PC Engine

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
almighty

Post by almighty » Tue Dec 12, 2006 18:58

Dat over streetfighter kan ik je niet echt mee helpen,weet wel dat hij speelbaar is op een duo/duo R/duo RX.

Over die neogeo cd,inderdaad iets te hoog of je moet het geluk hebben hem te kunnen scoren voor 100 euro.Maar dat zal vast wel niet lukken.

Zelf zou ik liever voor deze AES gaan,de foto's zien er beter uit en je krijg meer duidelijkheid over de staat van de console.Die AES van die fransman zit onder de krassen.

Ik zou liver voor deze gaan;
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=180062682566&ssPageName=STRK:MEWA:PIC&ih=008
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Dec 12, 2006 19:38

ruderudie wrote: Maaruh, met betrekking tot street fighter op de pc engine, is die ook op core system af te spelen of alleen supergrafx? zoiets hoorde ik, zie hierboven

Als je Street Fighter 2 bedoelt dan kan dat zeker. Dat is gewoon een Hu Card. Die kan op de core, duo-r etc etc. Ook op de supergrafx want dat moest de opvolger worden van de PCE maar verder dan 7 games zijn ze niet gekomen. Echter kan de supergrafx alle PCE afspelen (cd's met de cd add on van de pce).
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Tue Dec 12, 2006 20:00

ok nee dat is wat ik wilde weten, thanks baki.

@ almighty: kijk vooral ook naar deze

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... &rd=1&rd=1
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Dec 12, 2006 22:27

@ ruderudie: Zou je de pc engine topic niet willen vervuilen met die ebay links van neo consoles (hoe vet die ook zijn). Die kun je ook in een aparte topic zetten of pm-en, thx voor het begrip!
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Dec 13, 2006 11:57

sorry, aparte topic is niet nodig ik zat op dat moment toevallig even op ebay en we dwaalden even af.
almighty

Post by almighty » Wed Dec 13, 2006 16:16

Baki wrote:@ ruderudie: Zou je de pc engine topic niet willen vervuilen met die ebay links van neo consoles (hoe vet die ook zijn). Die kun je ook in een aparte topic zetten of pm-en, thx voor het begrip!

Ook een beetje mijn fout,we hadden het even over een AES.
sorry,we gaan snel weer on-topic :wink:
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Dec 14, 2006 23:53

Morgen heb ik Iga Ninden Gaou binnen voor de PCE. Geen Kaze maar wel een leuke ninja game. Als ik em goed gespeelt heb dit weekend zal ik even een korte impressie hier wegzetten...
almighty

Post by almighty » Fri Dec 15, 2006 04:16

Baki wrote:Morgen heb ik Iga Ninden Gaou binnen voor de PCE. Geen Kaze maar wel een leuke ninja game. Als ik em goed gespeelt heb dit weekend zal ik even een korte impressie hier wegzetten...

Leuk :wink:
Zelf zit ik e-bay ook telkens in de gaten te houden maar tot enige spijt nog geen Kaze gevonden.
almighty

Post by almighty » Fri Dec 15, 2006 16:25

Net double dragon 2 voor de pc engine binnen,wat is die game VET :D
Dacht dat de nes versie uber was,maar als je deze speelt dan is de nes versie totaal geen match!Alleen het geluid is al een vette verbetering,maar wat wil je als de game op cd staat :wink:
Ook de personages zijn lekker groot en duidelijk en de levels ook wat pittiger,dit is ZEKER een aanrader voor de pc engine.
Zoals de kreet luid;kopen,kopen,kopen...man! :lol:

Net even uitgespeeld en dat is hij dubbel en dwars waard.
De soundtrack aan het einde bij de aftiteling is super 8)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Dec 16, 2006 22:51

Net Iga Ninden Gaou gecheckt. Veel simpelere gameplay dan Kaze Kiri maar zeker niet verkeerd. Waar Kaze sterk is door de vele verschillende moves is Iga Ninden Gaou juist goed in de simpelheid. Gewoon een slash en jump button. Je kan als je de slash vast houdt een balkje vullen zodat je een shuriken kan werpen. Altijd handig als ninja zijnde ;)
Echt een oldskool sidescrolling game voor de liefhebber en ook betaalbaar.
almighty

Post by almighty » Sat Jan 13, 2007 22:00

Forgotten worlds is ook een must have voor de duo!
Echt weer heerlijke retro titel uit de goeie ouwe tijd :)
En deze keer met subliem geluid.(heerlijk dat deze titels op cd staan)
almighty

Post by almighty » Wed Feb 14, 2007 18:42

gvd :evil:
Sorry maar ik moest dit even kwijt, wil net m'n duo aanzetten krijg ik geen spanning meer, dacht ach zal mischien wel aan m'n stepdownconverter liggen, dus ik een andere pakken....dus niet :(
m'n duo heeft dus het loodje gelegd, hoop dat hij nog te maken is anders moet ik maar een nieuwe halen, heb hier een flink kapitaal aan games liggen.
M'n weekend begint dus lekker zo :evil:

Zo gauw ik de prik erop zet dan zie ik de lens een beetje bewegen, en dat is ook het enige, ook het lampje brand niet meer en m'n hu-card doen het ook niet meer. Best kut want gisteren deed hij het nog perfect :(

edit:

Als ik wel voor een nieuwe ga kan ik dan beter voor de duo rx gaan?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Feb 15, 2007 04:41

That fucking sucks. Check even Baki's special op de frontpage voor een duidelijk uitleg over hardware.
almighty

Post by almighty » Thu Feb 15, 2007 04:44

Ken wrote:That fucking sucks. Check even Baki's special op de frontpage voor een duidelijk uitleg over hardware.

Al gelezen, maar hij noemt niet echt een verschil tussen de Duo R en RX.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Feb 15, 2007 17:38

Nee want ik geef duidelijk aan dat de Duo-R de beste machine is ;)
almighty

Post by almighty » Thu Feb 15, 2007 19:20

Baki wrote:Nee want ik geef duidelijk aan dat de Duo-R de beste machine is ;)

Heb lopen surfen een zelf maar ff m'n huiswerk gedaan en kom tot de conclusie dat de Duo R en RX geen verschillen hebben, alleen de RX ziet er weer iets strakker uit en er zit standaard een 6 pad controller bij.
Maakt dus eigelijk weinnig uit welke ik neem.
Had je trouwens nog een pm gestuurd Baki, neem aan dat jij ook van die afstand niet echt kunt zeggen of het gebeurd is met m'n duo?
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Feb 15, 2007 23:51

De Duo R en RX zijn idd bijna gelijk, maar ik hoor van de fans dat die liever de Duo R willen. Ik zat ook in de war met de normale DUO. Maar er zijn alleen uiterlijke verschillen. 6 button pad heb je alleen nodig voor SFII. Ik heb iig geen andere game die gebruik maakt van 6 buttons. Om die reden heb ik het ook niet over de andere DUO modellen in mijn PCE special en ook omdat er al zoveel modellen en soorten consoles zijn van de PCE ;)

Ik heb je PM net gelezen maar zal gewoon hier antwoord geven. Misshien heeft iemand er ooit nog iets aan.
Het is moeilijk te zeggen wat er met je DUO is. Het feit dat het motortje nog beweegt wil misschien zeggen dat je DUO nog niet helemaal overleden is. Misschien is er iets door gebrand of is je voeding overleden. Je kunt je DUO altijd open schroeven en eens goed schoonmaken. Nu doet ie het toch niet.
Ik ben ook geen electronische guru. Ik kan ook zo snel geen goede info vinden over wat er precies aan de hand kan zijn. Ik zal kijken of ik dit weekend wat kan vinden...ergens...
almighty

Post by almighty » Fri Feb 16, 2007 04:21

Baki wrote:De Duo R en RX zijn idd bijna gelijk, maar ik hoor van de fans dat die liever de Duo R willen. Ik zat ook in de war met de normale DUO. Maar er zijn alleen uiterlijke verschillen. 6 button pad heb je alleen nodig voor SFII. Ik heb iig geen andere game die gebruik maakt van 6 buttons. Om die reden heb ik het ook niet over de andere DUO modellen in mijn PCE special en ook omdat er al zoveel modellen en soorten consoles zijn van de PCE ;)

Ik heb je PM net gelezen maar zal gewoon hier antwoord geven. Misshien heeft iemand er ooit nog iets aan.
Het is moeilijk te zeggen wat er met je DUO is. Het feit dat het motortje nog beweegt wil misschien zeggen dat je DUO nog niet helemaal overleden is. Misschien is er iets door gebrand of is je voeding overleden. Je kunt je DUO altijd open schroeven en eens goed schoonmaken. Nu doet ie het toch niet.
Ik ben ook geen electronische guru. Ik kan ook zo snel geen goede info vinden over wat er precies aan de hand kan zijn. Ik zal kijken of ik dit weekend wat kan vinden...ergens...

Neem hem vandaag ook even mee naar een speciaal zaak, eens kijken of ze hem kunnen doormeten. Toch bedankt Baki dat je de moeite neemt om ook eens rond te vragen :wink:
Klopt, de 6 pad is volgens mij alleen voor sf2.
Ga dit weekend toch naar de beurs ( Arhnem ) en er worden 2 duo-r of rx voor me achter gehouden dus kan meteen zien wat ik koop.
Maakt mij eigelijk weining uit welke het word aangezien ik ze er beide goed vind uit zien. En zoals ik al zei hebben deze weinig tot geen problemen gehad bij de kenners. De normale duo heeft wel eens problemen met de voeding aansluiting gehad omdat deze te dicht bij de tv aansluiting zit.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Feb 16, 2007 17:37

Is cool dat je zo snel eventueel al een vervangende Duo kan krijgen. Ik ben zelf ook op die beurs via Foregames. Eens kijken of er iets is van interesse.
Ik kon tot nu toe nog geen info vinden over technische problemen met de Duo. Het is natuurlijk al een oude console waar niet superveel mensen nog mee bezig zijn. Ik zit zelf ook te denken om er 1 extra aan te schaffen. Ook ik heb teveel toffe titels die ik nog jaren wil spelen.
almighty

Post by almighty » Fri Feb 16, 2007 17:41

Hij is dus doorgemeten en alles is nog goed, ook de voeding is nog in prima staat.
Het is dus lastig om te kijken waar het dan eventueel aan kan liggen, kan een chip zijn etc. Hou hem wel voor reserve onderdelen en ga maar gewoon voor een nieuwe duo :wink:

m'n vriendin had het zo met me te doen dat ik gewoon meteen een nieuwe kan kopen, das nou echte liefde! :D
En als die op de beurs niks zijn dan haal ik er gewoon eentje uit japan.
Ben wel vanplan in de toekomst er nog eentje bij te halen die ik puur gebruik voor de hu-cards en deze duo-R/RX voor de cd-rom games te gebruiken.
almighty

Post by almighty » Fri Feb 16, 2007 19:37

m'n duo doet het weer :D :D
waarschijnlijk de verkeerde tulp-plug in m'n tv gedaan :oops:
Gelukkig maar, want deze had ik helemaal compleet met doos etc.!

Maar dit is vast een waarschuwing, dat ik toch in de toekomst maaar een ga kijken voor een extra duo, dan haal ik de r-rx wel.

me so happy!
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Feb 16, 2007 19:58

Leuk he mutiple consoles op 1 tv ingang....ik ken die shit. Ben blij dat je Duo niet overleden is ;)
almighty

Post by almighty » Sun Feb 18, 2007 17:42

Vandaag R-type complete bij m'n collectie toegevoegt en die game is echt gaaf!
Mooie soundtrack in de game en heb ook het idee dat hij iets pittiger is als de hu-cards versie's.
Dacht eerst dat m'n hu-cards nu wel overbodig waren maar dat feest gaat dus niet door, want de in-game music is dus echt wel totaal anders en hou ze daarom gewoon lekker in m'n collectie.
Dit is wel de mooiste r-type die ik tot nu toe gezien heb op een 16 bits console 8)
almighty

Post by almighty » Sun Jun 17, 2007 21:37

Vandaag maar eens een eind gebracht aan Dracula X en ik was behoorlijk teleurgesteld.
Het level voor Dracula zelf heb ik aardig wat voor moeten doen en om dan nog maar te zwijgen over de baas aan het eind, eindelijk gehaald en kom ik in het laaste level terecht (level 7) en ontmoet ik eindelijk Dracula himself.
Ging er dus maar eens goed voor zitten omdat ik nog goed weet hoe pittig ik de versie van de snes vond.
Nu blijkt deze behoorlijk makkelijk te zijn en had hem in 1 keer gehaald, best jammer...

Conclusie:

Blijf de snes versie (castlevania 4) toch wel mijn favo!
Niet dat deze game slecht is hoor want hij heeft me zeker wat uurtjes gekost om mij naar het einde te brengen, maar hier en daar vond ik hem toch iets te makkelijk. (op level 6 na dan :wink: )
almighty

Post by almighty » Sun Dec 23, 2007 19:24

Baki heb jij toevallig ook de game Strider op je duo?
Het schijnt zo te zijn dat er een extra missie op deze game zit die niet in de arcade versie zit.Enige ervaring met deze game?
En Ghouls and Ghost is dat ook een aanrader?
Post Reply