Halo 3

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
almighty

Post by almighty » Thu Sep 27, 2007 18:35

Rano wrote:Image

Vette Shite dude!! 8)
De game zelf laat me koud, maar die helm...WOW!
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Fri Sep 28, 2007 02:48

heb je komende carnaval weer een tof kostuum... :roll:
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Sep 28, 2007 09:47

Helaas kan je hem niet opzetten :D
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Sep 28, 2007 11:28

Rano wrote:Helaas kan je hem niet opzetten :D

ach, wat een beetje knutselen al niet kan doen!
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Fri Sep 28, 2007 22:26

De SP mode heeft een verrassend sterke wending genomen, dat ik er uiteindelijk toch erg tevreden op terugkijk. Het einde is echt erg goed, het deed me als Halo 1 en 2 speler wel wat. Toch jammer dat praktisch de helft van de levels ondermaats zijn (de eerste 3, en de voorlaatste).

Zo goed als Halo 1 wordt ie echter geen moment. Daar is ie te lineair voor. Halo 1 heeft bijvoorbeeld het level Silent Cartographer, het beroemde strandlevel, en die is natuurlijk wel heel erg tof. Willekeurig naar 1 van de verschillende gebouwen scheuren, en die overmeesteren... dat vond ik in die tijd echt te gaaf. Dat zat er in Halo 2's smalle levels helemaal niet in en in Halo 3 dus een heel klein beetje. Je krijgt die mogelijkheid niet echt, praktisch alles ligt op 1 pad.

De MP blijft stug, en sloom, en grafisch slordig. Maar het ging al iets beter, nu ik wat dingen heb aangepast. 4 on 4 TDM op een grote map als Valhallah zuigt dan wel enorm... net als shotty snipers op isolation.. Dat blijft irritant met het feit dat je zelf weinig inspraak op de te spelen mod hebt.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Sep 29, 2007 00:59

Daarom moet je ook gewoon met bekenden spelen. Als je dan Shotty Snipers hebt gewoon iedereen laten veto-en en gaan met die banaan.
Als je de multiplayer met bijv. een 4 tegen 4 op High Ground Team Slayer niet goed vindt, dan vraag ik me af wat Bungie er dan aan had moeten doen.

En over de graphics gesproken.

Niet veel FPS hebben situaties waar zoveel tegelijk plaats vindt als in Halo 3.
De watereffecten zijn de mooiste die ik heb gezien in een game, ieder level is behoorlijk gedetailleerd, de lichteffecten zijn gewoon goed en de character models realistisch. Tel daarbij op een goed verhaal, de geweldige voice over en soundtrack, de goede balans tussen wapens en de 'VERNIEUWENDE' gameplay aspecten en er is gewoon weinig op Halo 3 aan te merken.

Halo 3 zou niet vernieuwend zijn, ook weer zo'n loze kreet. De turrets die je kunt losbashen, de granaten die je met X gooit brengen een hele nieuwe demensie in multiplayer en biedt eigenlijk een veel lange lastability dan de vorige delen. Je moet de game niet vergelijken met COD 4, het is een compleet andere game.

Overigens wel noemenswaardig dat je je mening kunt bijstellen, vaak blijven mensen koppig bij hun eerste indruk.
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Sep 29, 2007 11:50

Hey jongens, met alle gekheid op een stokje, ik heb em toch maar gehaald!

Kwam door Ken zijn inspirerende voice bericht via Live :)

Dus graag zou ik vandaag met jullie willen co-oppen bijv
R-Type

Post by R-Type » Sat Sep 29, 2007 15:15

Ken wrote:Daarom moet je ook gewoon met bekenden spelen. Als je dan Shotty Snipers hebt gewoon iedereen laten veto-en en gaan met die banaan.
Als je de multiplayer met bijv. een 4 tegen 4 op High Ground Team Slayer niet goed vindt, dan vraag ik me af wat Bungie er dan aan had moeten doen.

En over de graphics gesproken.

Niet veel FPS hebben situaties waar zoveel tegelijk plaats vindt als in Halo 3.
De watereffecten zijn de mooiste die ik heb gezien in een game, ieder level is behoorlijk gedetailleerd, de lichteffecten zijn gewoon goed en de character models realistisch. Tel daarbij op een goed verhaal, de geweldige voice over en soundtrack, de goede balans tussen wapens en de 'VERNIEUWENDE' gameplay aspecten en er is gewoon weinig op Halo 3 aan te merken.

Halo 3 zou niet vernieuwend zijn, ook weer zo'n loze kreet. De turrets die je kunt losbashen, de granaten die je met X gooit brengen een hele nieuwe demensie in multiplayer en biedt eigenlijk een veel lange lastability dan de vorige delen. Je moet de game niet vergelijken met COD 4, het is een compleet andere game.

Overigens wel noemenswaardig dat je je mening kunt bijstellen, vaak blijven mensen koppig bij hun eerste indruk.

Ik had in het begin iets teveel verwacht, ondanks dat ik me niet laat grijpen door hype. En het eerste stuk van de SP vind ik nog steeds niet zo leuk. MP blijft nadelen hebben, het is waar dat je kunt veto'en en dat deden we gisteren... maar wat kregen we als 2e match? Shotty Snipers op Guardian geloof ik.. en een 2e keer kun je niet veto'en :)

Het aimen blijf ik ook moeilijk vinden, in Halo 3 beta was ik erg bekwaam in shotty snipers en met de BR, dat is nu compleet weg. al komt de BR weer wat terug. Ik krijg die feeling weer terug; BR op het hoofd van afstand, close distance switch naar Assault rifle of spiker, of Melee in een reflex. Heb de MVP achievement ook binnen naar een zware heers op Guardian Team Slayer.

Overigens zijn niet alle details geweldig, zoals de marines... en Keyes in close up is ook niet bepaald sjofel. Level 3 is verreweg het slechtste level, en vond ik er niet veel mooier uitzien dan Halo 2. Het is wel waar dat de framerate rock steady is, ook al krijg je letterlijk 30 flood.. of een bataljon aan tanks in beeld. Het slowed absoluut niet. Daarom hebben ze de Halo 2 engine ook hergebruikt.
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Sep 29, 2007 15:55

Ik vind Halo 3 als multiplayer game heel sterk. Met name hoe alle spelmodi geimplementeerd zijn etc.

Wat ik minder vind is dat de wapens naar mijn mening niet krachtig genoeg zijn. Je moet weet ik hoeveel magazijnen lossen om iemand te fraggen.

Verder mis ik ook een sprint knop. Maarja dat komt mss omdat ik al weken COD4 Beta speel. (die naar mijn mening veel beter is als shooter)

Desalniettemin een toffe titel. Ik heb pas 1 level in de SP voltooid. Even kijken of vanavond nog iemand zin heeft om mee te co-oppen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Sep 29, 2007 17:48

Die sprintknop ben ik het mee eens, COD4 zou zonder echt een veel mindere game zijn.
R-Type

Post by R-Type » Sat Sep 29, 2007 19:05

Je moet inderdaad behoorlijk raken ja. Maar ga voor het hoofd.

De sprintknop is inderdaad erg vetjes. Ook omdat je tijdens het sprinten niet kunt schieten, is het dus niet alleen maar voordeel. Die game is lekker fast paced.
Dem.

Post by Dem. » Sat Sep 29, 2007 21:20

Ik mis die sprint knop in halo een beetje... eigenlijk ren je constant. Maar ben het al een beetje gewend van CoD, dus mis het. Maarja, Halo 3 spelen zonder vrienden is geen zak aan imo.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Sep 30, 2007 09:46

Nee dat klopt .. gisteren met een paar onbekenden zitten spelen en dat is dan toch anders.

Dus um wanneer gaan we met Nozomi fraggen? :D
Mittens666

Post by Mittens666 » Sun Sep 30, 2007 17:47

Na een paar dagen Halo 3 gespeeld te hebben ben ik van mening dat ik het nog steeds een topgame vind!!!
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 14, 2007 14:05

Na een paar weken intensief online en offline spelen ben ik van mening dat dit toch niet heel veel bijzonders is.

De co-op sucks, checkpoints en respawn systeem zijn slecht doordacht. Fun had ik er niet echt mee, ik speelde liever solo. Er is geen 'soul', die andere personages hebben geen identiteit, geen story... ze lopen wat mee, respawnen zomaar weer en thats it. deze co-op is een afterthought.

De SP is goed, maar ik heb het niet kunnen opbrengen hem nogmaals te spelen. GoW SP speelde ik zo'n 4x uit (2x co-op)... dat zit er in Halo 3 niet voor mij in denk ik.

Multiplayer, ik houd alleen van TDM, in dat geval zijn er eigenlijk maar een stuk of 3 waardige maps.. geen wonder dat de mapcycle in Halo zo ontiegelijk zuigt, 11 maps in totaal voor een game die zoveel modes heeft en zo erg op MP draait is lachwekkend. Goed, je mag niet vergelijken, maar ik mis toch wel die PC tijd waarin je zo'n 10 nieuwe maps per dag downloadde, en uitprobeerde.. dedicated servers die allen een andere mapcycle hosten... je had tenminste keuze in welke mod je wilde doen, en welke maproulatie. Nee, consoles hebben een lange weg te gaan. Straks zullen er ongetwijfeld maar liefst 2(!) nieuwe maps komen, en daar zal je dan vast wel een euro of 5 voor moeten lappen. Lachwekkend als je er over nadenkt.

Wellicht geef ik de Ps3 dan misschien nog de meeste kans, als UT3 idd usermods krijgt die zo uitgebreid zijn als op de PC... dat zorgt wel voor veel meer houdbaarheid en mogelijkheden.

Nee, Halo 3 is geen second coming. Ik durf te wedden dat zelfs die TF2 uitbreiding van Orange Box beter wordt dan dit. Hoewel misschien minder bevolkt.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Oct 14, 2007 14:47

Ik ben het met je eens (tevens mijn vrienden) dat Halo 3 SP niet de aantrekkingskracht heeft die GoW wel had. Ook ik heb die game drie keer uitgespeeld.

Halo 3 heb ik nog niet uitgespeeld .. wil vandaag nog wel een paar uurtjes spelen. Maar het is allemaal een beetje lowprofile zeg maar.

Multiplayer vind ik nog steeds wel tof, maar het gaat er gewoon niet zo hard op als CoD4 ;) dus Halo 3 is voor mij een prima warmhoudertje
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Tue Oct 16, 2007 08:54

Ik ben benieuwd of CoD wat aan de top 10 lijst kan doen van meest gespeelde spellen op Xbox Live.
Mittens666

Post by Mittens666 » Wed Oct 17, 2007 11:06

Ik las van de week een bericht dat Halo 3 de oorzaak is dat er maar weinig mensen naar de bioscoop gaan omdat ze alle tijd in Halo 3 stoppen!

Als het spel trouwens tegenvalt. Wat doen zoveel mensen in het online gedeelte van het spel???????????????
R-Type

Post by R-Type » Wed Oct 17, 2007 23:07

Om die reden dat de Bioscoop slecht draait dankzij Halo: onvervalste Hype.

Er zijn al wel weer wat gamers teruggegaan naar Gears, en er gaan ook wel een stevig aantal naar CoD want die game krijgt gigantische rave reviews en de Beta was ook mateloos populair.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Fri Oct 26, 2007 22:39

Terwijl iedereen lang en breed HALO 3 alweer heeft uitgespeeld ben ik er vandaag pas aan begonnen en het bevalt me uitstekend. Het is gewoon weer een hele goede game wat verders niks nieuws doet.
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Oct 26, 2007 23:49

Nou ik moet denk ik nog 2 uurtjes tot de aftiteling ;)
Dem.

Post by Dem. » Sat Oct 27, 2007 19:26

Gameholic wrote:Nou ik moet denk ik nog 2 uurtjes tot de aftiteling ;)

Ben je nog niet begonnen dan aan de singleplayer dan harrdie harr harr?

Anyway, mijn xbox was een paar weekjes weg. Is nu weer terug, dus weer vol Halo spelen :)
R-Type

Post by R-Type » Tue Oct 30, 2007 22:35

Mijn verwachting over TF2 is uitgekomen: het owned imo Halo 3. Jammer dat het echter zo weinig content heeft. Als dit een volwaardige losse release met vele maps etc was, dan had het echt hard geschopt.

Maar speelt er iemand hier TF2?
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Oct 31, 2007 13:31

Nee, opzich vind ik de box wel interessant. Heb HL2 ook nog niet gespeeld. Schijnt ook een parel te zijn. Maar goed. Gelukkig is MGS4 uitgesteld. Kan ik die gaan spelen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Wed Oct 31, 2007 17:00

Bedoel je Half Life Roy?

Meest overschatte spel allertijden.
Post Reply