What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Shadaloo's OTAKU container *pics added*

Ik zou wel willen, maar Ik krijg geen vrij meer voor morgen. sorrie.
Anders geen probleem (ps. Woon bij Arnhem. Niet echt in de buurt).
Zaterdag is de intocht van de sint. dan moet het wel binnen zijn. :-)

Hier wat pics die ik net schoot van de 1e model C die ik uitpakte:
_IMG_0729.jpg

_IMG_0732.jpg

_IMG_0733.jpg

_IMG_0734.jpg

_IMG_0735.jpg

_IMG_0736.jpg

_IMG_0737.jpg

_IMG_0738.jpg

_IMG_0739.jpg

_IMG_0740.jpg

_IMG_0741.jpg

_IMG_0742.jpg

Mooi man! Dit ziet er echt uit als een arcade cab met die art, card reader en die knal rode kleur!

Transparante header is ook wel nice :)

Tnx guys.

sombetzki":31jceav4 said:
Ai ai ai, das wel mooi hoor!
Hoe zit dat eigenlijk met die diamond vewlixen, die blauw witte, heb je die wel eens gezien?

Yup, in 2011 was ik al in bespreking met Taito voor de levering ervan maar dat liep enigszins stuk op het feit dat ze 2x zoveel kosten, per 20 stuks moeten worden afgenomen etc. etc. ;)
Nu kom ik ze in kleine aantallen tegen, ongebruikt en voor iets minder dan de originele prijs. Helaas nog stukken te duur. Verkoop zouden ze voor 3K - 3,5K gaan. Wat mij betreft teveel voor een dergelijke cab.
Van de huidige batch VLX cabs hou ik er een klein aantal over waar ik mee ga expirimenteren qua kleuren

Fuck dude, die model C is gewoon arcade perfectie...

He Chris,

Graag breng ik je via deze manier op de hoogte van mijn huidige gemoedstoestand.
Sinds de foto van 'mijn' cab op arcade otaku is mijn gedulde afwachtende houding veranderd in een ongeduldige 'ik kan niet wachten' houding. Ik heb het schuim inmiddels op de mond staan :x

Hele vette cab man, is wel wat anders dan die custom vewlix koek die ik aan het bakken ben, maar de prijs is natuurlijk ook totaal anders.

nicke36":2pjv1a25 said:
Hele vette cab man, is wel wat anders dan die custom vewlix koek die ik aan het bakken ben, maar de prijs is natuurlijk ook totaal anders.

Behalve als je je uren doorrekend ;)
Stel dat je 500 euro aan onderdelen stopt in jouw custom cab en 50 uur werk (met plannen, zagen, verfen, schuren etc. kom je daar well) ben je met 30 euro per uur al in de buurt. Blijft een hobby/passie ding, i know ;)

Geef ik je gelijk in, er hebben me al een paar mensen gevraagd voor hen zo een cab te willen bouwen,
Maar dan zal de prijs er ook naar zijn , de meeste mensen willen voor dergelijke custom cab niet al te veel uitgeven dus dan stopt het. Als je onhandig bent met hout verf en plamuur dan kan je beter the real deal kopen (of je bent geen replica fan) Anyway super mooie cab zo een vewlix.

Afgelopen dinsdag heb ik eens de stap genomen om wat geld in een polijst-kop voor m'n accuboor te stoppen.
Best purchase ever!
Ik wou het voorzichtig opbouwen door het te proberen op zijkappen om uiteindelijk CP's te polijsten.
D'r stond een blauwe AMI Vewlix met behoorlijk "beschadigde" kappen waar ik eigenlijk geen raad mee wist. Het waren geen diepe krassen maar oppervlakkige vegen die uiteindelijk behoorlijk zichtbaar waren en de cab echt een uitgeleefd uiterlijk gaven.
Hier een before en after na 2 minuten werk.
before:
polijst_before.jpg

After:
polijst_after.jpg

In het geval van diepere krassen is het echt een optie om te schuren en uiteindelijk te polijsten omdat het resultaat echt z.g.a.n. is. Voorheen was m'n angst dat er met schuren, al gebruik je uiteindelijk 1200 korrel, toch een matte finish is.

Back