What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Sega Arcade Rally Championship (twins)

ProphetX

Button Masher
Joined
Feb 26, 2013
Messages
21
Reaction score
0
Hallo,

Zal me eerst even beleefd voorstellen,alvorens ik vragen begin te stellen... :mrgreen:
Ik ben al een ouder iemand,33jaar om precies te zijn :oops: ,ook al gans men leven zot geweest van arcade toestellen,en nu sedert een klein maandje geleden dan ook eigenaar geworden van een sega arcade rally championship,ik persoonlijk kan daar dus totaal niet aan werken ofzo,daarom dat ik me hier registreerde om wat meer kennis op te doen enzo..
Wat betreft men vraag nu...,is het mogelijk om andere software op dit toestel te steken (ander of nieuwere versie van de Sega rally)?Het is een heel leuk spel...,maar zou toch iets leuker zijn,als er meer ronden op zaten ofzo...,is ook jammer dat je geen championship met 2 kan spelen(of kan dit gefixt worden)?

Eventjes foto'tje van men klein game roompje;
600589_10200232903252826_1292058580_n.jpg

285214_10200232904092847_740393643_n.jpg

537877_10200232904972869_1894032054_n.jpg


mvg,

Bjorn.
 
Da Dude":1xlcgltf said:
Hey, Welkom op het forum. Zie ik nou een photoplay???
Dank u,neen is een slots.Maar een photoplay is 1 van men volgende aankoop....,meer voor het vrouwke dan :lol:
 
Welkom Bjorn,

Gave cab SR twin, echter om simpel een mod2 spel te wisselen is er niet veel keus, want behalve de SR ' pro drivin'
variant (als je die al kan vinden) is een ander mod2 race spel al een totaal andere bedrading.

SR2 is Model 3 en eisen naast een andere wiring ook een ander dashboard. Een optie is ook om de cabs te modden,
zodat je alle model2 games kan doen vanaf een pc en ps3 games erop kan doen. echter is daar wel wat tijd en
energie voor nodig :D

anyway een twin SR zoals ie is, zou ikzelf niet rouwig om zijn om te hebben staan, maar ik begrijp je vraag
 
Merci voor de verwelkoming en voor de nuttige informatie Beatmaster-p,als er zoveel moet aan veranderd worden,ga ik er het best afblijven,want dit is al "chinees" voor mij :lol:

Mvg,

Bjorn.
 
Hi Prophet! Welkom.
Had een maand geleden ook bijna een SR gekocht maar greep er helaas naast. Succes en misschien bouw je op Nozomi eens de kennis en het vertrouwen op om toch de cabs eens onder handen te nemen. In ieder geval congrats met de leuke cab.
 
Thx Jinxz 8)

Heb nog een vraagje,de force feedback van 1 cab zou moeten vervangen worden,iemand enig idee waar ik daar zou kunnen aangeraken?Is waarschijnlijk de "motor" van de stuurbekrachtiging veronderstel ik die zou moeten vervangen worden.
Om die motor (stuurbekrachtiging) te zien,moet ik dan de cockpit eraf nemen,of kan ik dit via de achterkant? :oops: ,ik ben een leek op dit gebied...

mvg

Bjorn.
 
Hoi Bjorn,

De force feedback (motor, clutch, stuur, etc) zit allemaal verwerkt in het dashboard. Dit kan er vanaf de voorkant af (4 bouten).

Weet je zeker dat er een probleem is met de motor of de koppeling? Het kan ook bedrading, motor drive board, of de I/O zijn.
 
Cageman":wwhaftin said:
Hoi Bjorn,

De force feedback (motor, clutch, stuur, etc) zit allemaal verwerkt in het dashboard. Dit kan er vanaf de voorkant af (4 bouten).

Weet je zeker dat er een probleem is met de motor of de koppeling? Het kan ook bedrading, motor drive board, of de I/O zijn.

Hey Cageman,

Merci voor de snelle reply.
Ik "denk" dat er toch iets mis is met de motor,omdat het stuur (meer de motor) eigenlijk veel lawaai maakt,en als je aan het rijden bent,voel je dat het stuur soms bijna geblokkeerd word,bij de andere cap,maakt het stuur niet zo een lawaai en de force feedback is sterker.
Ik ga in de loop van volgende week eerst achter zo een "speciaal" sleutelke moeten gaan,want het zijn geen alledaagse bouten die erin zitten,nog nooit gezien eigenlijk....
Maar eens ik zo een sleutel heb,ga ik het dashboard er eens af doen,waarschijnlijk zal ik met het "blote oog" niets kunnen merken?
Eens ik het dashboard er van heb gedaan,zal ik u op de hoogte houden,desnoods met fotomateriaal,want zoals al gezegd....,is voor mij allemaal "chinees" :oops: :lol:
 
Ik heb vandevoormiddag wat tijd gehad,achter een sleutel geweest,en het dashboard eraf genomen....,daar durf ik niet aan beginnen :oops: ,vol kabels enzo...
Ik zoek dus iemand die de kennis van zo een machine heeft,uiteraard betaal ik de werkuren en de stukken die moeten vervangen worden...
Maar....,is hier iemand die in men regio woont (regio gent)?Of iemand die me kan doorverwijzen...?

Alvast bedankt.

mvg
Bjorn.
 
Hoi Björn, ik ben dit weekend in Terneuzen en dat is 30 km bij jou vandaan. Ik kan een dashboard meenemen en wat onderdelen om te kijken of ik het probleem kan verhelpen. Ik ben niet dusdanig gespecialiseerd in racers als Cageman of Beatmaster, maar heb genoeg algemene kennis van deze kasten, dat ik een goede poging kan wagen. Heb nog wat reserveonderdelen die ik zou kunnen uitwisselen om te zien of het op te lossen is.

Ben je dit weekend thuis?
 
Psykick":111dglh1 said:
Hoi Björn, ik ben dit weekend in Terneuzen en dat is 30 km bij jou vandaan. Ik kan een dashboard meenemen en wat onderdelen om te kijken of ik het probleem kan verhelpen. Ik ben niet dusdanig gespecialiseerd in racers als Cageman of Beatmaster, maar heb genoeg algemene kennis van deze kasten, dat ik een goede poging kan wagen. Heb nog wat reserveonderdelen die ik zou kunnen uitwisselen om te zien of het op te lossen is.

Ben je dit weekend thuis?

Dat zou perfect zijn,maar ik kan maar pas tegen Donderdag (ten laatste Vrijdag) zeggen of ik thuis zal zijn Zaterdag of niet (met men werk,weet ik maar pas tegen het eind van de week of ik moet werken de zaterdag of niet).
Nu,ik ben van Gavere (is een 10min. van Gent centrum),weet niet of dit een probleem zou zijn voor u?
Kun je me dan zeggen,hoeveel het me "ongeveer" zal kosten,zodat ik ook dan naar de bank kan gaan,om u te vergoeden :idea: 8)

Alvast heel vriendelijk bedankt!

mvg

Bjorn.
 
Er zat ergens een vijsje los van een tandwiel die op de stuurbuis zit,waardoor de riem er telkens bijna afging,bij het draaien aan het stuur.
Heeft dan ook direct men versnellingspookje vervangen,want die herkende enkel maar 2 versnellingen ipv 4.
Psykick zal dit wel beter kunnen uitleggen denk ik :)

Maar is toch allemaal goed gekomen,ben super tevreden!
Alles werkt terug zoals het hoort 8)
Ik wist zelf niet dat je het geluid kon verluiden en verstillen....(zoveel verstand heb ik er dus van :oops: :lol: )
Ik probeerde eerst te mailen en te bellen naar die kerel van wie ik die cab afgekocht heb,maar die reageerde totaal niet,zen gsm nam ie gewoon niet af als ik belde....,had hem dan gevonden via FB,daar dan hem een bericht gestuurd....,totaal geen reactie,dus ben ik toch ferm tevreden dat ik hier op deze site hulp gevonden heb 8)
 
Was weer een leuk tripje samen met Mart en Donald die fantastisch hebben geholpen en waarmee we uiteindelijk het probleem heel snel hadden opgelost en verholpen. Was teamwerk op het hoogste niveau en een enorm warm onthaal van Prophet. Liep allemaal erg gesmeerd. Hele mooie cab trouwens een blij dat hij het weer perfect doet. Veel plezier ermee kerel!
 
Back
Top