What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Game soundtracks

Als iemand van jullie een game music album zoekt moet je het maar zeggen, ik kan aan ELK album komen dat zo ongeveer ooit is uitgebracht, geen onzin.

De Final Fantasy OST's zijn geweldig. Niet allemaal maar wel een hoop. Als ik een nummer van FFVII, VIII, IX of X hoor dan weet ik precies waar dat nummer speelt maar ook heb ik herinneringen aan. Vooral bij de OST van Final Fantasy IX weet ik soms nog of het zomer was of niet, welke after shave ik toen had etc. Vet cool.

Hier een gast die Zelda en Final Fantasy soundtracks speelt op zijn piano:
http://video.google.com/videoplay?docid=1726764082601543470&q=Zelda+final+Fantasy

De Main Theme van Zelda is ook geniaal. Toen ik dit aan het luisteren was ging ik meteen op eBay kijken naar Zelda OST's :)

Castlevania: Dawn of Sorrow heeft ook zo'n heerlijke soundtrack die gewoon zoveel sfeer in het spel brengt.

Muziek is gewoon heel belangrijk in een spel. Het is vaak onopvallend maar breekt of maakt een spel. Met de aanschaf van de next-gen shit ben ik dan ook van plan om niet te besparen op een geluidinstallatie.

Klopt, nu ben ik ook begonnen met final fantasy osts zon 5 jaar geleden, heb ondertussen wel enkele honderden soundtracks beluistert, van squaresoft naar falcom, van konami naar koei, noem maar op.

Als je van echte traditionele oosterse muziek houd moet je de koei arrange albums maar eens checken.

cdimg.jpg

01  Fatidic  Select
02  Mutiny - 運命は少女と共に  Stage1
03  Descend  Boss
04  Higher  Stage Clear
05  Azures - 生命の化身  Stage2
06  Deserted - 姉と弟と…  Stage3
07  Aerial - 砂塵浴びる哀  Stage4
08  Hatred - ずっとこの時を待っていた  Stage5
09  Galuda - 完全なるモノへ  Stage6
10  Kujaku  Last Boss
11  Vertigo  Game Over