Sega ST-V Game gezocht (cheapass)

Bied hier alles aan en wat je zoekt voor arcade en consoles.
Post Reply
Sphere
Active Level:
Active Level:

Sega ST-V Game gezocht (cheapass)

Post by Sphere » Sun Mar 23, 2014 11:26

Guys and Girls,

Voor een Sega ST-V moederbord was ik op zoek naar een zogenaamd dongle. Dit is het groene pcb-tje dat op een van de expansion plugs zit zodat het moederbord weet dat er geen expansion op het moederbord zit. Hij ziet er zo uit:

Image

Inmiddels is dat gefixed met jumpers en zoek ik nu een cheapass spel om het moederbord mee te testen. Als iemand een cart heeft liggen tegen een zeer schappelijk prijsje dan verneem ik dat graag.

Groet,

Pieter
Last edited by Sphere on Sat Apr 05, 2014 12:46, edited 1 time in total.
Asure
Active Level:
Active Level:

Re: Sega ST-V Dongle gezocht

Post by Asure » Sun Mar 23, 2014 11:56

Als je wat jumpers uit een oude pc of 12 sloopt dan ben je er.
http://www.aumap.org/foro/index.php?PHP ... 65#msg6065

Image
Image
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Sun Mar 23, 2014 13:15

Okay en denk je dat jumpers passen of weet je dat zeker? Jumpers bestellen mag toch geen probleem zijn denk ik?
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Sun Mar 23, 2014 13:29

Om eerlijk te zijn had ik gewoon mijn soldeerboutje opgewarmd.
Heb je geen oude hardware liggen waar je wat jumpers af kan peuteren?

Bestellen is ook weer zo niet-MacGyver.. ;)
Image
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Sun Mar 23, 2014 13:56

Nee dat is ook zo maar ik wil gewoon dat het goed is. Nee ik heb geen hardware liggen anders dan extra stroomdraad. Dus...
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Mon Mar 24, 2014 11:25

Jumpers zijn besteld maar mocht iemand een origineel dongle-tje hebben liggen dan houd ik mij aanbevolen.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Sat Apr 05, 2014 12:44

@Asure, bedankt voor de tip, de jumpers passen als gegoten. Dank je wel.

Nu moet ik hem alleen nog met een spel testen. Aangezien ik geen spellen heb ben ik op zoek naar een cheapass ST-V cart. Als iemand iets heeft liggen verneem ik dat graag.
ChapDDR
Active Level:
Active Level:

Re: Sega ST-V Game gezocht (cheapass)

Post by ChapDDR » Sat Apr 05, 2014 15:13

Op eBay vind je er genoeg voor rond de 30 euro :O

http://www.ebay.nl/itm/Columns-97-Sega- ... 3cdeabcbf5
Cabs: Vewlix L AMI
1CC: Batsugun SE 1-loop, Overtop, Drift Out!
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Mon Jun 09, 2014 20:54

Misschien kan een mod deze topic naar een ander forum knallen aangezien het nu meer een technisch verhaal wordt dan een aankoop verhaal?

Vandaag ben ik bezig geweest om het board te testen maar ik krijg hem niet aan de gang. Ik krijg een foutmelding te weten:

Operation of this cartridge is unavailable with "multi-cart" mode.

Zie screen:

Image

Het lijkt er dus op dat er ergens een setting genaamd "multi-cart" optie staat. Probleem is alleen dat als ik nu op de service knop klik er niets gebeurd. Zojuist dan ook de ST-V manual er op nageslagen en van daaruit heb ik de factory test mode gevonden. Ik krijg alleen de volgende screens te zien en hij blijft dan hangen op de ram test.

Image
Image

Het probleem is dus dat er blijkbaar een multi-cart option ergens aan staat maar ik kom met geen mogelijkheid in het service menu om te kijken waar dit zit om het uit te schakelen. Of misschien is het wel iets anders, ik weet het niet.

Heeft iemand een idee hoe dit te tackelen?
Wombat
Active Level:
Active Level:

Post by Wombat » Mon Jun 09, 2014 21:30

Wellicht dat het plaatsen van een nieuwe bios (regionfree) de oplossing bied?
S-E-G-A 8)
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Mon Jun 09, 2014 21:35

Misschien, maar het spel dat ik heb kan op alle 4 de regions gespeeld worden. Je zou daarom verwachten dat het niet aan de bios mag liggen in eerste instantie. Maar ik houd het in gedachte, bedankt voor de tip :D
Wombat
Active Level:
Active Level:

Post by Wombat » Tue Jun 10, 2014 11:02

De reden dat ik met de suggestie aankwam van een bios swap; ik vermoed dat als je een nieuwe bios plaatst (of wellicht zonder bios boot) de instellingen van het mb factory fresh zullen zijn.
S-E-G-A 8)
retrocab
Active Level:
Active Level:

Post by retrocab » Tue Jun 10, 2014 11:25

volgens mij is je monitor ook niet helemaal lekker aan de rode kleur linksonder te zien(degaussing??)
succes
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Jun 10, 2014 11:39

Ik gok dat je een andere BIOS moet hebben. Niet omdat die het board reset, maar omdat ik denk dat je een Multi-cart BIOS hebt.

Ik kan wel een andere BIOS voor je maken als je het wilt proberen. Heb hier ook nog een werkende ST-V.
Sphere
Active Level:
Active Level:

Re: Sega ST-V challenge

Post by Sphere » Tue Jun 10, 2014 11:40

retrocab wrote:volgens mij is je monitor ook niet helemaal lekker aan de rode kleur linksonder te zien(degaussing??)
succes

Klopt, moet ik ook doen maar heb nog geen degauss apparaat gevonden/gekocht.

Robert wrote:De reden dat ik met de suggestie aankwam van een bios swap; ik vermoed dat als je een nieuwe bios plaatst (of wellicht zonder bios boot) de instellingen van het mb factory fresh zullen zijn.

Goed punt, ik zal eens proberen om zonder bios te booten om te kijken wat hij doet. Misschien kan ik een bios wel resetten?

@Cage, sure, ik stuur je wel een PM.
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Wed Jun 11, 2014 21:51

Ik heb een image van de MODBIOS als je die op een 27C4100 fikt dan ben je van een eventueel regioprobleem af als dat de oorzaak is. Maar ik denk dat ie gewoon op MULTI staat ipv ALONE in het config menu.

Zie hier op 4:22:

http://www.youtube.com/watch?v=yBhtdh5AHZI#t=262

Zet die eens op ALONE :)
Image
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Wed Jun 11, 2014 22:47

Hey Asure, dat is het, ik krijg exact hetzelfde scherm te zien... alleen ik kom niet in het service menu. Wel kom ik in de factory service menu bij opstart maar die loopt vast zonder dat ik weet wat de reden daarvan is. Het indrukken van de service button brengt mij niet in het test menu zoals in het filmpje. Nu zit ik net het filmpje te kijken en deze adviseert om de batterij eruit te halen, op te starten en vervolgens alle settings aan te passen, uitzetten en na een tijdje opnieuw opstarten. Dat ga ik dan maar eens proberen. Goede uitleg trouwens in dat filmpje. Bedankt voor deze tip.
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Wed Jun 11, 2014 23:44

Je hebt wel goed werkende TEST en Service knoppen op je cab/testbed/supergun zitten? Lijkt me dat het normaliter gewoon werken moet.. ben benieuwd of het zo op te lossen is! :)
Image
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Thu Jun 12, 2014 10:50

Asure wrote:Je hebt wel goed werkende TEST en Service knoppen op je cab/testbed/supergun zitten? Lijkt me dat het normaliter gewoon werken moet.. ben benieuwd of het zo op te lossen is! :)

:oops: ik ben bang dat je hier een goed punt hebt. Ik maak gebruik van een MVS kast waar volgens de handleiding alleen een test knop op zit die bij gebruik van de MVS moederbord voor service gebruikt wordt. Er zou dus geen aparte service knop zijn die de ST-V dus wel heeft. Nu maak ik gebruik van een Jamma-to-MVS adapter waar wel een aparte jumper met test en met service op zitten dus ik zal eens testen wat er gebeurt als ik de jumper van de service optie verwijder als hij aan staat. In theorie moet hij dan op service mode springen. Ik probeer het vanavond even te checken, ben nu toch wel benieuwd.
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Thu Jun 12, 2014 12:46

Als je op test drukt, dan moet ie in test mode gaan.
Met service dan naar de volgende optie.
Dit zijn geen jumpers om 'vast' te zetten op aan/uit, maar drukschakelaars.

Je kunt bijv. dmv een metalen schroevendraaier de contactpuntjes van die jumpers aantikken om een 'druk op de knop' te simuleren.
Image
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Thu Jun 12, 2014 14:38

Asure wrote:Je kunt bijv. dmv een metalen schroevendraaier de contactpuntjes van die jumpers aantikken om een 'druk op de knop' te simuleren.

Of direct op de jamma connector/adapter met een krokodillebekje verbonden met ground. Zo deed ik dat altijd 8)
Sphere
Active Level:
Active Level:

Post by Sphere » Sun Jun 15, 2014 10:33

Okay, met dank aan Asure een flink stuk verder gekomen. Zonder service button kom je blijkbaar niet ver. Door middel van een krokodillenbekje en de linker grond zodat je uit de buurt van de 5V blijft een ground connectie kunnen maken met mijn adapter voor een improvisorische service button. In eerste instantie werkte hij niet maar zoals op het filmpje werd uitgelegd heb ik de batterij eruit gehaald, opgestart, niets kunnen doen en toen een paar minuten uitgezet zonder batterij. Waarempel, daarna werkte de service button en kon ik zowel in de Factory Test als in het Service menu komen en settings aanpassen. Er is blijkbaar een multi cart setting. Omzet naar Alone en ... toen deed het spel het nog niet.

Wel is de multi-cart error daardoor weggenomen wat op zich ook logisch lijkt.

Nu start het spel op door het tonen van de laad boodschap en het laten zien van alle patenten gebruikt maar op het moment dat het moederbord het spel wil doorladen zie je op het scherm een kleine storing en dan wordt het scherm zwart.

Verder heb ik nog wat hardware checks gedaan en het lijkt erop dat er een RAMmetje "bad" is, SCSI een foutmelding geeft maar die staat ook niet aan in de settings dus die is niet vreemd lijkt mij, en ik kreeg ook nog een andere foutmelding waarvan ik nog niet weet wat het doet. Ik zal van de week de volledige foutmeldingen nakijken en interweb afstruinen voor mogelijke oplossingen.

To be continued...
Asure
Active Level:
Active Level:

Post by Asure » Sun Jun 15, 2014 14:17

Welke regio is het bord, en de cart? Ik denk dat je een regiovrije bios nodig hebt.
Welke ram test hij als 'defect' exact? Foto's zouden helpen :)
Image
Post Reply