Discussies over huidige generatie en old school videogames.
-
Gameholic
R-Type wrote:Zelfs ik moet zeggen dat deze game me bevalt, maar de ratings zijn wel veel te hoog. De soundtrack vind ik bijvoorbeeld vrij zwak tot zover ik heb geluisterd. De jaggies, framerate en blur vind ik soms ook niet al te lekker om aan te zien.
Ik begin nu, na zeker 16 uur spelen, ook te merken dat de soundtrack gewoon kut is. Alleen het Electro-station is relaxt om te luisteren en komt er zo nu en dan een leuk nummers voorbij op Liberty Rock of Classics. Maar that's it!
Verder ben ik volop aan het genieten. Raak op dit moment even niets anders meer aan totdat de singleplayer (lees hoofdverhaal) is uitgespeeld

. Overigens denk ik niet dat ik daarna heel veel multyplayer zal spelen. Dan kan je beter RBSV2 of COD4 spelen lijkt me. Die zijn meer solide.
-
ZiEk
- Active Level:

-
Ja de radio valt over het algemeen tegen. Ik kreeg wel opeens een paar nieuwe stations bij het tweede gedeelte van LC.
Heat hip-hop: tjah een paar goede nummer en veel troep.
Tuff-Going: Erg relaxed om van die oude marley te horen en de dub versie van get up stand up, verder jammer dat er niet een echte dub of dubstep station is.
B : voor de echte ragga en andere jamaicaanse tunes heeft ook wel een paar leuke tunes. Zommigen ook belachelijk.
Electro: vind ik te monotoon voor mijn smaak.
Die synthesizer radio is ook af en toe lachen met oxygen.
Beste muziek tot nu vind ik de ijsco truck met interactieve tunes en de Kat Williams met z'n everyday iam husseling grap

-
R-Type
Ik luister alleen nog maar naar Journey, en soms Vibe (Pony is wel kickback).
Soundtrack doet opzeker onder voor Vice city, en ook San Andreas. Daarom mag je die 10 voor de sound alvast in twijfel trekken. Dat zogenaamde beste verhaal ooit, daar kan ik me ook niet in vinden. Ik ben nu 30% onderweg (= zo'n beetje halverwege story mode) en het is allemaal cliche. Veel gebeurtenissen zag ik al vanaf mijlenver (gebruikelijke backstabben, undercovers.. etc..) gaan gebeuren.
Overigens moet ik zeggen dat de Ps3 versie me goed bevalt, ik heb nog geen enkele keer die popup waar men over rept onder ogen gehad. Als je hard rijdt is de blur soms wel wat te ranzig, waardoor het weer traag lijkt.
De game zelf is gewoon wel leuk, beter dan oude GTA's (vooral de actie). De missies gaan me soms wel vervelen, maar de stad is nu gewoon interactiever.
-
ZiEk
- Active Level:

-
ah mijness op ps3 is wel 2 keer blijven hangen en een keer woudie niet loaden :/ dat wel na echt meer dan 8 uur gamen achterelkaar. Maar goed bij mij hangt cod4 ook weleens na uuren gamen.
Ja ik vind dat sound niet alleen die soundtrack is, er zijn zeker wel nieuwe dingen aan toegevoegd voor geluid. De acteurs hebben het ook netjes ingesproken, je hoort ook de muziek uit autos vandaan komen. Schieten klinkt ook wat serriheuser vooral met de M4 full auto machiegun en de surroundings klinken ook erg goed.
Ik hoorde ook dat er via amazon je eigen mp3 lijst kan maken voor een radio in gta, ik ben het nog niet in het spel tegengekomen maar het klinkt in iedergeval inovatief en crossmedial of gewoon een extra manier om geld aftetrogelen.
-
Gameholic
Voor iedere PS3 bezitter; er is een patch die het e.e.a moet verhelpen!
-
R-Type
Heb het alweer gezien eigenlijk. De beste GTA tot nu toe, leuk while it lasted maar uiteindelijk toch geen keeper voor mij. Hij is dan ook al verkocht.
Kennelijk houd ik gewoon écht niet van free roaming. Heb de game een megagrote kans gegeven (zat na 2 weken op zo'n 50% in de game, dat is dus bijna het einde van de story).
-
Gameholic
Ik heb de game vorige week uitgespeeld (dan ben je op 60%) en ik moet zeggen; ik heb ervan genoten. Maaarrrr ik blijf erbij... het genot van Vice City wordt ondanks het next-gen jasje (mega veel details, indrukwekkende spelmotor, physics etc) niet geevenaard.
Ik vond het verhaal wel tof met bepaalde wendingen en terugkoppelingen naar Niko's verleden maar je werkt op een gegeven moment voor zoveel verschillende mensen, dat het verhaal wat rommelig aanvoelt.
Desalniettemin vond ik het een toffe GTA die in ieder geval veel beter is dan San Andreas. Dus mijn volgorde van GTA's:
1. Vice City
2. GTA 4
3. GTA 3
-
R-Type
Ik raakte de draad ook een beetje kwijt. Ik vond het allemaal wel best. Opeens kreeg je die packie, elizabeta, Dwayne, PBX en fuck knows. Het boeide me niet meer en ik wist wel waar het op uit zou draaien.
Wat je uiteindelijk hebt is een typische next-gen game. Mooi gemaakt maar weinig substance. Ja Liberty City leeft en dat is allemaal heel mooi maar waar zijn de vliegtuigen, het parachutespringen, upgraden van je personage en auto, burglar... Ik had wel naar 100% kunnen gaan, maar al die non-story assassin mission doen en die beesten vinden vind ik zonde van de tijd.
VC is beter qua sfeer en muziek, maar voor de rest niet.
-
almighty
Iemand trouwens ook problemen gehad met freezing?
Ben nu pas 5 uurtje bezig en de game is al 3 keer vastgelopen
Maandag maar meeteen even omruilen voor een ander of zit het puur in de game?
Lees veel verhalen over dat het bij deze game begint en dan overslaat naar andere games op de 360 en dan krijg je later de rrod.
Weet niet hoe serieus ik dit moet nemen maar de rest van m'n games nooit geen gezeik mee gehad.
-
Baki
- Active Level:

Ligt niet aan de game maar aan je 360. Ik had dit met RB6 Vegas. Freezen, rebooten, freezen, ring of death. R.I.P. Opsturen en wachten op een reviseerde die weer jou kant op komt.
-
almighty
Baki wrote:Ligt niet aan de game maar aan je 360. Ik had dit met RB6 Vegas. Freezen, rebooten, freezen, ring of death. R.I.P. Opsturen en wachten op een reviseerde die weer jou kant op komt.
Nou lekker is dat en m'n andere games geen problemen mee.
Kan moelijk bij dixons aankloppen en melden dat gta4 steeds vastloopt en dat ze me dan een nieuwe meegeven, toch?
edit:
Zojuist even microsoft gebeld en hun vertelde me dat meteen omruilen bij de dealer geen probleem moet geven omdat ik de console net iets meer als 2 weken heb.
Ook vertelde ze me dat ik de game op een andere console moest proberen of eventueel de game omruilen voor een ander.(kan ook het probleem zijn)
Last edited by almighty on Sun Aug 10, 2008 12:04, edited 1 time in total.
-
Baki
- Active Level:

Nou proberen kost niks, als je andere games wel gewoon werken. Maar ik had precies hetzelfde, alle games deden het en RB6Vegas killt mijn 360.
Moet wel zeggen dat sinds ik deze nu terug heb van microsoft ik echt super tevreden ben, geen vastlopers meer ook niet met het dashboard.
-
almighty
Ga het gewoon proberen en ga voor een nieuwe 360 bedoel de console is op 24/7/08 gekocht dus meteen omruilen moet geen probleem zijn.(ook volgens microsoft)
En daarna meteen langs mediamarkt voor een nieuwe GTA4.
Geen trek om nu al m'n 360 op te sturen ik wil gewoon meteen een nieuwe!
En aangezien ik nu in de GTA4 roes zit hoop ik voor die knuppel bij dixon dat ik een nieuwe mee krijg anders trek ik hem hardhandig achter z'n ballie weg

-
Baki
- Active Level:

Als de console zo nieuw is moet je dat zeker doen! Die van mij was al 2 jaar oud maar dit is een ander verhaal. Succes!
-
almighty
Baki wrote:Als de console zo nieuw is moet je dat zeker doen! Die van mij was al 2 jaar oud maar dit is een ander verhaal. Succes!
Ja dat dacht ik ook.
Bedankt alvast en laat het wel weten.
ps; heb vanmiddag het meeste aan uren gespeeld en niks geen last
Heb wel voordat ik begon het cache geheugen gewist mischien dat dat geholpen heeft...
-
Baki
- Active Level:

Dat moet je zeker af en toe doen, ik had ivm een volle cache gebibber bij Oblivion.
-
almighty
Baki wrote:Dat moet je zeker af en toe doen, ik had ivm een volle cache gebibber bij Oblivion.
Zou dit het probleem zijn geweest of gewoon ruilen?
Bedoel heb hier de nieuwste versie liggen van de 360 met de hdmi aansluiting etc.
-
Baki
- Active Level:

Gewoon terug naar de winkel met dat kreng en flink overdrijven en een nieuwe eisen. Het is toch onzin dat een bijna nieuwe console nu al problemen geeft. Want de eerste keer dat ik mijn cache leeg maakte was na 2 jaar ofzo.
Het is trouwens wel zo dat een reviseerde beter schijnt te zijn dan een nieuwe. Dit heb ik op meerdere plaatsen gehoord. Maar ik denk dat je gewoon geluk moet hebben want ik ken mensen en die zijn al aan hun 7de 360 bezig. Let er wel op dat je 360 helemaal vrij staat en niet in een dichte kast ofzo. Ding moet zijn warmte echt kwijt. Het is gewoon het ontwerp want een ps3 zit veel voller met chips en electronica en daar hoor je nooit iets over. Design flaws helaas.
-
almighty
thx for de tips en wat betreft de locatie staat de 360 helemaal vrij.
Weet nog goed dat mijn 360 bij de launch helemaal geen problemen gaf en nu heb je een nieuwere versie en hoppa!
Dacht gewoon in eerste instantie dat het puur aan de game lag omdat ik veel info heb gelezen over gezeik bij de game GTA4.(zowel PS3 als 360)
Is er nog wat te doen aan de save games want zit redelijk aan het einde bij bioshock en geen zin om alles weer overnieuw te doen.(mischien date saven op memory card/stick?)
Alvast bedankt voor je fijne/duidelijke uitleg Baki

-
R-Type
Gereviseerde units gaan ook kapot, en zijn vaak lelijk. De 360 die ik terugkreeg zat onder de vingervlekken en krassen. Maar ik denk dat dit aan GTA ligt want die loopt op de 360 nogal vaak vast, vooral omdat ie geen HDD install gebruikt zoals de Ps3. Als je echt een verrotte 360 hebt, zou hij een chequered screen moeten laten zien, en steeds vaker gaan vastlopen met alle games of dashboard zelf. En RRoD's showen. Dan is de chip gewoon doorgefikt.
Een game killed geen 360, die zorgt er echt niet voor dat de clamps loslaten of dat de soldeerpunten lossmelten. Het moment is dan gewoon daar, de 360 die kapot gaat is altijd al faulty geweest.
De Ps3 is gewoon een beter design, en het enige gezeik dat je daarmee hebt is soms bogus Firmware.
-
Baki
- Active Level:

@ Almighty
Als je een andere 360 krijgt moet je gewoon de HD over zetten.
Als je je 360 moet opsturen naar microsoft vragen ze je ook de HD eruit te halen. Zou wel lame zijn als je al je saves etc kwijt bent.
-
almighty
Nou zojuist bij Dixons geweest en als ze een nieuwe 360 binnen krijgen dan is hij voor mij.
Maar ze hadden het wel over dat een waarschijnlijk gewoon aan de game lag omdat gta4 nogal voor veel problemen zorgt.
Moet wel zeggen dat ik geen last meer heb van vastlopers nu ik een nieuw exemplaar van gta4 heb en ik was niet de eerste die met de game terug kwam.
Dus 2 vliegen in een klap, nieuwe game en kan dus als er weer een 360 binnenkomt een nieuwe uitzoeken.(maar mischien is dit dus niet meer nodig)
SC4,Bioshock en GoW spelen als een trein en zeker bij Bioshock meer dan 5 uur non stop geen gezeur.
Ook dashbord geeft geen problemen dus mischien een slechte gta4 disc?
-
Baki
- Active Level:

Ja zou goed kunnen. Ik heb het met een import Ridge Racer 6 gehad.
Ik haal de disc eruit en zag gewoon cracks erin. Ben blij dat ik er op tijd achter kwam want ik wil niet weten wat er met mijn 360 zou zijn gebeurt als dat ding onder volle speed in 1000 stukjes was geklapt :s
Feit is wel dat de 360 gewoon een slechte naam heeft al console wat betreft de kwaliteit van de onderdelen, dan denk je automatisch dat daar aan ligt

-
almighty
Baki wrote:Ja zou goed kunnen. Ik heb het met een import Ridge Racer 6 gehad.
Ik haal de disc eruit en zag gewoon cracks erin. Ben blij dat ik er op tijd achter kwam want ik wil niet weten wat er met mijn 360 zou zijn gebeurt als dat ding onder volle speed in 1000 stukjes was geklapt :s
Feit is wel dat de 360 gewoon een slechte naam heeft al console wat betreft de kwaliteit van de onderdelen, dan denk je automatisch dat daar aan ligt

Tja, nou mijn hoop is weg betreft de 360.
Vamiddag dus weer een freeze met GTA4 en deze was dus nieuw.
Dus als dixons een nieuwe 360 heeft meteen omruilen en hopen dat deze wel goed is.Moet ik wel weer een memory card aanschaffen voor de safe games want alles moet compleet in de winkel omgeruild worden.
Ook mischien wel beter want de harde schijf kan ook crap zijn.
Opsturen doe ik liever niet i.v.m beschadeging etc.

-
Baki
- Active Level:

Microcrap does it once again, omruilen dat kreng!