Ken
High Score Hunter
Ibara
Even een kleine impressie van Ibara voor de PlayStation2. De game is een paar weken geleden op de PS2 in Japan uitgebracht. Gelukkig brengt CAVE de meeste shooters naar de PS2. Wat zeer belangrijk is voor Ibara is de arrange mode. De originele arcade mode is vrijwel onmogelijk om op een televisie met een joypad te spelen. Het gaat te snel, er vliegt teveel in het rond waardoor het lastig is te bepalen waar zich bullets bevinden en het geeft een minder voldaan gevoel constant dood te gaan zonder daad ook maar iets aan te kunnen doen. Zoals in Espgaluda, Progear en meerdere CAVE shooters kun je in de arrange mode sneller vliegen als je de schietknop niet ingedrukt houdt. Bovendien vliegen de bullets je minder snel om de oren, wat het tot een veel betere game maakt. De soundtrack heb ik ook en die is echt heel erg goed. De muziek is een combinatie van Guilty Gear achtige metal en old school synthesizer (ook zoals in GG btw) geluiden. Genoeg variatie in muziek, gameplay en level design maken Ibara ondanks de zeer frustrerende arcade mode tot een must have voor shmup fans.
Homura
Homura van Taito is al langer te spelen in de arcadehal en nu heeft Taito deze ook al een tijdje op de PlayStation2 uitgebracht. Ik weet niet wat die gasten dachten na het heftige Raiden III, maar Homura lijkt nergens op. Lelijk design, saaie gameplay, goede bulletpratronen, maar helaas zo inspiratieloos dat het er niet veel te doet. Hier had veel meer ingezeten, maar deze 'Guwange meets Psyvariar' wanna-be gaat het niet worden helaas. Taito moet shmups gewoon beperken tot de Raiden series en de rest lekker aan bedrijven als CAVE en Konami overlaten. Over Konami gesproken, hopelijk krijgen we iets te zien van Gradius VI op de E3, zou voor mij de beurs al geslaagd maken.
Even een kleine impressie van Ibara voor de PlayStation2. De game is een paar weken geleden op de PS2 in Japan uitgebracht. Gelukkig brengt CAVE de meeste shooters naar de PS2. Wat zeer belangrijk is voor Ibara is de arrange mode. De originele arcade mode is vrijwel onmogelijk om op een televisie met een joypad te spelen. Het gaat te snel, er vliegt teveel in het rond waardoor het lastig is te bepalen waar zich bullets bevinden en het geeft een minder voldaan gevoel constant dood te gaan zonder daad ook maar iets aan te kunnen doen. Zoals in Espgaluda, Progear en meerdere CAVE shooters kun je in de arrange mode sneller vliegen als je de schietknop niet ingedrukt houdt. Bovendien vliegen de bullets je minder snel om de oren, wat het tot een veel betere game maakt. De soundtrack heb ik ook en die is echt heel erg goed. De muziek is een combinatie van Guilty Gear achtige metal en old school synthesizer (ook zoals in GG btw) geluiden. Genoeg variatie in muziek, gameplay en level design maken Ibara ondanks de zeer frustrerende arcade mode tot een must have voor shmup fans.
Homura
Homura van Taito is al langer te spelen in de arcadehal en nu heeft Taito deze ook al een tijdje op de PlayStation2 uitgebracht. Ik weet niet wat die gasten dachten na het heftige Raiden III, maar Homura lijkt nergens op. Lelijk design, saaie gameplay, goede bulletpratronen, maar helaas zo inspiratieloos dat het er niet veel te doet. Hier had veel meer ingezeten, maar deze 'Guwange meets Psyvariar' wanna-be gaat het niet worden helaas. Taito moet shmups gewoon beperken tot de Raiden series en de rest lekker aan bedrijven als CAVE en Konami overlaten. Over Konami gesproken, hopelijk krijgen we iets te zien van Gradius VI op de E3, zou voor mij de beurs al geslaagd maken.