What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Arcade vechtspellen aanraders?

cthulhu":2eei2r8m said:
Abc123":2eei2r8m said:
Kizuna Encounter op de AES? Je hebt dan een bootleg vrees ik.
Als hij origineel is, dan ben je een rijk man.

Nope, geen bootleg...het is de Japanse versie. Alleen de Europese versie schijnt zeer zeldzaam te zijn met maar 4-6 bekende exemplaren (?). Het verhaal gaat dat het spel niet goed verkocht hier en dat alle niet verkochte Europese versies omgestickerd zijn naar Japanse versies en dat de Europese inlays gewoon vervangen zijn voor Japanse. Japanse versies van Kizuna Encounter kunnen in theorie dus soms onverkochte Europese versies zijn.
Ah ok

Heb al sinds voor midden jaren 90 een neogeo en heb alle goede spellen bijna in mijn bezit sinds release date (had en Aes voor kort, verkocht en cd gehaald, later cd verkocht en cdz gehaald).

Moet zeggen dat rb2 misschien wel de beste FF game is, misschien nog wel beter dan motw. Maar het heeft een hele grote nadeel, het is te defensief. Het is te langzaam voor snelle rushdowns, je kan geen tickthrows en er is geen guardbreak. Er is geen reden om in de aanval te gaan. En als j voor staat met life dus helemaal geen reden om naar voren te gaan. Buiten dat is het een gruwelijke vechtspel, maar dat zijn alle RB games. Ik vind zelfs ff3 erg goed. Wel moeilijker want je moet hier echt alles met old school precieze uitvoeren.

Als je een nieuwe fighter wilt, uniel is de spirituele opvolger van games als super turbo en kof. Volle naam is onder high in birtth exe late of zoiets. Volgens mij best gespeelde vechtspel van de afgelopen 2 jaar in Japanse arcades.

Je bedoelt Under Night In-Birth? Schijnt inderdaad wel een goed spel te zijn. Hopelijk veel beter dan Melty Blood Act Cadenza en Melty Blood Actress Again...vond die twee een beetje matig.

Martial masters is wel een vette fighter. Maar volgens mij ken je die al.

Zelf vind ik critical blow een hele goeie. Niet de mooiste maar wel een hele leuke. volgens mij is die gepoort naar de ps1. Speelt volledig in 2D maar met 3D models. Ook is de gameplay erf fijn en snel.

Er is ook een soort van customize mode en dan kan je perks aan je character koppelen. Als je dat met mate n door hebt is het helemaal fun!

er zijn er nog wel een paar 2D die erg sterk zijn Zal er later op terug komen als ik me de titels herriner.

Helemaal vergeten, de Jackie Chan fighting games zijn enorm leuk. Fist of fire is volgens mij het beste. (Ooit via MAME met vrienden gespeeld.)

Die jackie chan game is idd best goed. Saturday Night Slam Masters van CapCom heb ik ook nog veel plezier uit kunnen halen.

Back