbele kosten heb je dan eigenlijk). Maar we willen volgend jaar als het nu bevalt zeker terug naar Japan en dan gaan we ook gewoon een rondreisje doen en op verschillende plaatsen overnachten. Maar voorlopig is dit wel avontuurlijk genoeg
Mijn vriendin is erg geinteresseerd in (echte) geisha, dus we zullen zeker kijken of we daar wat over kunnen vinden in Kyoto. Tokyo had geloof ik ook een geisha district vroeger, maar ik weet niet wat daar van over is en hoe dat precies zit (mijn vriendin weet over dit onderwerp meer dan ik
Wat ga jij zelf doen in augustus Kenshiro?
En kan je misschien vertellen hoe de Japan Rail Pass precies werkt. Hoe je hem daar moet activeren etc.? Hoe je moet reserveren als je ergens naartoe wil... We gaan die pas binnenkort kopen.
Ik las ook dat je met de Japan Rail Pass niet met de Nozomi shinkansen mag. Is dit een belangrijke shinkansen of kan je zonder de Nozomi ook overal komen?