Ken, wat bazel je nu? Je predikt continu dat je dit of dat niet met een railpass kan, terwijl ik al minimaal 3 keer gepost heb wat de mogelijkheden WEL zijn.
Kom op man, kijk een keer op
http://www.japanrailpass.net
NATUURLIJK kun je stoelen reserveren.
Ik doe dat meestal voor 3 treinen achter elkaar omdat ik af en toe niet weet welke van de drie ik wil nemen als het om een andere dag gaat.
Ik weet dat je een hekel aan een Japan Railpass hebt, maar dat komt volgens mij meer omdat je geen idee hebt wat je er mee kunt dan om iets anders.
Nogmaals, Muzzle,
Denk je er aan om een dagje naar Kyoto of Nara te gaan en eventueel een dagje naar Osaka, dan is het al goedkoper een Railpass voor een week te nemen. Daar naast neem je natuurlijk ook de Suica kaart, zoals ken al aangaf.
Wil je echt alleen 2 weken in Tokyo rondhangen of misschien in Kamakura kijken? Swa, dan heb je genoeg aan je Suica. Maar, wil je vriendin wel 2 weken lang gameshop in/uit of de zelfde straten rondlopen?
Wil je niet een keer romantisch op Miyajima rondhangen?
Retourtje Miyajima 36,700 yen
Japan Railpass 1 week: 28,300 yen...
Stel je doet alleen een dagje Nara, want dat moet je eigenlijk wel zien, al is het alleen maar om de loslopende herten te aaien...
27.700 yen...
Op 600 yen na de prijs van je Railpass...
Daar naast moet je nog van Ueno naar Tokyo... 320 yen retour...
En in eens kost dan nog 6 dagen Tokyo treinen je maar 280 yen...
Ja, tuurlijk, neem vooral alleen een Suica als je maar 1 reisje buiten Tokyo gaat maken... Mijn geld is het niet.
Retourtje Ueno -> Osaka: 27,320 yen...
6 dagen Tokyo met de trein: 5000 yen
Japan Railpass 1 week: 28,300 yen...
Do the math...