What's new
Nozomi - Japanese Video Arcade Heaven

Welkom bij Nozomi! Hou je van arcade, shmups, candy cabs, racing cabinets, rhythm, puzzle, maffe of fighting games? Maak gratis een account aan en praat mee met andere liefhebbers over games, hardware, events, repairs, imports en alles wat de arcade community bijzonder maakt.

Antistatische opbergdozen

Ik denk dat je niet al te panisch moet zijn voor statische electriciteit...als je bang voor bent moet je je denk ik gewoon eerst ontladen voordat je een PCB aanraakt, metalen onderdelen van je cab aanraken. Ik heb al redelijk lang arcade PCB's en nog nooit gehad dat er eentje het leven liet door statische electriciteit...hetzelfde geldt voor alle cartridges die ik heb voor verschillende consolesystemen, dat zijn ook PCB's maar dan in een plastic casing.

Cageman":2swj4g3x said:
Ze zijn niet van glas gemaakt hoor. Ik vind de dedication in dit topic leuk om te lezen, maar je hoeft die pcb's niet helemaal dood te knuffelen.

Helemaal mee eens, volgens mij is een doos i.c.m. bubblewrap (blauw of rose) voldoende.

Inderdaad wel een interessant filmpje, maar wel een beetje vergezocht denk ik.
Zoals hij zelf ook al zegt zal het op een PCB vol componenten niet snel kwaad kunnen (de statische electriciteit kan immers via meerdere componenten wegvloeien)

Dus voor onze PCB's zal het zeer zeker geen kwaad kunnen + als je al een keer statisch geladen bent, zal je PCB maar 1 schokje krijgen en geen 20 zoals hij 'simuleert' met zijn electrische ontsteker.
Voor normaal gebruik zal de normale roze folie volstaan.
Maar als je toch anti-static bags moet aanschaffen, kun je idd net zo goed voor die zilveren gaan als de prijs gelijk is.

Mijn mening is dat om een PCB in de praktijk te killen je het al onderhand moet aanpakken met je wollen winterhandschoenen nadat je over je vloerbedekking gerold hebt terwijl je je wollen trui aanhad :)

Back