MF 1.5 xbox 360

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Mon Nov 30, 2009 23:19

Futari in een cab, op je tv of op de wc lekker belangrijk. Laten we het niet groter maken dan het is.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Tue Dec 01, 2009 02:07

waar het mij om gaat is de wat mij betreft misplaatste arrogantie en superioriteit die een aantal nozomi leden menen te hebben ten opzichte van andere nozomi members met andere voorkeuren.
ik irriteer mij daaraan.
en dat meld ik.
nu en altijd.

als dat niet goed valt, prima. reageer daarop, we zijn tenslotte geen kleine kinderen die zichzelf constant moeten bewijzen.

ik geef gewoon mijn mening, zonder adjectieven.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Dec 01, 2009 02:47

Een discussie zou een discussie niet zijn als ik me er niet mee zou bemoeien, dus bij deze ook mijn ongezouten mening. Ik vind dus ook dat de laatste tijd het gezeik over wat de beste hardware is en hoe puur alles moet zijn wel een beetje wanstaltige proporties begint aan te nemen. Ik noem geen namen, maar het begint met een een G en eindigt op oatboy en het begint met een A en eindigt op lmighty. Die zich ineens hebben getransformeerd tot de Cave en arcade goeroes van ons forum. Wow wat een openbaring om deze arcadegoden in ons midden te hebben.
Ik heb ondertussen nog nooit mensen in een (bewogen) jaar zo vaak van mening zien veranderen en elke keer hun hebben en houden zien verpatsen voor wat nu weer hot was.
Eindigend bij de Cave ziekte waarin ze beiden dus de ultieme rust hebben gevonden en met zoveel mogelijk te betalen zich het meeste recht verwerven om te bepalen what's hot and what's not.

Toen jullie zelf aan het experimenteren waren met alles en nog wat, werden julllie ook met respect behandeld en was er niemand die een waardeoordeel over jullie had, sterker nog, jullie werden gesteund en toegejuicht in hetgeen jullie deden, maakt niet uit wat. Dat is ook waar dit forum nog steeds achter staat, doen wat je leuk vind en respect voor elkaars keuzes. Tuurllijk kan daar kritiek bij zitten, maar alles in een kader van respect.

Toen Marc met zijn gele tulp kabeltje op zijn getate JVC bezig was werd ie ook niet afgezeken, maar geholpen met een RGB scart. Of het feit dat hij al zijn retro spul heeft aangesloten op een breedbeeld scherm (15kHz weliswaar) daar hoor je ook niemand over. Dat is gewoon not done, maar toch komt hij er mee weg. Anyway er zijn een heleboel gasten die way back gaan en nog 10 keer meer purist zijn dan een aantal onder ons, maar Cave boarden verzamelen is geen shortcut om ultieme Arcade of game oracle van Nederland te worden.

Benoem het zoals het is en als je het gewoon geil vind om het board of de art te hebben, of je een harde krijgt van het insert coin tekstje is daar niets mis mee. De port is gewoon superieur t.o.v. alleen de arcade versie op een board. Ik heb ook genoeg hardware en software liggen die ik op PCB wilde hebben, puur voor de verzameling en daar is ook niets mis mee, maar laten we aub niet met modder gooien naar elkaar. Een verhitte discussie is natuurlijk nooit weg hehehe.....

Het allerbelangrijkste is dat je doet wat je leuk vind om te doen en dat kan delen met de rest, zonder dat iedereen daar gelijk een waardeoordeel aan hangt. Een mening geven kan altijd, maar je moet nooit vergeten waar je zelf begonnen bent :wink:
almighty

Post by almighty » Tue Dec 01, 2009 08:04

Image

Waar waren we gebleven...?
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 01, 2009 08:53

Tja, Ik speel Arcade en Console games als ik daar zin in heb eigenlijk. That's it people! Alleen worden de dingen wat mij betreft een beetje te serieus opgevat. Bah!

Ik ben erg blij met mijn hardware / software en kan me niet heugen dat ik mensen persoonlijk loop af te zeiken. Daarom voeg ik ook soms een 'wink' emoticon toe aan m'n comments. Ahem.

En euh, Happy gaming met je Futari port!
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Tue Dec 01, 2009 09:05

We moeten iedereen in z'n waarde laten natuurlijk. Ik zelf ben ook nog maar een jaartje bezig met "arcade" trouwens. Begon met MAME in m'n cab. Toen PS2 in m'n cab, maar dat kreeg ik niet lekker aan de praat (beeld sprong op en neer). Daarna toch maar besloten om eens een relatief goedkoop Cave board te kopen, ESP Ra.De (mijn eerste PCB!). Sinds die tijd denk ik alleen nog maar aan Cave games eigenlijk :)

Heb 3 van de 4 PS2 ports thuis, de XBOX360 port van Mushi Futari ook besteld, als is het dan geen PCB natuurlijk.

Ik vind persoonlijk WEL dat spelen op echte hardware iets toevoegd. Had ESP Ra.De ook al op mame destijds natuurlijk. Maar ieder moet voor zich bepalen of dat opweegt tegen de kosten en of ze simpelweg al gelukkig zijn met de console- of MAME-versie.

Tenslotte hebben we allemaal dezelfde coole hobby!
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Dec 01, 2009 11:20

almighty wrote:Image

Waar waren we gebleven...?

Typisch Almighty antwoord als ie niets meer te vertellen heeft, of kan je mijn danmaku aan argumenten weer eens niet aan :twisted:

@Goatboy ; Gaat niet om afzeiken, maar wel om dat cynisch en denigrerend gelul over "ports" en multi troep. Nou wil ik wel graag van jou weten, omdat ik jou toch nog wel enigszins hoog heb zitten, wat dan de verschillen zijn tussen de port van Futari en het origineel en dan moet je niet komen met insert coin. Geef mij als leek daar een side to side review van, overtuig me!
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 01, 2009 11:53

Psykick wrote:@Goatboy ; Gaat niet om afzeiken, maar wel om dat cynisch en denigrerend gelul over "ports" en multi troep. Nou wil ik wel graag van jou weten, omdat ik jou toch nog wel enigszins hoog heb zitten, wat dan de verschillen zijn tussen de port van Futari en het origineel en dan moet je niet komen met insert coin. Geef mij als leek daar een side to side review van, overtuig me!

Cynisch ja en is ook leuk maar voor sommige mensen dus niet. Denigrerend? nee, Als mijn comments denigrerend worden opgevat is dit je eigen probleem.

Goed, Breng me maar weer omlaag want ik hoef niet hoog te zitten hoor. :wink: En je bent helemaal geen leek meer hoor Hasan. Je zet jezelf gewoon op deze plek. Dus Pleaz effe ophouden met dat lullige gezeik.

Ok, Speel zelf geen ports / consoles omdat mijn interesse hier op dit moment niet ligt dus zit er een side to side review niet in omdat deze toch voor mij persoonlijk niet relevant is. Ik heb toevallig de pcb voor een gunstige prijs kunnen scoren (zo ben ik altijd naar cave pcb's op zoek) en ben hier gewoon heel erg blij mee. En dan is een port gewoon geen kwestie meer als je de echte pcb van deze game kunt beleven. Period!

Beleef op dit moment meer plezier aan een game die ik op m'n cab speel. Daarvoor heb ik al dat moois ook aangeschaft omdat het iets speciaals bied. De kick zegt genoeg.
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 01, 2009 12:09

Heb alle comments nog even doorgelezen en vooral dat stukje van Psykick slaat echt alles. Loopt daar een beetje hoog van de toren te blazen. Ik leek wel dom om hier serieus op te reageren, Tot ziens.
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Tue Dec 01, 2009 12:25

Ik kan ook geen eigen review geven, heb de PCB niet en de port ook nog niet ontvangen. Maar van wat ik lees op AO en Shmups, niets dan goeds over de port! Net als de DeathSmiles port destijds schijnbaar, misschien nog wel beter.

De port van Futari t.o.v. de PCB bevat alle versies voor zover ik weet als redelijke newbie. 1.0, 1.01, 1.50, Arrange, Black Label en een easy mode Novice. Over content dus niet te klagen. Slowdown en gameplay lijkt ook super accuraat te zijn t.o.v. de PCB.

Port prijs is nog geen 1/10e van de PCB, regiovrij, meer opties etc. Dus lijkt een makkelijke keuze te zijn. Maar je speelt natuurlijk nog steeds een port :) Al dan niet superieur.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Tue Dec 01, 2009 12:50

goatboy wrote:Heb alle comments nog even doorgelezen en vooral dat stukje van Psykick slaat echt alles. Loopt daar een beetje hoog van de toren te blazen. Ik leek wel dom om hier serieus op te reageren, Tot ziens.

Ja idd, net zo dom om een oordeel te hebben over een game zonder hem uberhaupt te hebben gespeeld ;)
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 01, 2009 13:01

Psykick wrote:
goatboy wrote:Heb alle comments nog even doorgelezen en vooral dat stukje van Psykick slaat echt alles. Loopt daar een beetje hoog van de toren te blazen. Ik leek wel dom om hier serieus op te reageren, Tot ziens.

Ja idd, net zo dom om een oordeel te hebben over een game zonder hem uberhaupt te hebben gespeeld ;)

Goed, Nog maar een keertje dan van deze 'arcadegod'. :P Ik heb de game juist wel gespeeld begrijp je. 8)
joeks
Active Level:
Active Level:

Post by joeks » Tue Dec 01, 2009 13:02

Gelukkig heb ik me aardig ingedekt en expliciet vermeld dat ik hem nog niet hebt gespeeld en af ga van oordeel van anderen. En dan hebben we gelukkig de smileys ook nog om het helemaal wat minder serieus te maken :)
ckong

Post by ckong » Tue Dec 01, 2009 13:08

WTF :shock:

Ben even weg, en dan dit. Alstjeblieft, laten we elkaar allemaal in onze waarde laten. De één doet het alleen met vrouwen, de ander alleen met mannen en sommigen met allebei. Ieder beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

Mag ik als topic starter om een slotje verzoeken.
almighty

Post by almighty » Tue Dec 01, 2009 13:39

Het enige wat ik nog kwijt wil hierover is dat ik het gevoel heb dat op het moment dat ik mijn mening geef en ergens enthousiast over ben dat dat dan niet gewaardeerd wordt door jou.
En als ik een beetje "onder vuur" lig je er zelfs nog een schepje bovenop doet, door te zeggen dat ik me snel aangevallen voel. zoals toen met mijn KI board (zie quote onder)

Maar nu geef ik mijn mening over een aantal zaken die blijkbaar gevoelig liggen bij anderen, wordt ik gelijk afgestraft, jammer....

Heerlijk hoe Marc alles zo ernstig opvat, loosen up Marc en zie niet alles als een aanval
Voor de rest een coole job met die Aero en een voorbeeld voor de rest om je kast te laten "shinen", al vind ik zelf een Aero cker een mindere cab, dit vanwege het hoekige design, gewoon niet mijn ding
ckong

Post by ckong » Tue Dec 01, 2009 13:48

OK jongens, zo is het mooi geweest. Laten we allemaal weer onze energie stoppen in een lekker spelletje of een beetje knutselen. :lol:
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 01, 2009 13:52

Group hug? :D
almighty

Post by almighty » Tue Dec 01, 2009 14:11

goatboy wrote:Group hug? :D

+2 :D
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Tue Dec 01, 2009 14:11

euhmmm, jullie komen toch allemaal wel kijken op 16 januari... :):)
Image
SD5k

Post by SD5k » Tue Dec 01, 2009 14:13

rklok wrote:euhmmm, jullie komen toch allemaal wel kijken op 16 januari... :):)

Misschien kun je het beter overwegen om security in te huren, met al die arcade vs. console hooligans hier. :wink:
goatboy

Post by goatboy » Tue Dec 01, 2009 14:16

SD5k wrote:Misschien kun je het beter overwegen om security in te huren, met al die arcade vs. console hooligans hier. :wink:

Kun je je hiervoor aanmelden? :wink:
SD5k

Post by SD5k » Tue Dec 01, 2009 14:22

goatboy wrote:
SD5k wrote:Misschien kun je het beter overwegen om security in te huren, met al die arcade vs. console hooligans hier. :wink:

Kun je je hiervoor aanmelden? :wink:

Dan zul je toch eerst een test moeten doorstaan om te bewijzen dat je niet bevooroordeeld bent, wat dat betreft lig je er bij voorbaat al uit. :lol:
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Tue Dec 01, 2009 14:26

Ik zal de nodige veiligheidsmaatregelingen nemen.. ;)
Image
rklok
Active Level:
Active Level:

Post by rklok » Tue Dec 01, 2009 14:29

Ik ben volgende week als het goed is vader voor het eerst, ik denk er toch aan om ons zoontje "Nozomi" te gaan noemen.. misschien goed voor het moraal :D :D
Image
ckong

Post by ckong » Tue Dec 01, 2009 14:57

zoontje?

heb je nu je mond voorbij gepraat, of is het meer whisful thinking?
Post Reply