Jouw ultieme set-up
Jouw ultieme set-up
Je kent het wel, de oude 'je gaat naar een onbewoond eiland en je mag een ding meenemen' vraag, maar ik ben toch wel benieuwd.
Voor mij zal het toch echt m'n VGA monitor zijn met een Dreamcast, de ultimate set up als je het mij vraagt. De Dreamcast heeft bovendien het beste aanbod dat een console ooit heeft gehad wat mij betreft en er gaat gewoon niets boven.
Dus, wat zou je doen en wat is daarmee ook jouw ultieme set up?
Voor mij zal het toch echt m'n VGA monitor zijn met een Dreamcast, de ultimate set up als je het mij vraagt. De Dreamcast heeft bovendien het beste aanbod dat een console ooit heeft gehad wat mij betreft en er gaat gewoon niets boven.
Dus, wat zou je doen en wat is daarmee ook jouw ultieme set up?
Als ik alles weg zou moeten donderen en één console zou mogen behouden kies ik toch voor de (japanse) saturn. Hierop zijn alle games uitgebracht die ik speelde in de tijd dat ik nog vaak in arcades doorbracht dus deze games doen mij daarom ook het meest. De saturn staat bij mij ook zeker het meest onder stroom.
De Naomi setup van de DC is ook super maar aangezien ik bijna alleen fighters speel legt hij het toch af tegen de saturn. wat zal ik cvsSNK2 en third strike missen....
Mijn consolized MVS zou ik verstoppen met real bout 2 en metal slug
De Naomi setup van de DC is ook super maar aangezien ik bijna alleen fighters speel legt hij het toch af tegen de saturn. wat zal ik cvsSNK2 en third strike missen....
Mijn consolized MVS zou ik verstoppen met real bout 2 en metal slug
- d
- Active Level:
Dan zou ik kiezen voor een 34" VGA monitor met daarop aangesloten een gemodde PS2 MAtrox infinity waarmee ik alle games in 480p kan spelen.
En dan qua games, vette fighters, vette japanse racers en dope shmups.
Grappige topic dit. Ik zou dit eigenlijk moeten nastereven, maar geen geld.......... Nu weten jullie in ieder geval wat de ultieme setup is. Die Dreamcast is saai, de games zijn echt te oud. Saturn ook. Maar ik ben wel een Sega fanboy, maar qua games voor die tijd zou ik een Saturn wel nemen boven een PS1! Voordat de PS2 met vette games kwam ook wel voor een DC, maar op dit moment is mijn ultieme setup toch bovengenoemde. Ik denk dat Almighty ook wel een ultieme setup heeft: candy+mamebox!
En dan qua games, vette fighters, vette japanse racers en dope shmups.
Grappige topic dit. Ik zou dit eigenlijk moeten nastereven, maar geen geld.......... Nu weten jullie in ieder geval wat de ultieme setup is. Die Dreamcast is saai, de games zijn echt te oud. Saturn ook. Maar ik ben wel een Sega fanboy, maar qua games voor die tijd zou ik een Saturn wel nemen boven een PS1! Voordat de PS2 met vette games kwam ook wel voor een DC, maar op dit moment is mijn ultieme setup toch bovengenoemde. Ik denk dat Almighty ook wel een ultieme setup heeft: candy+mamebox!
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
d wrote:Dan zou ik kiezen voor een 34" VGA monitor met daarop aangesloten een gemodde PS2 MAtrox infinity waarmee ik alle games in 480p kan spelen.
Ja dit klopt al dus niet helemaal...
d wrote:Die Dreamcast is saai, de games zijn echt te oud. Saturn ook. .
Alle Dreamcast titels die ook op de PlayStation2 zijn uitgekomen zijn op de Dreamcast grafisch beter, dus dat gaat ook niet op.
Last edited by Ken on Thu Sep 06, 2007 15:01, edited 1 time in total.
d wrote:Dan zou ik kiezen voor een 34" VGA monitor met daarop aangesloten een gemodde PS2 MAtrox infinity waarmee ik alle games in 480p kan spelen.
Ken wrote:Ja dit klopt al dus niet helemaal....
d wrote:Die Dreamcast is saai, de games zijn echt te oud. Saturn ook. .
Ken wrote:Alle Dreamcast titels die ook op de PlayStation2 zijn uitgekomen zijn op de Dreamcast grafisch beter, dus dat gaat ook niet op.
Helemaal mee eens, met als goed voorbeeld, Dead or Alive 2, grafische veel mooier dan de ps2 versie imho.....
- d
- Active Level:
Ken wrote:d wrote:Dan zou ik kiezen voor een 34" VGA monitor met daarop aangesloten een gemodde PS2 MAtrox infinity waarmee ik alle games in 480p kan spelen.
Ja dit klopt al dus niet helemaal...
Wat klopt hier niet aan dan?
Hahaha altijd weer een leuke topic Ken.
Persoonlijk vind ik het nu een beetje een moeilijke keuze aangezien ik momenteel echt alleen nog maar op next-gen consoles speel (natuurlijk wel retro releases etc).
Maar als ik naar een onbewoond zanderig eiland zou gaan zou ik een flinke breedbeeld TV meenemen die ik altijd had en een Megadrive met alle klassiekers voor dat systeem.
Waarom? Deze games blijven gewoon tijdloos voor mij,. Klaar.
Ik zou in eerste instantie ook Dreamcast hebben gezegd maar die games heb ik gewoon echt teveel gespeeld
Persoonlijk vind ik het nu een beetje een moeilijke keuze aangezien ik momenteel echt alleen nog maar op next-gen consoles speel (natuurlijk wel retro releases etc).
Maar als ik naar een onbewoond zanderig eiland zou gaan zou ik een flinke breedbeeld TV meenemen die ik altijd had en een Megadrive met alle klassiekers voor dat systeem.
Waarom? Deze games blijven gewoon tijdloos voor mij,. Klaar.
Ik zou in eerste instantie ook Dreamcast hebben gezegd maar die games heb ik gewoon echt teveel gespeeld

- d
- Active Level:
Dat zou je denken, ja, maar het schijnt dat je met de matrox infinity voor heel veel games die niet die optie hebben, toch 480p kan enablen en dat dan met een VGA kabel op een 34" VGA monitor.Ken wrote:Omdat niet alle games op 480 kunnen worden gespeeld, alleen de games die daar een optie zelf voor hebben en dat zijn er weinig.
Maar goed, ieder zijn ding, jullie houden wellicht niet zo van Japanse racers en fighters. Daarom is deze topic ook zo cool. Wat zou je het liefst willen en waarom heb je dat dan eigenlijk niet al lang?
Wat die matrox infinity chip betreft. Ik kan er heel weinig informatie over vinden. Wellicht ben ik een van de weinig die beeldkwaliteit belangrijk vindt.
Je kan ook 480p enablen met een disc van xploder, die heet de HD xploder geloof ik. Jammer dat niemand op dit forum me er meer over kan vertellen.
d wrote:Wellicht ben ik een van de weinig die beeldkwaliteit belangrijk vindt. Je kan ook 480p enablen met een disc van xploder, die heet de HD xploder geloof ik. Jammer dat niemand op dit forum me er meer over kan vertellen.
Trust me, ik ben de beeldkwaliteithoer nummer 1, en je hele verhaal over 480 enablen bij games die de optie daar niet toe hebben kan naar het land der fabelen.
- d
- Active Level:
Ken wrote:d wrote:Wellicht ben ik een van de weinig die beeldkwaliteit belangrijk vindt. Je kan ook 480p enablen met een disc van xploder, die heet de HD xploder geloof ik. Jammer dat niemand op dit forum me er meer over kan vertellen.
Trust me, ik ben de beeldkwaliteithoer nummer 1, en je hele verhaal over 480 enablen bij games die de optie daar niet toe hebben kan naar het land der fabelen.
http://www.xploder.net/products/148/Xpl ... Player.htm
De MAtrix infinity gebruikt dezelfde methode.
Dit alles is een hoax? Dan is mijn ultieme setup die van allmighty denk ik en zijn er heel veel forummembers op diverse forums gestoord.
http://www.google.com/search?num=100&hl ... 2+480p+ps2
Ja, ik weet het al, ik ben gestoord, haha, maar serieus. Ik ben een Tate nazi en een rgb nazi.
ja haox, bullshit, fabeltjeskrant, whatever you want to call it.
Mensen gebruiken de term 480 veel te snel als ze een VGA of component kabel zien. Het gaat om de games, niet om de kabel.
Het zal nooit een game kunnen 'dwingen' om opeens op 480 te lopen.
Je zult hetzelfde effect gewoon krijgen als met component. VGA standaard op een monitor ziet er echt niet uit, het enige wat zou kunnen is dat dit product het beeld dan iets beter weet te krijgen dat het in de buurt komt van component. Meer niet.
Mensen gebruiken de term 480 veel te snel als ze een VGA of component kabel zien. Het gaat om de games, niet om de kabel.
Je zult hetzelfde effect gewoon krijgen als met component. VGA standaard op een monitor ziet er echt niet uit, het enige wat zou kunnen is dat dit product het beeld dan iets beter weet te krijgen dat het in de buurt komt van component. Meer niet.
- d
- Active Level:
hmmmm, dus hoe krijg je een vga signaal uit een ps2 als het niet 480p is dan? VGA = 480p. Dus alles wat je met een PS2 via een VGA kabel speelt is 480p. Maar misschen heb je toch gelijk en wordt alles intern door de PS2 geupscaled naar 480p en ziet het er nog steeds nep uit. Ik kan ook nergens goede informatie vinden op internetland. grrrrrrrrrKen wrote:ja haox, bullshit, fabeltjeskrant, whatever you want to call it.