Laatst gespeelde Retro titel?
hehe nog even super ghouls 'n ghosts erin, die platforms zijn zo vet. Je doet het 10 minuten en je MOET het gewoon ff uitspelen. Laatst ook nog een keer castlevania 4 gedaan, en al is die een stuk minder, het is toch een platformer van formaat. Ik spit nog regelmatig door mijn power unlimiteds van zo'n 10 jaar geleden, echt hilarisch. Dikke 10 voor de graphics van fatal fury op de neo enzo, en platform games als hoofdmoot. Good ol' times, simplistisch maar toch geniaal...
- japancollector
- Active Level:
hard edge op playstation uitgespeeld .Resident evil meet beat m up.Zeer goede game ook veel videos tussendoor .2de keer heb game binnen 2 uur uitgespeeld.Ook grappig je met 2 charackters tegelijk kan spelen.Het spel is opzicht makkelijk maar de puzzels maken het een uitdaging .Ook een goed en slecht einde
spel gaat over een wolkenkrabber die eruit ziet als de landmark tower.Overgenomen word teroristen.2 politie teams proberen via de riool het gebouw binnen te treden.Iedereen in de team overleef de riool niet.Behalven een vrouw en een man uit ieder team .Die ook de hoofdpersonage's zijn van het spel.
het intofilmpje vind ook grapig .Netzoals de intro van castelvania sotn.Vrouw rent door een riool overal liggen doden agenten.Opeens krijg ze hand op haar mond en word om de hoek getrokken.Dit word gedaan door de manelijke hoofrol speler.Ze hebben gesprek met elkaar dat niemand het overleeft het in hun teams.Terwijl ze praten kom er hard gelach(sigma achtig gelach zoals in de megaman games).Uit de uiteinde van de riool gang waar het donker is.De sigma stem zegt :I see you survived .You deserve a reward for that .And here it comes !! Kom in de strooming van de rioolwater een tijdbom hun kant op die bijna afloop .Hun springen weg voor de explosie hier beging het spel.
spel gaat over een wolkenkrabber die eruit ziet als de landmark tower.Overgenomen word teroristen.2 politie teams proberen via de riool het gebouw binnen te treden.Iedereen in de team overleef de riool niet.Behalven een vrouw en een man uit ieder team .Die ook de hoofdpersonage's zijn van het spel.
het intofilmpje vind ook grapig .Netzoals de intro van castelvania sotn.Vrouw rent door een riool overal liggen doden agenten.Opeens krijg ze hand op haar mond en word om de hoek getrokken.Dit word gedaan door de manelijke hoofrol speler.Ze hebben gesprek met elkaar dat niemand het overleeft het in hun teams.Terwijl ze praten kom er hard gelach(sigma achtig gelach zoals in de megaman games).Uit de uiteinde van de riool gang waar het donker is.De sigma stem zegt :I see you survived .You deserve a reward for that .And here it comes !! Kom in de strooming van de rioolwater een tijdbom hun kant op die bijna afloop .Hun springen weg voor de explosie hier beging het spel.
Vanavond Border Down zitten spelen ... Noujah niet echt retro maar ook ook niet de meeste nieuwe shit. Ik blijf toch mijn voorkeur houden voor de verticale shmups maar deze game oogt en speelt best wel lekker. De chille soundtrack vind ik ook tof.
Het enige minpuntje vind ik het onvergeeflijke systeem van doodgaan .. als je dan daadwerkelijk border down gaat kan het wel een pain in the ass zijn.
Maar behoort zeker wel bij de top shooters van de DC
Het enige minpuntje vind ik het onvergeeflijke systeem van doodgaan .. als je dan daadwerkelijk border down gaat kan het wel een pain in the ass zijn.
Gameholic wrote:Vanavond Border Down zitten spelen ... Noujah niet echt retro maar ook ook niet de meeste nieuwe shit. Ik blijf toch mijn voorkeur houden voor de verticale shmups maar deze game oogt en speelt best wel lekker. De chille soundtrack vind ik ook tof.
Je moet gewoon veel punten scoren dan ga je weer een border up. Door hoge Break combo's te maken met je break laser, of een eindbaas doden als de timer op of dichtbij de 0 staat dan krijg je gruwelijke punten.
King of Fighters 99 Millenium battle voor de AES. Dit spel dinsdag betaalt, en vanochtend al binnen!
Was een bitch om aan de praat te krijgen.. vast vieze connectors oid.. of misschien doordat de cart nog heel koud was. Staat is echter wel perfect. Nou ja, hij werkte na wat blazen enzo opeens perfect... ik maak em nog wel schoon. Uitgespeeld op Normal met het Fatal Fury Team, yeah! Kostte me wel 3 credits.. door die vuile bitch van een Krizalid. Vieze lamer!
2e play kwam ik zonder continuen met AoF team bij Krizalid, en verloor echt heel nipt. De keys lijken overhead attacks te zijn, zoals Ryo's f,df,f+K move. Anyway ben maar gekapt.. wilde de game 1CC'en. Maar teringt, ik heb ook de DC versie en dat is echt lachwekkend vergeleken met de real deal.
Ok, toen besloot ik een potje Fatal Fury 3 te gaan doen op normal, een zwaar underrated game. Altijd al 1 van mijn favo's van SNK geweest, in de arcade dagen al. Alleen Sokaku moet dood. Ik kwam zowaar bij Chon-su maar ik verloor op 1 of andere manier (ik kreeg op het moment supreme geen power knuckle uit mijn stick
), die baas is normaliter peanuts. Als je Geese immers aankunt dan zijn Yamazaki en de Jins een makkie.
Was een bitch om aan de praat te krijgen.. vast vieze connectors oid.. of misschien doordat de cart nog heel koud was. Staat is echter wel perfect. Nou ja, hij werkte na wat blazen enzo opeens perfect... ik maak em nog wel schoon. Uitgespeeld op Normal met het Fatal Fury Team, yeah! Kostte me wel 3 credits.. door die vuile bitch van een Krizalid. Vieze lamer!
2e play kwam ik zonder continuen met AoF team bij Krizalid, en verloor echt heel nipt. De keys lijken overhead attacks te zijn, zoals Ryo's f,df,f+K move. Anyway ben maar gekapt.. wilde de game 1CC'en. Maar teringt, ik heb ook de DC versie en dat is echt lachwekkend vergeleken met de real deal.
Ok, toen besloot ik een potje Fatal Fury 3 te gaan doen op normal, een zwaar underrated game. Altijd al 1 van mijn favo's van SNK geweest, in de arcade dagen al. Alleen Sokaku moet dood. Ik kwam zowaar bij Chon-su maar ik verloor op 1 of andere manier (ik kreeg op het moment supreme geen power knuckle uit mijn stick

gaat dit per dag, week of maand ?
Ik heb eeindelijk een kopie van KOF98, die zit ik ook lekker grijz te draaien.
in de NeoGeo zit dus KOF98
in de SNES GoGo Ackman 2, de 2d art is wel erg nice van Toriyama, verder weet ik het niet, veel moves maar voelt wel choppy. Puzzle Bobble op de snes zit ik ook veel te spelen.
Ik heb eeindelijk een kopie van KOF98, die zit ik ook lekker grijz te draaien.
in de NeoGeo zit dus KOF98
in de SNES GoGo Ackman 2, de 2d art is wel erg nice van Toriyama, verder weet ik het niet, veel moves maar voelt wel choppy. Puzzle Bobble op de snes zit ik ook veel te spelen.

Meer dan fatsoenlijk! Ook veel extra's om te unlocken als bonus. Waaronder die VF5 trailer en een aantal arcade classics. Voor de prijs van €27 hoef je het al helemaal niet te laten. Valt wel op dat ik erg veel sega retro releases voor de ps2 in de kast heb staan...
Btw hier de list met games die er standaard opstaan zonder te unlocken:
Alex Kidd in the Enchanted Castle
Altered Beast
Bonanza Bros.
Columns
Comix Zone
Decap Attack starring Chuck D. Head
Ecco the Dolphin
Ecco II: The Tides of Time
Ecco Jr.
Kid Chameleon
Flicky
Gain Ground
Golden Axe I
Golden Axe II
Golden Axe III
Phantasy Star II
Phantasy Star III: Generations of Doom
Phantasy Star IV: The End of the Millenium
Ristar
Shadow Dancer: The Secret of Shinobi
Shinobi III: Return of the Ninja Master
Sonic the Hedgehog
Sonic the Hedgehog 2
Super Thunder Blade
Sword of Vermilion
Vectorman
Vectorman 2
Virtua Fighter 2
Btw hier de list met games die er standaard opstaan zonder te unlocken:
Alex Kidd in the Enchanted Castle
Altered Beast
Bonanza Bros.
Columns
Comix Zone
Decap Attack starring Chuck D. Head
Ecco the Dolphin
Ecco II: The Tides of Time
Ecco Jr.
Kid Chameleon
Flicky
Gain Ground
Golden Axe I
Golden Axe II
Golden Axe III
Phantasy Star II
Phantasy Star III: Generations of Doom
Phantasy Star IV: The End of the Millenium
Ristar
Shadow Dancer: The Secret of Shinobi
Shinobi III: Return of the Ninja Master
Sonic the Hedgehog
Sonic the Hedgehog 2
Super Thunder Blade
Sword of Vermilion
Vectorman
Vectorman 2
Virtua Fighter 2
DreamerNL wrote:Er staat een SOR sega ages 2500 op de planning: smullen!!!
Serieus? Dat kon ook niet anders natuurlijk

Vandaag had ik weer behoefte aan een stevigde dosis SoR.
Ik ben gisteren weer begonnen met SOR 3, die er toch wel vetjes uitziet. Het speelt idd iets minder gebalanceerd als SOR 2. Na twee maal het Game Over scherm te hebben gezien heb ik toch maar weer SOR 2 erin gedaan (al is het alleen voor de vette soundtrack :p) en net zag ik de aftiteling alweer. Damn wat is dit nog een vette game zeg.
Jammer dat ze dit soort shit niet meer maken. De 16-bit MD blijft iig bij uitstek de sidescrolling brawler console
Ik vond SoR2 op de MD te sloom nadat ik SoR3 had gespeeld. Op de Genesis was SoR2 dan nog wel redelijk snel, dankzij ntsc.
De MD is inderdaad de brawler console bij uitstek dankzij de uitstekende SoR trilogy. Die zijn imo net wat verslavender en uitgebreider dan de Final Fight trilogie, daarvan is deel 2 echt bagger. SNES heeft dan wel een betere TMNT en Jaleco's Brawl Brothers..
Ze hebben deze shit wel voor nieuwere consoles geprobeerd te maken, oa met Dynamite Cop, Fighting Force en Zombie Revenge. Maar die missen gewoon die verslavingsfactor en het overzicht van de 2D games. Dit werkt gewoon alleen in 2D. ZR is dan wel meesterlijk imo, maar vooral in je uppie.
De MD is inderdaad de brawler console bij uitstek dankzij de uitstekende SoR trilogy. Die zijn imo net wat verslavender en uitgebreider dan de Final Fight trilogie, daarvan is deel 2 echt bagger. SNES heeft dan wel een betere TMNT en Jaleco's Brawl Brothers..
Ze hebben deze shit wel voor nieuwere consoles geprobeerd te maken, oa met Dynamite Cop, Fighting Force en Zombie Revenge. Maar die missen gewoon die verslavingsfactor en het overzicht van de 2D games. Dit werkt gewoon alleen in 2D. ZR is dan wel meesterlijk imo, maar vooral in je uppie.
Nou ik denk dat je het aantal brawlers op de snes dik onderschat. De MD komt niet veel verder dan de uitstekende SOR reeks. De snes heeft er echter veel en veel meer. Final Fight serie, Rushing Beat serie, Undercover Cops, Return of Double Dragon. Dan heb je ook nog een aantal sword based beat em ups van capcom die zwaar goed zijn (King of Dragons, Knights of the Round).
Bij nader inzien heeft de SNES idd ook een mooi repetoir voor wat betreft sidescrolling brawlers. Misschien maar eens een keer wat van die titels oppikken. Ik was toentertijd alleen maar bezig met de MD...
En idd R-Type, er is nog geprobeerd om een paar 3D brawlers te maken, maar niet met het nodige succes. Dynamite Deka en Zombie Revenge vind ik wel lachen maar je mist een bepaald gevoel bij de games.
Een gepimpte 2D Xbox 360 versie van SOR lijkt me ideaal
En idd R-Type, er is nog geprobeerd om een paar 3D brawlers te maken, maar niet met het nodige succes. Dynamite Deka en Zombie Revenge vind ik wel lachen maar je mist een bepaald gevoel bij de games.
Een gepimpte 2D Xbox 360 versie van SOR lijkt me ideaal

Rushing Beat = toch Brawl Brothers? En Rival Turf is ook een Rushing Beat geloof ik, die is niet zo heel goed
Die 2 van Capcom zijn wel leuk, vooral Knights of the round.
Dan heeft MD nog de Golden Axe Trilogie, en volgens mij ook de Double Dragon trilogie. De Punisher is ook nog wel leuk, en de Splatterhouse serie... maar die laatste dwaalt misschien wel een beetje af van het genre.
Maar ik vergeet Ninja Warriors voor de SNES en die vind ik echt uber super fantastisch! Vette Neogeo achtige graphics. Is wel 1 plain, en 1 player geloof ik, maar daarom niet minder gruwelijk. Ik had een paar jaren geleden een complete US versie van iemand gekocht voor iets van 5 euro omdat hij heilig geloofde dat er een PAL versie bestond. Mooi doosje had die game ook... 1 van de beste SNES games.

Die 2 van Capcom zijn wel leuk, vooral Knights of the round.
Dan heeft MD nog de Golden Axe Trilogie, en volgens mij ook de Double Dragon trilogie. De Punisher is ook nog wel leuk, en de Splatterhouse serie... maar die laatste dwaalt misschien wel een beetje af van het genre.
Maar ik vergeet Ninja Warriors voor de SNES en die vind ik echt uber super fantastisch! Vette Neogeo achtige graphics. Is wel 1 plain, en 1 player geloof ik, maar daarom niet minder gruwelijk. Ik had een paar jaren geleden een complete US versie van iemand gekocht voor iets van 5 euro omdat hij heilig geloofde dat er een PAL versie bestond. Mooi doosje had die game ook... 1 van de beste SNES games.