Ik wilde het gaan het hebben over mijn momenteel favoriete console, de 32 bits console van Sega. Zijn er meer mensen hier met een Saturn, wat is jullie mening over de Saturn, en wat zijn je favoriete games? (als je het een miskoop vond zeg het ook).
Zelf heb ik al heel lang een Saturn, ik heb er eigenlijk een stuk of 5 gehad (paar Japanse en PAL modellen) en momenteel heb ik slechts een Japanse witte Saturn en die vind ik toch wel het mooist van de standaard modellen. Al wil ik dolgraag een Hitachi navigation saturn hebben:

En jij maar denken dat de PS1 de eerste was met een LCD.
De console spreekt me gewoon aan omdat het vol zit met enorm heftige games, al is het overschot toch wel fighters en shooters... maar als je daar van houd dan kan je niet om deze console heen. Kwalitatief is het ook een enorm robuuste console, ik denk dat een saturn zo'n 2 of 3 PSX'jes kan overleven, het kreng leest zelfs de meest verneukte discs. Ik heb ongeveer zo'n 50 saturn titels, en ze zijn allemaal Japanse import want mijn PAL en US spul heb ik al lang verkocht. Favoriete games kan ik niet noemen, ik vind ze allemaal leuk van Dynamite cop tot Shining force maar de games die er voor mij bovenuit springen zijn toch wel:
Street Fighter Zero 3 -> Deze game is voor mij uberhaubt al de beste 2d fighter, en dit is nou net de beste versie die er op console te krijgen is. De DC versie is er niets bij.
Dracula X --> 1 van mijn favoriete PS1 games just got better on the saturn. De slowdown is niet eens erger dan op de PS1 en who cares about some transparant effects?
Radiant Silvergun --> Noem het overhyped, maar deze shmup vind ik gewoon echt heel goed en heeft zo'n beetje oneindige replay value voor mij... het is wat traag maar het spel heeft ontzettend wrede designs en er zijn heel veel manieren om highscores te halen.
Guardian Heroes -> echt superwreed en nog steeds een heel originele beat em up... je moet er van houden though.
Uiteindelijk is de saturn een console die gewoon onterecht afgestraft is, maar pas ECHT tot zijn recht komt als je in de import scene zit... want dan is ie imo beter dan de PS1. Er zijn ook zat toppers die echt geen ruk kosten, zo kan je al een overheerlijke game als SF Zero 2 of Sega Rally kopen voor nog geen 5 euro'tjes.