What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Launch day memories!

Ken

High Score Hunter
Joined
Aug 10, 2005
Messages
4,799
Reaction score
0
Simpel, post hier je launch day memories.

Uit 'Arcade minds: geeft uw mening!'

ruderudie":1o4ty6cd said:
Om maar even bij de prijs van 1150 te blijven, dat was in guldens inderdaad de prijs voor de saturn bij release. In het kader van goede herinneringen, weet ik nog dat eenvriend van mijn broer een saturn had gekocht (onmogelijk voor ons zelf voor die prijs) dat hij me opbelde, de telefoon voor de tv hield, en ik hoorde: "gentlemen, start your engines!" hij had hem dus echt, met de stoerste game uit de arcade die tij; daytona!! toen ik het later zag, daytona in de huiskamer, was dat een bijzonder moment, nooit zoiets gaafs gezien! Dat heb ik daarna niet meer gehad helaas, dat was echt een omslagpunt.

Cageman":1o4ty6cd said:
Ik heb meerdere van dat soort momenten zelf beleefd:

NeoGeo AES voor iets van 1200 gulden, met Last Resort van 450 gulden. In de huiskamer, geluid keihard aan. Iedereen met z'n ogen kwijlend naar het scherm kijkend :-)
Allereerste PS1 gekocht: 1300 gulden: "Riiiiiiidge Racerrrr!!!" :-) Mijn mooiste gametijd was echt de PS1 :-) Wat een machine was dat.
Ook nog warme gevoelens bij de Dreamcast. Ook meer dan 1000 gulden voor neergeteld. Soul Calibur bijna een uur op attract gehad *drool*

Psykick":1o4ty6cd said:
Ja de Euro DC, maar de Japanse destijds ook 1799 florijnen voor betaald aan de Future Zone in Rotterdam met Virtua Fighter 3TB, was toen echt te bizar, maar ik was nog niet enorm onder de indruk, omdat ik gewoon niet zo'n VF fan ben. Dat was wel anders toen ik een mijlpaal in mijn leven bereikt toen ik voor 249 gulden Sonic ging halen en die in mijn Dreamcast stopte!!! :shock: :shock: Ik dacht dat ik gek werd, fantastisch!!
 
Eerste import game was Super Tennis. Toen we de USA versie zagen in vergelijking met de crappy PAL versie was ik om. Sindsdien geen enkele console meer Europees in huis gehad. Dus die launchprijzen in Nederland zeggen me ook niks. De hype er omheen ook niet want je lag echt 2 jaar vooruit destijds, dat is nu niet meer zo helaas...
 
Ik heb niet echt een console game-verleden, maar 2 releases blijven me echt bij :

Metal Gear voor de MSX 2 in 1987. De beste 75 Nederlandse guldens ooit besteed uit mijn portemonee. Met mijn 33k6 modum, BBS-en afstruinen naar tips en screenshots hoe langs die klotetank te komen..

En Zanac Ex voor de MSX 2, geen idee wanneer die uitkwam , maar was toen al obscure Japanse import , maar voor mij de allerbeste shmup ooit gemaakt en compleet stuk gespeeld.
 
Ken":2911uhdk said:
Eerste import game was Super Tennis. Toen we de USA versie zagen in vergelijking met de crappy PAL versie was ik om. Sindsdien geen enkele console meer Europees in huis gehad. Dus die launchprijzen in Nederland zeggen me ook niks. De hype er omheen ook niet want je lag echt 2 jaar vooruit destijds, dat is nu niet meer zo helaas...

I hear you.. genoeg mensen verklaarden me voor gek dat ik een Sony spelcomputer had gekocht (1994 ofzo..?). Ha. Did I prove them wrong :-)
 
De dag dat Double Dragon uitkwam voor de C64!
Mijn maatje ging hem halen( 99 pieken). Na 2x40 minuten laden en load error was het na 3 x eindelijk raak. Glorieus moment was dat.
 
Super Street Fighter 2 met Fighting Stick

gereserveerd destijds bij Replay in Ehoven. Maat van me kocht toen naast SSF2 ook MArio Allstars. Toen we nog even bij de Mac D gingen eten, vergat ie zn zakje met Mario. Pas toen we od fiets n huis zaten kwamen we daar achter; SSF2 voerde lichtelijk de boventoon op dat moment in onze hoofdjes.

Waren zeker meer van dat soort momenten...
 
Voor mij de Neo Geo pocket.

Een Neo Geo AES zag ik voor de eerste keer in het echt in Frankrijk.
Maar zoveel geld voor een spel, en de prijs van de aes (volgens mij toen over de 900 dollar) Dat kon ik niet opbrengen.

Toen er de Neo Geo pocket uitkwam heb ik er meteen 1 gekocht.
Heel veel op gespeelt.


En op de PC Dawn of War. Die kocht ik de dag dat die in de schappen lag.
Scheelde enorm veel schilderen en zeulen met de meuk naar vrienden 😉
 
1 moment was toen de Nintendo Entertainment System uitkwam, ik was toen 13 jaar en kwam terug van school. Mijn zus had 'm voor mijn verjaardag gekocht, de eerste keer dat ik Super Mario Bros 1 speelde....was magisch moment voor mij.

Ook mooi moment was op de dag van de release de PS1 gekocht voor ik geloof 950 gulden plus Ridge Racer.... Je verbaasde je over die graphics en pleurde een cd van The Prodigy erin tijdens een potje Ridge Racer.

Later vond ik het een mooi moment toen de launch van de PS2 was in Japan. Ik zag op het nieuws en mijn moeder belde me nog op, rijen en rijenlang stonden ze te wachten op de PS2.... Paar maanden later stond ook de ps2 onder mijn tv whaha.

Zijn er eigenlijk te veel om op te noemen. Metal Gear solid spelen, zo'n 11 later realiseerde ik me dat het 5 uur 's morgens was, SLIK!....ik moest om 7 uur op om om 8 uur @ school te wezen. Oohhh wat voelde ik me brak.....
 
Als de dag van gisteren zag ik de Megadrive met Sonic voor me neus staan met Sinterklaas.

Kan het me nog beter herinneren dan wat ik gisteren heb gedaan. Wat was dat eigenlijk...
 
Back
Top