What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Taito's Raiden III

Ken

High Score Hunter
Mensen, get this game now!
top-wepon.jpg

Verkoop je grootmoeder, bedel om een tweede hypotheek, of eet gewoon niet meer de rest van de maand. Games als deze horen gesteund te worden door gamers, omdat 2005 de revival van 2d shooters is. Bijna geen slowdown te bekennen, zelfde gameplay als de oude Raiden games, need I say more. Steun Taito's Type X board door deze arcade perfect conversion te importeren voor je PlayStation2. Doe jezelf een lol en zet gelijk even wat van deze ontzettend coole wallpapers op je pc.
Link= http://www.mossjp.co.jp/raiden/download.html
raiden_store.jpg

46000_4.jpg
 
Ben blij dat je er enthousiast over bent. Ik kijk er ook al een poosje naar uit en zal hem waarschijnlijk ook binnenkort gaan aanschaffen. Het liefst via jouw community store maar daar kom ik later nog op terug.
 
Wow! Die screen ziet er echt geweldig uit! Als hij uit is wil ik hem misschien kopen ^^
Maar hoe zit het precies met het beeld? Het lijkt een vertical te zijn, heb je daar een speciaal scherm voor nodig of zie je 2 zwarte balken aan de randen?
 
Deze game wil ik ook erg graag. En die wallpapers heb ik al een tijdje laten rouleren, maar nu ben ik ze even beu. Deel 2 heb ik destijds kapot gespeeld. Prachtige game! Dit was dé shmup die me aan het shmuppen kreeg. Die paarse straal lekker dik laten worden en alles wegvagen... Je voelde je echt oppermachtig. En die animaties en geluiden van de twee hoofdbazen van level 1... mooi mooi mooi.
Ik speel hem nu nog regenmatig op de PSOne (Raiden Project, daar staan deel 1 en 2 op) en is nog steeds meesterlijk met 2 spelers.

Een paar maanden terug was ik de enige op gamefaqs samen met een japanner die over Raiden III sprak :P Het was alleen minder om steeds met mijn neus op de feiten gedrukt te worden; hij kon hem spelen, ik niet haha.
 
Maar hoe zit het precies met het beeld? Het lijkt een vertical te zijn, heb je daar een speciaal scherm voor nodig of zie je 2 zwarte balken aan de randen?

Je kunt het gewoon spelen op een normale TV en je krijgt dan inderdaad zwarte balken maar meestal kan je ook kiezen uit een wallpaper. Vind ik toch wat mooier dan zwart.

Ook kan je natuurlijk je TV laten kantelen zodat hij verticaal staat, dit wordt ook wel de TATE optie genoemd. Welliswaar kan dit niet met je TV aangezien je dan paars beeld krijgt, maar met een bepaalde truuk kan je de TV laten denken dat hij verticaal staat. Er was zo'n site die daar over ging maar die weet ik niet meer en verder is het op eigen risico. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.
 
Whitevillage":3khyaoua said:
Maar hoe zit het precies met het beeld? Het lijkt een vertical te zijn, heb je daar een speciaal scherm voor nodig of zie je 2 zwarte balken aan de randen?

Je kunt het gewoon spelen op een normale TV en je krijgt dan inderdaad zwarte balken maar meestal kan je ook kiezen uit een wallpaper. Vind ik toch wat mooier dan zwart.

Ook kan je natuurlijk je TV laten kantelen zodat hij verticaal staat, dit wordt ook wel de TATE optie genoemd. Welliswaar kan dit niet met je TV aangezien je dan paars beeld krijgt, maar met een bepaalde truuk kan je de TV laten denken dat hij verticaal staat. Er was zo'n site die daar over ging maar die weet ik niet meer en verder is het op eigen risico. Heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Ok dankjewel :)
Opzich is het niet zo erg, en die wallpaper functie is ook wel leuk dan ^^
Zijn er al enige releasedates uitgegeven voor Europa en Amerika? Anders gewoon importeren via Ken oid :)
 
Nou voor zover ik weet komt er geen release buiten Japan. Maar als je toch intresse hebt in dit genre, raad ik je Castle of Shinigami 2, Psyvarier en Gunbird 1&2 collection aan. Ze kosten maar rond de 15,- dus dat lijkt me geen probleem. ;) Maar voor de rest qua shoot'm ups op de PS2 ben je toch wel geneigd om te importen.
 
Die bij nedgame had ik al gezien, maar dat is een ntsc us versie, aangezien ik dus alleen pal ps2 heb, kan ik die niet afspelen.

idd erg sad, als het waar is, dat de 60hrz is geschrapt en dat de story eruit is geknipt. mss toch tijd om ook een ntsc j ps2 aan te schaffen?
 
Back
Top