What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Beginning with retro-gaming

  • Thread starter Thread starter Anonymous
  • Start date Start date
Klopt Wong voor wat de DC betreft :P Die kan nog makkelijk mee met huidige games.

Retro lijkt in het eerste opzicht erg cheap maar uiteindelijk blijkt dat het tegendeel te zijn. Er is in Tilburg wel een goede gameshop waar ze veel retro stuff hebben. Niet altijd even goedkoop maar alles is in goede staat en je krijgt daar goede adviezen.

dit is hun website: www.foregames.nl

Ik zou als ik jou was gewoon een PAL SNES halen want dat gaat niet werken met die tvs. Sommige van die titles die je opnoemt zijn wel behoorlijk zeldzaam en prijzig hoor.. dus ik zou lekker beginnen met een Super Mario World, Fzero, Streetfighter 2 Turbo. Als ik jou was zou ik dus gewoon bij de SNES beginnen en vanaf het 16-bit tijdperk opbouwen.

Succes :)

p.s. er zijn heel veel goede fansites van de SNES dus zoek eerst daar voordat je begint met pricechecks en vragen want je komt door simpelweg zoeken al een stuk meer te weten over games en hun systemen.
 
Oew das wel flink rot dat je geen 50 hertz tv's daarvoor kan gebruiken. Nou dan zal ik eerst een nieuwe TV moeten gaan kopen :?. Heeft iemand toevallog ergens een goedkope gezien?

Ik zal even uitleggen waarom mij import makkelijker lijkt dan gewoon de PAL SNES. In Japan blijft retro gaming/retro winkels bestaan dus daar heb je erg veel retro stuff, hier in Nederland is bijna iedereen zo gefocust op de next-gen dat er niks van de retro-gaming meer overblijft, dus zit ik straks met een PAL Snes opgescheept en dan kan ik over een jaar of drie bijna geen retro game meer spelen omdat ze er dan waarschijnlijk niet zo snel meer te krijgen zijn. Wat natuurlijk anders is in Japan.

Maar indieder geval zit de SF er voorlopig niet in want ik zal eerst een nieuwe TV moeten aanschaffen. R-Type kan je met die "Fire FX converter" wel op je 50 hertz TV spelen of ook niet?

Sam
 
Sam":2wn2o0li said:
Oew das wel flink rot dat je geen 50 hertz tv's daarvoor kan gebruiken. Nou dan zal ik eerst een nieuwe TV moeten gaan kopen :?. Heeft iemand toevallog ergens een goedkope gezien?

Ik zal even uitleggen waarom mij import makkelijker lijkt dan gewoon de PAL SNES. In Japan blijft retro gaming/retro winkels bestaan dus daar heb je erg veel retro stuff, hier in Nederland is bijna iedereen zo gefocust op de next-gen dat er niks van de retro-gaming meer overblijft, dus zit ik straks met een PAL Snes opgescheept en dan kan ik over een jaar of drie bijna geen retro game meer spelen omdat ze er dan waarschijnlijk niet zo snel meer te krijgen zijn. Wat natuurlijk anders is in Japan.

Maar indieder geval zit de SF er voorlopig niet in want ik zal eerst een nieuwe TV moeten aanschaffen. R-Type kan je met die "Fire FX converter" wel op je 50 hertz TV spelen of ook niet?

Sam

60 hrtz blijft 60 hrtz, daar veranderd zo'n converter niets aan. De 'retro-scene' in Nederland gaat echt niet binnen 3 jaar dood en ook niet binnen 10 jaar.

Misschien gekke vraag, maar als je niet op ebay mag van je vader (en waarschijnlijk dus ook niet op Yahoo Japan), hoe wil je dan aan je SNES en of games gaan komen? Via Ken kan waarschijnlijk wel als je hem lief aankijkt, maar er is meer zekerheid dat de retro-scene in Nederland levend blijft dan dat hij over 3 jaar nog steeds zin heeft om voor niets spullen naar Nederland op te blijven sturen. Dat houdt natuurlijk ook een keer op (denk ik).
 
Sam":nr6ll2yq said:
Oew das wel flink rot dat je geen 50 hertz tv's daarvoor kan gebruiken. Nou dan zal ik eerst een nieuwe TV moeten gaan kopen :?. Heeft iemand toevallog ergens een goedkope gezien?

Ik zal even uitleggen waarom mij import makkelijker lijkt dan gewoon de PAL SNES. In Japan blijft retro gaming/retro winkels bestaan dus daar heb je erg veel retro stuff, hier in Nederland is bijna iedereen zo gefocust op de next-gen dat er niks van de retro-gaming meer overblijft, dus zit ik straks met een PAL Snes opgescheept en dan kan ik over een jaar of drie bijna geen retro game meer spelen omdat ze er dan waarschijnlijk niet zo snel meer te krijgen zijn. Wat natuurlijk anders is in Japan.

Maar indieder geval zit de SF er voorlopig niet in want ik zal eerst een nieuwe TV moeten aanschaffen. R-Type kan je met die "Fire FX converter" wel op je 50 hertz TV spelen of ook niet?

Sam

Ik denk dat het wat te zwart wit ziet vriend.. natuurlijk is niet iedereen hier gefocused op next-gen gaming. Er zijn zoveel mensen die retro stuff collecten en spelen.. dat is ongekend.

Je moet geen nieuwe tv kopen. Koop een PAL SNES en ga daar eens mee beginnen. Alvorens je gaat praten over zeldzame SNES games en andere apparatuur.
 
Gameholic":u4ffexct said:
Sam":u4ffexct said:
Oew das wel flink rot dat je geen 50 hertz tv's daarvoor kan gebruiken. Nou dan zal ik eerst een nieuwe TV moeten gaan kopen :?. Heeft iemand toevallog ergens een goedkope gezien?

Ik zal even uitleggen waarom mij import makkelijker lijkt dan gewoon de PAL SNES. In Japan blijft retro gaming/retro winkels bestaan dus daar heb je erg veel retro stuff, hier in Nederland is bijna iedereen zo gefocust op de next-gen dat er niks van de retro-gaming meer overblijft, dus zit ik straks met een PAL Snes opgescheept en dan kan ik over een jaar of drie bijna geen retro game meer spelen omdat ze er dan waarschijnlijk niet zo snel meer te krijgen zijn. Wat natuurlijk anders is in Japan.

Maar indieder geval zit de SF er voorlopig niet in want ik zal eerst een nieuwe TV moeten aanschaffen. R-Type kan je met die "Fire FX converter" wel op je 50 hertz TV spelen of ook niet?

Sam

Ik denk dat het wat te zwart wit ziet vriend.. natuurlijk is niet iedereen hier gefocused op next-gen gaming. Er zijn zoveel mensen die retro stuff collecten en spelen.. dat is ongekend.

Je moet geen nieuwe tv kopen. Koop een PAL SNES en ga daar eens mee beginnen. Alvorens je gaat praten over zeldzame SNES games en andere apparatuur.

Ik ga na de feestdagen(misschien ervoor als ik echt niet kan wachten) gewoon lekker een PAL SNES hier halen, en lekker genieten van goede games. Als ik echt nog bepaalde games wil en een 60Hz tv heb/koop dan koop ik wel een import snes, geen probleem.

Dus hopelijk zijn jullie mij binnenkort een SNES bezitten :)
 
General Wong/Gameholic, Jullie hebben inderdaad gelijk ik koop een PAL SNES en probeer daarvoor een paar leuke games te krijgen. Herrinner me net dat mijn buurman zo'n ding heeft liggen, hij zit alleen momenteel in Argentinie :( voor het komende half jaar. Naja ik zal nog wel even zoeken naar een PAL SNES.


Thanks dudes (@iedereen die op mijn topic heeft gereageerd 😉).
 
Zo vandaag weer wat geweldigs meegemaakt, ik wou eigenlijk eerst een SNES kopen maar ik was bij de Nedgame en toen zag ik daar zo'n vent staan die zijn Dreamcast zat in te ruilen, eenmaal klaar kwam ik daar met de vraag ligt hier nog een dreamcast? Ja toevallig heeft iemand hem net ingeleverd, hij heeft hem even uitgeprobeerd, alles werkte en ik ben nu trotse eigenaar van een Dreamcast 8). Het was een koopje, 60 euro dus die kon ik niet voorbij laten gaan. Verder heb ik nog Virtua Tennis/Virtua Fighter huppedepup. ja niet de beste games maar er waren niet zoveel.
Sorry Ken dat ik een (beetje) offtopic ga
 
Have fun 😉

Virtua Tennis is en blijft meesterlijk> VF 3TB is wel fun maar er zijn betere in de series
 
Zeer mooie aanwinst, maar ik begin echt eerst met een SNES of ik moet net als jij opeens zoiets tegenkomen =D
Ik ga denk ik naar de Play (ofzoiets..) in Amsterdam, bij de nieuwedijk daar =P
Even kijken hoe duur daar alles is =) En anders is eBay het antwoord.. Daar kun je voor 20-30 euro een complete SNES incl. kabels en controller krijgen, imo een koopje =)
 
Back
Top