What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Saturn Symphony

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Nekketsu heb je dan snel geregeld gameholic ;P

RS vind ik trouwens wel veel beter dan Ikaruga. Nooit ben ik zo verslaafd geweest aan een shooter als aan RS. Je hebt ook 2 totaal verschillende game modes, Saturn en Arcade, waarvan je bij Arcade met L knop credits moet bijpompen... talk about a perfect ST-V Titan port! En Saturn mode heeft veel extra bazen, gebieden, spraak en nog eens lange anime scenes. Zulke console extra's mist Ikaruga.

Chain systeem is ook heel origineel, om snel te levellen moet je 1 kleur blijven knallen... en dus heel veel vijanden dodgen en laten varen. In het begin (stage 3) haal ik vaak een 30 chain. Dan zijn je wapens meteen al zo goed als level 8 (33 is maximum).. Je weapon stats Saven is heel lame (dat kan alleen in saturn mode?). Gelukkig heeft Treasure er voor gezorgd, dat als je dit doet (het spel beginnen met een powered up savegame), je geen highscores kan noteren etc. Ook als je levelselect doet krijg je geen eindfilmpje. Ze hebben overal aan gedacht. Je moet Ohtrigen eens zien, een boss van Level 6 in Saturn Mode.. dan zie je nog eens wat Saturn grafische power.

Ik was snel uitgekeken op Souky, beetje grauwe en levenloze stijl heeft die game. Het is wel goed dat die game limited continues heeft. Je walst er niet zo direct doorheen.

De beste saturn shmups voor mij zijn:

Dodonpachi
Batsugun
Radiant Silvergun
Thunderforce V
Battle Garegga

En van de cute em up's, Cotton 2. Normaliter haat ik cute em ups.
 
Gameholic":3d72vi4l said:
Meteen even naar het postkantoor gelopen Ken :twisted:
Soukyugurentai is een soort Radiant Silvergun, ik had em al op STV.
Ga morgen naar postkantoor hopelijk.
 
R-Type":2akhtw3d said:
Nekketsu heb je dan snel geregeld gameholic ;P

RS vind ik trouwens wel veel beter dan Ikaruga. Nooit ben ik zo verslaafd geweest aan een shooter als aan RS. Je hebt ook 2 totaal verschillende game modes, Saturn en Arcade, waarvan je bij Arcade met L knop credits moet bijpompen... talk about a perfect ST-V Titan port! En Saturn mode heeft veel extra bazen, gebieden, spraak en nog eens lange anime scenes. Zulke console extra's mist Ikaruga.

Chain systeem is ook heel origineel, om snel te levellen moet je 1 kleur blijven knallen... en dus heel veel vijanden dodgen en laten varen. In het begin (stage 3) haal ik vaak een 30 chain. Dan zijn je wapens meteen al zo goed als level 8 (33 is maximum).. Je weapon stats Saven is heel lame (dat kan alleen in saturn mode?). Gelukkig heeft Treasure er voor gezorgd, dat als je dit doet (het spel beginnen met een powered up savegame), je geen highscores kan noteren etc. Ook als je levelselect doet krijg je geen eindfilmpje. Ze hebben overal aan gedacht. Je moet Ohtrigen eens zien, een boss van Level 6 in Saturn Mode.. dan zie je nog eens wat Saturn grafische power.

Ik was snel uitgekeken op Souky, beetje grauwe en levenloze stijl heeft die game. Het is wel goed dat die game limited continues heeft. Je walst er niet zo direct doorheen.

De beste saturn shmups voor mij zijn:

Dodonpachi
Batsugun
Radiant Silvergun
Thunderforce V
Battle Garegga

En van de cute em up's, Cotton 2. Normaliter haat ik cute em ups.

Thanks voor de nuttige info. Dat maakt RS al heel wat duidelijker voor mij! Er zijn zoveel opties etc..

Nekketsu heb ik geregeld via Ebay ;) Was zo gepiept! Ik vind het een hele prettige scroller.
 
PS, probeer ook alle Dogs te vinden in RS. Dit doe je door X in te houden (lock on) over de achtergrond. De eerste vind je meteen in het begin van het spel (stage 3) in de wolken, rechtsonderin. In Arcade tutorial level zit er 1 in het vierkantje die je levels meteen 33 maakt (maar na de tutorial weer op 0 staat ;P). Vaak zitten ze wel in obvious plekken, tussen kruisvormige muren in enzo. Ook een vette easter egg imo. Check vooral guides, de game is best wel diep. Zelf vond ik hem met de jaren beter worden..

DreamerNL":r3cfkxsr said:
R-Type":r3cfkxsr said:
Boomerang zuigt en Cotton 2 niet ;)

ja, maar boomerang is tog cotton 2 met extras of zoiets?

Het is moeilijk uit te leggen. Cotton Boomerang lijkt heel veel op Cotton 2, maar ook weer niet. De muziek is hetzelfde, en de graphics zijn dat ook. Maar bij Boomerang zijn de levels anders en is de spelopzet fucked up. Je hebt in Boomerang een team van 3 personages, die heks met die bezem en nog 2 anderen. Als die heks 1x word geraakt, komt character 2, en als die word geraakt komt character 3.. daarna ben je game over. De lifebar van Cotton 2 is dus pleite, maar volgens mij ook de special moves (a,f + fire, f,d + fire etc). Het coole aan Cotton 2 was dat je gruwelijk kon chainen, en zo je lifebar weer kon vullen..

Boomerang kwam later uit maar heeft geen RAM support (Cotton 2 wel) en Boomerang is ook iets van 2x zo duur..
 
Er is een Retrocore aflevering waar Cotton 2 en Boomerang naast elkaar worden gelegd en de verschillen met beeld worden getoond, zoek die even op zou ik zeggen.
 
Ken":tcvt71ik said:
Er is een Retrocore aflevering waar Cotton 2 en Boomerang naast elkaar worden gelegd en de verschillen met beeld worden getoond, zoek die even op zou ik zeggen.

hebt ge een link?
 
Soukyugurentai is een soort Radiant Silvergun, ik had em al op STV. Ga morgen naar postkantoor hopelijk.
In 2 player heeft de STV Souky veel minder slowdown dan de saturn versie vanwege de dubbele ram van het STV mobo ;)
 
Is met RSG ook zo, dikke slowdown in 2p mode.

Maar Soukyugurentai heeft niets met RSG.. behalve misschien dat ze beide full screen verts zijn.. ;)
 
Back
Top