Gezocht: desoldeerstation
Gezocht: desoldeerstation
Hi guys,
Ik heb gisteren voor het eerst met een desoldeerstation gewerkt met een vacuumpomp erin. Wat werkt dat fijn zeg.
Nu wil ik zelf ook zo'n ding aanschaffen, maar ze zijn best wel aan de prijs.
Heeft iemand er wellicht 1 die hij niet gebruikt te koop? Of heeft iemand een tip waar deze voor een redelijke prijs te koop zijn?
Groet, Patrick
Ik heb gisteren voor het eerst met een desoldeerstation gewerkt met een vacuumpomp erin. Wat werkt dat fijn zeg.
Nu wil ik zelf ook zo'n ding aanschaffen, maar ze zijn best wel aan de prijs.
Heeft iemand er wellicht 1 die hij niet gebruikt te koop? Of heeft iemand een tip waar deze voor een redelijke prijs te koop zijn?
Groet, Patrick
Re: Gezocht: desoldeerstation
Cageman is onze oppersoldeersmurf hier.
Die kan je vast meer vertellen
Die kan je vast meer vertellen
Ik heb een Weller rework station (WR2002). Heftige overkill voor wat jij zoekt.
Ik ken veel mensen die goede ervaringen hebben met desoldeerstations van Aoyue. Zelf nooit mee gewerkt. http://www.eleshop.nl/aoyue-474a-desold ... p-152.html
Handigste is om er eentje te hebben met ingebouwde vacuümpomp. Er zijn veel andere desoldeerstations, maar die hebben een externe pomp of compressor nodig voor het desolderen.
Ik ken veel mensen die goede ervaringen hebben met desoldeerstations van Aoyue. Zelf nooit mee gewerkt. http://www.eleshop.nl/aoyue-474a-desold ... p-152.html
Handigste is om er eentje te hebben met ingebouwde vacuümpomp. Er zijn veel andere desoldeerstations, maar die hebben een externe pomp of compressor nodig voor het desolderen.
ik heb gisteren met een PACE met ingebouwde pomp gewerkt, dat werkte echt super makkelijk tov met een losse pomp waar ik mee loop te kutten
tx voor de tip, dat zijn al wat normalere bedragen idd
tx voor de tip, dat zijn al wat normalere bedragen idd
Ik heb een Aoyue die werkt als een trein. Wel goed onderhouden en tip schoonmaken, opvangveer cleanen etc.
Heb zelf een 474A+ maar zou een combo adviseren met regelbaar soldeerboutje r bij.
Heb zelf een 474A+ maar zou een combo adviseren met regelbaar soldeerboutje r bij.

ik heb al een soldeerbout/station, maar die 474+ is wel by far de goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien
goed om te weten dat jij er goede ervaring mee hebt, thanks
goed om te weten dat jij er goede ervaring mee hebt, thanks
Now go and buy

Mooi desoldeerstation, moet ik ook maar eens gaan kopen...altijd beter dan m'n desoldeerbout met zuiger.
- Sp33dFr34k
- Active Level:
Totaal waardeloos filmpje. De nozzle moet om het te desolderen item heen. Niet een beetje lafjes er tegenaan hangen tsk.

Re:
Anunaki wrote:Heb die ++ gehaald ziet er degelijk uit. Snel uitproberen
Vanaf mijn mobiel verstuurd
Mooi dingetje he? Makkelijk in gebruik en onderhoud vind ik zelf en zeer degelijk gebouwd voor die prijs.