What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Fingerboard ervaringen

RoOd

Shmup Veteran
Nee dit gaat niet over de handskateboards maar daadwerkelijk over adapters.

Ik heb dus een paar fingerboards en wil daar een adapter van maken maar de boards die ik heb hebben aan 1 kant te korte traces zitten. Dus of ze raken net niet de pins aan de achterkant of de voorkant van de jamma connector. De vraag is nu hoe krijgen we de connector hieraan vast?

Zo 1 is het

28-way-jamma-fingerboard.jpg

Edit

Spontaan vond ik deze: maar is dit de enige manier om het "netjes" te doen

MVS-Adaptor_thumb.jpg

Ik gebruik altijd dezelfde, dan haal ik er zo'n 0.5cm af met een dremel.
Pinnetjes van de Jamma connector naar binnen buigen en solderen maar! :)

Ja dat was dus mijn gedachte ook al om het zo te gaan doen. Nu nog een dremel :)

Same here, heb er ook een aantal gemaakt, gewoon afdremelen zodat je ze netjes kunt solderen. Die voorbeeldfoto doet pijn aan mijn ogen.

Nou lekker net zitten zagen en nu past het beter.

Alleen nu blijft er als je dus aan de andere kant je connector erop schuift maar weinig ruimte over om een draadje te solderen op die paar plekken waar een draadje moet.

Morgen maar weer eens verder tweaken met de mvs adapter. Moet ook nog eens buttons 4,5,6 aansluiten als button 4, select en test, voorlopig nog wel bezig tot mn nieuwe chassis komt :)

die zien er zeer veel beter uit. Had al veel voorbeelden daarvan gezien maar kon ze hier in italie niet zo snel vinden. Lijken me een stuk makkelijker te gebruiken.

Dit weekend maar eens met wat ik heb proberen en mocht het echt falen dan maar een paar van deze bestellen.

Gewoon Iemand gevonden net over de grens, 5 boards voor maar 15 dollar en 3 dollar verzenden, das echt niks.
Nouja 18 dollar dus.

https://www.ebay.nl/itm/152237996107

Vrijdag weer verder knutselen, afgelopen dagen m'n chassis uitgebouwd en van dat heerlijke zwarte vieze plakkerige stof verwijderd, dat krijg je nooit meer uit je neus, getverdemme!

Back