Scud Racer DLX

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
Post Reply
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Scud Racer DLX

Post by Jinxz » Mon Jan 07, 2013 23:21

Ik kwam een advertentie tegen op MP voor een Scud Racer DLX (degene die meebeweegt). Nu is de prijs van 950 excl. BTW wat aan de hoge kant.
Ik vraag me af wat het algemene oordeel is over de cab. Is het een waardeloos gebakje en zijn er slechte ervaring ooit over gedeeld of is het een pareltje?
Het lijkt me erg vet om 'm te hebben en wellicht wat uit te bouwen qua motion etc.
Het scherm zal wel direct vervangen moeten worden neem ik aan.

Image
Cageman
Active Level:
Active Level:

Re: Scud Racer DLX

Post by Cageman » Mon Jan 07, 2013 23:31

950 is idd veel.

Scud race is een fantastische game, deze cab heb ik nog niet vaak goed werkend gezien. Is de verkoper Hans Vogels/MP Game Company? Verwacht dan maar een slecht onderhouden gebakje. Het scherm is een projectiescherm, en die hebben vaak burn of andere issues. Onderdelen zijn lastig te krijgen en tamelijk duur. De elektronica in de machine is redelijk makkelijk te krijgen. Sterker nog, ik heb heel wat reserveonderdelen in de vorm van game pcbs, motor drive pcbs, etc.

Als hij is goede werkende staat is, is het een leuk ding. Waarde is niet veel hoger dan 400-500 euro, incl. BTW. Even als voorbeeld: de afterburner in het ngc heeft me 900 euro gekost, en dat is toch heel wat meer cab dan deze :-)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Tue Jan 08, 2013 00:35

Cageman wrote:950 is idd veel.

Scud race is een fantastische game, deze cab heb ik nog niet vaak goed werkend gezien. Is de verkoper Hans Vogels/MP Game Company? Verwacht dan maar een slecht onderhouden gebakje. Het scherm is een projectiescherm, en die hebben vaak burn of andere issues. Onderdelen zijn lastig te krijgen en tamelijk duur. De elektronica in de machine is redelijk makkelijk te krijgen. Sterker nog, ik heb heel wat reserveonderdelen in de vorm van game pcbs, motor drive pcbs, etc.

Als hij is goede werkende staat is, is het een leuk ding. Waarde is niet veel hoger dan 400-500 euro, incl. BTW. Even als voorbeeld: de afterburner in het ngc heeft me 900 euro gekost, en dat is toch heel wat meer cab dan deze :-)

Thanks. Dat zet de cab in een ander perspectief ;)
Als ik 'm kon vinden van 400-500 in redelijke staat dan wist ik het wel. Scherm vervangen zou ik zowiezo doen. Zelfs als een projectie scherm geen burn in heeft hou ik niet van de weergave.
Hij staat op MP idd onder MP Game Company. Dus eindeloze exploitatie neem ik aan.

Afterburner is die 900 idd meer dan waard.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Jan 08, 2013 08:11

Ja, precies.. Hans Vogels dus. Niks mis met eindeloze exploitatie, maar hij vraagt wat te veel geld voor cabs die niet meer in al te beste staat zijn. Hij zit er al wel HEEL lang mee, dus misschien is er wat met hem te onderhandelen.
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:

Post by Beatmaster-P » Tue Jan 08, 2013 19:18

Weet ook dat een Super GT of een Scud racer een 'Model 3 dash' racecab is en met het oog op de toekomst dit de meest makkelijke cab is om een Outrun 2 van te maken..
OIIIIIIIO
seba
Active Level:
Active Level:

Post by seba » Tue Jan 15, 2013 22:45

Ik kan weinig nuttigs zeggen over de prijs, maar heb vroeger nog wel op zo'n cab gespeeld en vond de motion eerder storend dan waardevol. Het is niet realistisch en het scherm beweegt niet mee, waardoor je eigenlijk gewoon probeert je hoofd recht te houden tegen de beweging in.
Nu, mss dat anderen het wel leuk vinden, bij daytona 2 dlx vond ik het ook storend en bij sega rally 2 dlx vond ik het dan weer wel goed (allen andere motion systemen).
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Wed Jan 16, 2013 08:48

seba wrote:Ik kan weinig nuttigs zeggen over de prijs, maar heb vroeger nog wel op zo'n cab gespeeld en vond de motion eerder storend dan waardevol. Het is niet realistisch en het scherm beweegt niet mee, waardoor je eigenlijk gewoon probeert je hoofd recht te houden tegen de beweging in.
Nu, mss dat anderen het wel leuk vinden, bij daytona 2 dlx vond ik het ook storend en bij sega rally 2 dlx vond ik het dan weer wel goed (allen andere motion systemen).

Dat is wel een punt inderdaad. Ik zou 'm wel compleet willen ombouwen en wellicht dat er dan van de standaard setup qua hydraulics en beeldscherm dan weinig over blijft. Als je rond zoekt op internet dan kom je kits tegen om je eigen full motion simulator te maken maar het cabinet zelf is dan nog steeds een issue. Een DLX van 400-500 euro zou een goed begin zijn om uit te bouwen denk ik.
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Wed Jan 30, 2013 21:35

misschien wat offtopic maar laatst geemuleerd met supermodel op 60fps. was helemaal vergeten hoe geweldig deze racegame is.
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Thu Feb 21, 2013 14:38

Heb 1 scud zien staan voor 500 en eentje met LeMans maar om te bouwen, ook voor 500 . Prijzen vallen best mee! Zo verleidelijk.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Thu Feb 21, 2013 20:01

Een Scud is een goede cab voor een ombouw naar bv. OR2, ID, WMMT2, etc. Een LeMans24 is minder geschikt omdat het dashboard (motor) niet kan worden gebruikt voor de betere games als OR2, ID, etc.

Die LeMans24 is wel een vette cab om te zien, dat dan weer wel.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Feb 22, 2013 10:13

Cageman wrote:Een Scud is een goede cab voor een ombouw naar bv. OR2, ID, WMMT2, etc. Een LeMans24 is minder geschikt omdat het dashboard (motor) niet kan worden gebruikt voor de betere games als OR2, ID, etc.

Arjan, weet je zeker dat een Le Mans cab niet kan worden gebruikt daarvoor? Die heeft toch ook gewoon een Model 3 dashboard? Ben je niet in de war met een Sega Touring Car?
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Fri Feb 22, 2013 12:32

MarioSanchez wrote:Heb 1 scud zien staan voor 500 en eentje met LeMans maar om te bouwen, ook voor 500 . Prijzen vallen best mee! Zo verleidelijk.

Zag 'm ook op MP staan maar is geen DLX. Natuurlijk nog steeds wel leuk.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Feb 22, 2013 13:45

Psykick wrote:
Cageman wrote:Een Scud is een goede cab voor een ombouw naar bv. OR2, ID, WMMT2, etc. Een LeMans24 is minder geschikt omdat het dashboard (motor) niet kan worden gebruikt voor de betere games als OR2, ID, etc.

Arjan, weet je zeker dat een Le Mans cab niet kan worden gebruikt daarvoor? Die heeft toch ook gewoon een Model 3 dashboard? Ben je niet in de war met een Sega Touring Car?

Ja, dat weet ik zeker. LeMans24 en Touring Car gebruiken allebei de 'ASSY HANDLE MECHA W/MOTOR' (partnummer 610-0383). En ja, Touring Car is Model 2, LeMans24 is Model 3, maar ze delen dezelfde dashboard setup.

In de kern is het een Happ-opzet (motor zonder encoder), met driveboard 838-11966.

De model 3 setup die veel gebruikt wordt voor de betere games als OR2 en ID gebruikt een DC motor met een encoder. Veel gebruikt driveboard is dan het MIDI driveboard, part 838-14174.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Fri Feb 22, 2013 13:51

Ok, dan kan ik die sowieso voortaan laten staan hehe! Thnx for clearing that up ;)
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Feb 22, 2013 13:52

Welcome :-) Wel jammer, want het is een gave cab..!
MarioSanchez
Active Level:
Active Level:

Post by MarioSanchez » Fri Feb 22, 2013 22:00

zeker cage. wat is het verschil met een dlx?
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Feb 23, 2013 16:10

MarioSanchez wrote:zeker cage. wat is het verschil met een dlx?
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sat Feb 23, 2013 16:33

De DLX heeft voor zover ik weet dezelfde setup, alleen meerdere driveboards om de beweging van de cab te besturen. Niet iets dat je zomaar aanstuurt zonder voldoende kennis van dit soort setups. Ik zou het althans niet kunnen. Makkelijkste keuze (en technisch gewoon de beste) is de Scud Race single. DLX heeft ook een projectiescherm; zit je daar weer mee opgescheept :-)
Jinxz
Active Level:
Active Level:

Post by Jinxz » Sat Feb 23, 2013 22:49

Projectieschermen waren al kansloos op de dag dat ze uit kwamen. Jammer dat een DLX ermee is uitgerust.
Post Reply