What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

2 weken Tokyo

• Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Kenshiro, bedankt voor je reply.

Dat veel Japanners slecht Engels spreken vind ik alleen maar leuk eigenlijk. Want dan moet ik wel Japans gebruiken en op die manier zal ik de taal sneller leren. Ik kan in ieder geval al gewoon met iemand praten in het Japans over werk, waar iets is, hobby's etc. etc. etc. op dat niveau is het inmiddels wel. :)
Japans lezen gaat me minder goed af. Ik kan wel hiragana en katakana lezen, maar ik kan nog niet zoveel kanji lezen. Daar ga ik me later op concentreren.

We ontmoeten daar ook een Japanse vriendin die we via internet hebben leren kennen. Met haar oefenen we ook Japans via internet maar zij kan ook goed Engels. Dus mochten we er ECHT niet uitkomen in het Japans dan kunnen we haar altijd bellen/meenemen aangezien zij goed Engels en Japans spreekt.

Kyoto klinkt goed. We zullen daar zeker naartoe gaan. We blijven echter wel gewoon die 2 weken in een appartement in Tokyo slapen, dus we zullen niet ergens anders overnachten (dubbele kosten heb je dan eigenlijk). Maar we willen volgend jaar als het nu bevalt zeker terug naar Japan en dan gaan we ook gewoon een rondreisje doen en op verschillende plaatsen overnachten. Maar voorlopig is dit wel avontuurlijk genoeg ;).

Mijn vriendin is erg geinteresseerd in (echte) geisha, dus we zullen zeker kijken of we daar wat over kunnen vinden in Kyoto. Tokyo had geloof ik ook een geisha district vroeger, maar ik weet niet wat daar van over is en hoe dat precies zit (mijn vriendin weet over dit onderwerp meer dan ik ;)).

Wat ga jij zelf doen in augustus Kenshiro?

En kan je misschien vertellen hoe de Japan Rail Pass precies werkt. Hoe je hem daar moet activeren etc.? Hoe je moet reserveren als je ergens naartoe wil... We gaan die pas binnenkort kopen.

Ik las ook dat je met de Japan Rail Pass niet met de Nozomi shinkansen mag. Is dit een belangrijke shinkansen of kan je zonder de Nozomi ook overal komen?

Zonder de Nozomi kun je overal komen, alleen duurt het wat langer.

Er is in Kyoto meer over geisha te vinden dan in Tokyo, er zijn daar ook opvoeringen etc.

Als je net als ik via Narita Airport vliegt, kan je direct na aankomst (en na de formaliteiten) bij een speciaal center je Japan Rail Pass krijgen na inlevering van een voucher die je van het reisburo krijgt, je krijgt dan ook gelijk een treinkaartje voor de eerste beste trein naar Tokyo, aangezien dat ook gedekt wordt door de Japan Rail Pass. Let wel dat het op die dag gelijk in gaat, en dan gedurende de van te voren vastgelegde periode.

Het is inderdaad super handig dat je iemand kent in Tokyo. Ik heb zelf ook veel gehad aan de menen die ik ken, o.a. in Tokyo. Als ik er niet uit kwam was 't even telefoontje via mijn gehuurde mobieltje, wat best prijzig was trouwens... Was ook voor mij superspannend aangezien ik ze nooit eerder had gezien, eigenlijk kwamen we tijd te kort. Maar ja, dit jaar weer naar Japan ;)

Anyways om je vraag te beantwoorden wat ik ga doen in augustus. Nou eigenlijk die vriend van mij zo veel mogelijk van Tokyo laten zien (1 week is not enough maar ja z'n baas wilde niet dat ie langer wegbleef :( ) aangezien dit voor hem z'n eerste reis naar Japan wordt en sowieso buiten Europa. Ja wat mezelf betreft wilde ik al graag weer naar Japan (het begon al te kriebelen toen ik vorig jaar een week terug was whaha) en hoop in Tokyo ook dingen te zien die ik nog niet gezien heb, maar dat komt wel goed denk ik..... Maar volgend jaar wil ik alleen of samen met die vriend van mij 3 weken weer door Japan reizen maar goed dat duurt nog even :D

Wat betreft de geisha's, nou daar vind je idd meer over in Kyoto en dan vooral in de eerder genoemde wijk Gion, waar je in loopt na een hele lange winkelstraat Matsudamachi (als ik me goed herinner...) Deze straat is echt bezaaid met luxe winkels en goeie restaurants, en een paar kleine zijstraatjes leiden ook naar een groot winkelcentrum. Hoop dat je hier iets aan hebt, wat betreft de wijk Gion. Vanaf het Kyoto Tower Hotel was het zoiets van 15 minuten lopen, wat ik dus ook gedaan aangezien het eind mei heel lekker weer was, Op deze manier heb ik op de route naar Gion veel leuke dingen gezien. Heb gedurende m'n week in Kyoto vorig jaar alles lopend gedaan, er was genoeg te zien. En naar mij idee kan je in Kyoto niet zo gauw verdwalen als in Tokyo :D

Je kan Kyoto in 2 dagen zien, zeker als je een beperkte periode hebt is meer dan dat zonde van je tijd. Nara schijnt ook wel aardig te zijn, helaas nog nooit geweest (ligt vlakbij Kyoto).

Misschien leuk om is een kleine guide te maken voor een reis van een week, wat je dan op een dag kan doen. Bijv. 2-3 'activiteiten' of whatever you wanna call it en dan ook dat het een beetje bij elkaar in de buurt ligt zodat je niet teveel tijd kwijt bent aan reizen.

@ Kenshiro:

We willen die Japan Rail Pass eigenlijk pas activeren als we er al een week zijn, dit is ook mogelijk neem ik aan?

@ Ken:

Het is inderdaad een goed idee om een goed reisplan te maken anders zitten we meer in de trein dan dat we dingen doen.

Ja, je kan tijdens het boeken van je reis opgeven dat je in een bepaalde week een Japan Rail Pass wil gebruiken, uiteraard wel van te voren opgeven welke dag/datum hij in moet gaan, en welke dag/datum hij niet meer geldig is... Bedenk dus goed van welke dag tot welke dag je 'm echt wil gebruiken. Voor de rest is ie makkelijk in gebruik, je laat 'm 1 keer zien aan de klerk zodat je door het poortje mag (ook je paspoort laten zien) én in de trein, ook weer met je paspoort erbij. Zoals je leest, easy as a-b-c :D

Heel veel dingen zijn op loopafstand, ook van elkaar verwijderd dus dat maakt het wel makkerlijk. Je kan het ook met de metro doen maar omdat je zoveel dingen ziet naar de bezienswaardigheden toe, is het zonde als je de metro gebruikt..... Aan de andere kant is de metro/bus wel makkelijk, scheelt zoeken en kaartlezen danwel verdwalen 😉

Je kunt je Railpass ook op grote stations activeren bij een groter loket, vergeet dan niet je paspoort mee te nemen voor legitimatie!

Bedankt voor de antwoorden.

Nog een paar vraagjes:

- Je kan toch gewoon geld opnemen met je pinpas (uit de muur) in Japan? In Praag bijvoorbeeld kon dit ook met mijn pas, dan kan het in Japan ook toch? Wat kost dit per keer?

- Ik las op een site over Japan dat Nederlandse mobieltjes daar niet werken, is dit zo?

- Ik las op diezelfde site dat het niet normaal is om fooi te geven in restaurants etc. Hoe zit dit precies?

Muzzle":3di71oxk said:
Bedankt voor de antwoorden.

Nog een paar vraagjes:

- Je kan toch gewoon geld opnemen met je pinpas (uit de muur) in Japan? In Praag bijvoorbeeld kon dit ook met mijn pas, dan kan het in Japan ook toch? Wat kost dit per keer?

- Ik las op een site over Japan dat Nederlandse mobieltjes daar niet werken, is dit zo?

- Ik las op diezelfde site dat het niet normaal is om fooi te geven in restaurants etc. Hoe zit dit precies?

- Je kunt met een postbank pinpas kostenloos geld uit de muur halen, maximaal 100.000 yen per dag en ALLEEN bij postkantoren, NIET bij banken.

Nederlandse mobieltjes werken niet in Japan.

Er wordt nergens fooi gegeven, ook niet in restaurants en taxi's. Het wordt als belediging gezien, het is immers niet meer dan normaal dat je fatsoenlijk wordt geholpen. Niet doen dus, zelfs niet dat dubbeltje wisselgeld in de taxi. Ik heb gezien hoe de kassiere een klant achterna rende alsof er moord en brand was, om haar 1 yen wisselgeld te kunnen terug geven.

Ik heb een postbank pinpas en mijn vriendin ook, dus dat is prima :).

Met 100.000 yen per dag moet het wel goed zitten haha ;-). Waarin verschillen de geldautomaten bij de postkantoren dan?

Ok, dat onze mobieltjes niet werken is lastig, maar is vast een oplossing voor te vinden.

Dat over die fooi is wel wennen dan. Ik ben blij dat ik dat van te voren weet, want normaal geef ik wel aardig wat fooi (eigenlijk als je het rationeel bekijkt is fooi ook een stom iets, want inderdaad fatsoenlijk geholpen worden zou normaal moeten zijn).

Bedankt weer voor de antwoorden.

Met een paar uitzonderingen zijn postkantoren overigens in weekenden gesloten. Als je aankomt kun je op het vliegveld van Narita gelijk pinnen.

Postkantoren kun je herkennen aan de rode T met een liggend streepje erop. Banken accepteren alleen Japanse bakpassen, so forget it.

Wat betreft die mobieltjes, is het ook geen optie om tijdens het shoppen te kijken voor een zo goedkoop mogelijk prepaid telefoontje, wat yens erop en klaar.... Tenminste weet niet of dit zo in de praktijk werkt. Een mobiel huren watik vorig jaar wou doen leek in mijn optiek toen een dure aangelegenheid. Misschien weet Ken daar meer over, als ze al zoiets als PrePaid daar kennen that is 😉

Die prepaid dingen zijn dacht ik nu volledig verbannen.

Waarom zou je een mobiel nemen, je kan best zonder.

Ken":2syt5hyj said:
Die prepaid dingen zijn dacht ik nu volledig verbannen.

Waarom zou je een mobiel nemen, je kan best zonder.

Klopt ja, ik heb ook tijdens mijn vakantie geen mobiel op zak gehad. Maar omdat Muzzle aangaf dat het lastig is, dat hun mobieltjes niet werken daar, reageerde ik daar even op met een misschien wel briljant idee :D :D :D

Toen ik aankwam @ Narita Airport wilde ik er 1 huren aldaar, dacht dat het soms van pas kan komen aangezien ik daar behoorlijk wat vrienden zou ontmoeten in verschillende plaatsen. Mocht zij of ik een trein missen of zoiets, kan je altijd bellen dacht ik toen, laat liever niemand onnodig wachten. Maar ja het huren bleek best prijzig én kon alleen via credit-card (en die heb ik niet :oops: :D ) dus heb ik dat maar achterwege gelaten.

Een Quad Band mobiel werkt toch in zo'n beetje heel de wereld en dus ook in Japan???

Muzzle":2efbfot0 said:
Over ongeveer 6 weken vertrekken we en we hebben er uiteraard heel erg veel zin in.

He ik hoorde vandaag wie je schoonfamilie is en met wie je dus ook naar Japan gaat, coole shit.

Haha ja inderdaad. Dat wilde ik ook nog vragen. Jij hebt als het goed is bij de zus van mijn vriendin in de klas gezeten :-).

Van wie hoorde jij het dan? (je mag het ook PMmen, ik ben nooit zo voor persoonlijke info op internet)

Helaas worden er weer een aantal onzin opmerkingen geplaatst.
Of onvolledige.

Je kunt op Narita Airport inderdaad je Railpass ophalen. Dat is misschien ook een goed idee, want je kan hem maar vast hebben. Daar naast, kun je daar gewoon AANGEVEN op welke dag hij in moet gaan.
Gebruik hiervoor alvast volgende PDF die je vooraf invult
http://www.shiranai.com/site/index.php? ... etit&lid=1

Je kunt in Japan pinnen bij:
- Credit Saison Tokyo Bank (machines alleen in het Japans)
- Citi Bank (heeft veel 24uurs machines, oa op Omotesando in Harajuku)
http://www.citibank.co.jp/en/atm/index.html
- Yuubin Kyoku (Postkantoor) http://www.yu-cho.japanpost.jp/e_a0000000/aa210000.htm

Zoals je bij de vorige link kan zien, zijn veel ATM's open in het weekend. Zijn de meeste in de postkantoren open tot 19:00 en op zondag inderdaad dicht. Maar, lang niet allemaal dus.

100.000 per dag... Yup... BEHALVE als je een opname limiet hebt van 500 euro. Dan kun je 50.000 per dag pinnen. LET DUS GOED OP of vraag aan je bank deze limiet weg te halen als je er last van hebt.

Over Mobieltjes: Al heb je een 1000band GSM toestel, het werkt niet. Het punt is hier... GSM... In Japan heeft men geen GSM... In Japan hebben ze PHS.
- Jah! Mahr! mijn frient sun mopiel deejuht wel!

Oh, dat kan. Dan heeft de beste man een abbo bij: KPN, T-Mobile, Vodafone of, sinds februari dit jaar, Orange en een UMTS telefoon.

Als je namelijk een UMTS toestel hebt van een van de vorige aanbieders EN een UMTS abbo er bij, kun je in Japan gewoon bellen. Vodafone heeft de beste dekking en is ook het goedkoopst (1 euro start kosten en 25ct per minuut).

Over fooien: Ik was 2 weken terug op Tokyo Eki, daar werd in eens om fooien gevraagd voor Toilet gebruik... Het westen rukt helaas op -_-''

Trouwens, een SUICA kaart kopen op NARITA is nu een HEEL goed idee.
Sinds 18 maart dit jaar is je SUICA kaart namelijk geldig op de Keisei line en ALLE metro's.

Dus: Haal een SUICA kaart op het JR station in Nartita en gebruik hem als je Railpass niet geldig is.

HOE vind je een SUICA automaat? Nu, het is een kaartjes automaat met veel knoppen en een groene of roze rand er omheen. Let wel dat je GEEN PASMO kaart haalt. Daar kun je nl. geen andere zaken mee doen als een rekening betalen in een Restaurant etc.

Een SUICA kost 2000 yen en je kunt dan voor 1500 yen reizen (Enkeltje Narita --> Ueno is 1000 yen per Keisei express). Je kunt je SUICA opladen in treinstations en bij de kiosken er omheen en de meeste plaatsen die de kaart accepteren.

Eventueel kun je op Narita je SUICA inleveren bij het JR kantoor. Dan krijg je het rest bedrag minus 210 yen en je borg van 500 yen terug.

Pinnen met een postbank pas kan niet in banken, tenminste ik heb het vaak genoeg geprobeerd en het lukte niet.

Suica is natuurlijk handig, ook om kleine dingetjes in 24 uur winkels mee af te rekenen.

Back