Inkooppactie Arcade Cabs UPDATE

Discussies en FAQ's over arcade hardware en games.
ckong

Post by ckong » Mon Aug 03, 2009 09:19

Veel plezier er mee Robert.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Mon Aug 03, 2009 20:21

Waar blijven de foto's van al die geweldige cabs en hun trotse nieuwe bezitters?!
Ahoud
Active Level:
Active Level:

Post by Ahoud » Mon Aug 03, 2009 21:42

Pat7o wrote:Waar blijven de foto's van al die geweldige cabs en hun trotse nieuwe bezitters?!

Afgelopen dagen op de een of andere manier een beetje afgeleid geweest :wink:, maar bij deze dan mijn AW:

Image

Erik: nogmaals mijn waardering en dank voor jouw inzet!
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Tue Aug 04, 2009 06:40

super strak! gefeliciteerd man.
en wat een flipperkast ook!
leuk krukje btw.
:wink:
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Tue Aug 04, 2009 09:06

Die MM steelt compleet de show wat mij betreft.

+ veel.
Team 15 kHz
goatboy

Post by goatboy » Thu Aug 06, 2009 14:53

Hallo Allemaal, Hier even wat plaatjes van m'n Blast City gisteren opgehaald bij Erik. Na een barre tocht van 6KM :wink: de cab direct helemaal uit elkaar gehaald en boven neergezet. Was weer een hele ervaring. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de BC constructie op zich. Echt top.

Image

BC net uitgeladen.

Image

Even een intiem shot van de BC.

Image

Staat nu boven samen met de NAC en de Naomi die nog helemaal uit elkaar ligt. Heb het scherm gelijk getate wat iets meer moeite koste dan bij een Astro omdat de monitor vrij diep in de kast ligt.

Ben verbaasd over de staat van deze cab. Top beeldscherm Toshiba / Nanao. Alles helemaal intakt. De marquee en instr. sheet zijn helemaal origineel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een origineel 1P blast panel is al onderweg. Helemaal blij dus. 8)
Last edited by goatboy on Thu Aug 06, 2009 15:30, edited 1 time in total.
almighty

Post by almighty » Thu Aug 06, 2009 14:56

Gefeliciteerd Henk, ziet er gaaf uit zo en zeker in goede conditie die BC.

8)
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Thu Aug 06, 2009 15:24

Henk,
wat een beauty!
ik kan enige jaloezie niet onderdrukken...
:wink:
ckong

Post by ckong » Thu Aug 06, 2009 15:27

Henk, prachtige foto's. Ik zie dat de BC een goed plekje heeft gekregen. Veel plezier er mee.

Heb trouwens vandaag in Apeldoorn ook een cabje gekocht, een in zeer goede staat verkerende NAC, ook met een topscherm. Ik ga er nog wel even :lol: de anti reflectielaag afhalen en dan is de cab helemaal top.
almighty

Post by almighty » Thu Aug 06, 2009 15:33

Zeker een goede koop Erik, echt een mooie Astro.
goatboy

Post by goatboy » Thu Aug 06, 2009 15:34

Bedankt allemaal. Was helemaal over de kook gisteren van opwinding bij het uit elkaar sleutelen van de BC.

Even de foto geupdate met gefixed marquee licht. :D Gefeliciteerd met je NAC Erik. Ben benieuwd naar de foto's.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Thu Aug 06, 2009 15:45

goatboy wrote:Bedankt allemaal. Was helemaal over de kook gisteren van opwinding bij het uit elkaar sleutelen van de BC.

Even de foto geupdate met gefixed marquee licht. :D Gefeliciteerd met je NAC Erik. Ben benieuwd naar de foto's.

heb je de lamp vervangen Henk en zoja met wat? mijn blast heeft ook nog een lamp nodig...
goatboy

Post by goatboy » Thu Aug 06, 2009 15:52

De lamp was kaduuk en de 'starter' was niet goed aangedraaid. :) Heb de lamp vervangen met een normale witte TL van Philips, 18 watt, 59cm. Deze past er wel tussen.
Pat7o
Active Level:
Active Level:

Post by Pat7o » Thu Aug 06, 2009 16:01

thnx!
SD5k

Post by SD5k » Thu Aug 06, 2009 17:29

Wow, prachtige Blast, echt m'n favoriete cab, ik ben jaloers. :)
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Thu Aug 06, 2009 17:54

Had hem op IC´09 samen met Erik uitgezocht omdat Erik first pick had en ik moet zeggen dat hij er nog beter uitziet dan ik me kan herinneren. Wat een vette kast is de blast toch.
In onze kippenhokken in de randstad zijn ze net iets onhandelbaar, maar bij jullie in de achterhoek kunnen er niet genoeg komen ;)

Veel plezier ermee Henk, hij staat echt bruut!!
maxio098ui
Active Level:
Active Level:

Post by maxio098ui » Fri Aug 07, 2009 01:20

Nice BC jij moest gister maar 6KM 8) ik 133 heen en 133 terug :P maar heb nu wel een nice New Astro Shity (helemaal niet zo shitty hoor.) gister opgehaald bij erik. Was verbaast in wat voor staat ie was, Niet de beste cosmetisch maar voor de rest :shock:. Die beeldscherm :O wow. Zo te zien is Erik meteen de auto in gesprongen naar apeldoorn om daar een vervangende NAC te halen. :lol: Ik ben wel echt blij dat ik eindelijk een kast heb! Nu nog een bordje erin gooien. Mijn vriendin was meteen verliefd erop. (roze knoppen helpen een hele hoop(A))
Hij is veel mooier in het echt dan op de foto's.

Nu pics:
Image
Image
Image
Eindelijk in me kamer. paste door alle deuren met 1 cm to spare. :lol: moest wel met 3 man omhoog zware ding is 't.
ElPancho
Active Level:
Active Level:

Post by ElPancho » Fri Aug 07, 2009 06:23

Vette BC. Was nooiit weg van de BC's todat ik er wat zag bij Ronnie, mooie cbas !
En die astro ..... opknappen en daar staat ie dan .... legend te wezen.
Team 15 kHz
ckong

Post by ckong » Fri Aug 07, 2009 07:41

[quote="maxio098ui"].... Zo te zien is Erik meteen de auto in gesprongen naar apeldoorn om daar een vervangende NAC te halen. :lol: quote]

Klopt helemaal. jouw NAC ziet er inderdaad best nog redelijk goed uit, maar ik zou me toch op een gegeven moment gestoord hebben aan de cosmetische staat. En omdat ik niet zoveel zin in en tijd heb voor een refurbishing project heb ik bij Ronnie een andere NAC gehaald.

En aan het eind van het liedje zijn we allebei blij. :D Mooi toch.
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Fri Aug 07, 2009 08:31

goatboy wrote: Ben verbaasd over de staat van deze cab. Top beeldscherm Toshiba / Nanao. Alles helemaal intakt. De marquee en instr. sheet zijn helemaal origineel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een origineel 1P blast panel is al onderweg. Helemaal blij dus. 8)

Zier er echt heel erg goed uit. Is het lastig om 'm uit elkaar te krijgen en de trap op? Vraag me af hoe zwaar de monitor is.

Heb laatst m'n woody op zolder gezet, maar dat viel me toch wel een beetje tegen met al dat zware hout :-)
goatboy

Post by goatboy » Fri Aug 07, 2009 08:49

Cageman wrote:Zier er echt heel erg goed uit. Is het lastig om 'm uit elkaar te krijgen en de trap op? Vraag me af hoe zwaar de monitor is.

Heb laatst m'n woody op zolder gezet, maar dat viel me toch wel een beetje tegen met al dat zware hout :-)

Uit elkaar halen kost alleen een beetje tijd en met goed passend gereedschap (belangrijk) is het geen probleem. Het voordeel met alle Sega cabs uit deze lijn is dat ze over het algemeen best wel in kleine onderdelen te demonteren zijn. Een Naomi en NAC heb ik alleen uit elkaar gehaald maar met een Blast had ik toch hulp nodig. Is ook veiliger.

Het beeldscherm weegt om en nabij de 42KG. Dat wordt na een tijdje zwaar en het is niet eenvoudig te hanteren omdat het frame best wel scherpe randen heeft. Je haald zo je handen open. Wel handschoenen dus.

Bij de Blast was de monitor taten / verwijderen iets moeizamer als bij de Astro of Naomi. Je hebt rondom bijna geen ruimte voor je handen. We hebben hem dus op z'n rug gelegt en de monitor er opnieuw in getild.

Het blijkt dat je voor het taten van de Blast speciale handlebars 'kon' krijgen die je op het monitor frame bevestigd waardoor je het scherm makkelijk kunt vasthouden.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Aug 07, 2009 09:00

Great stuff. Helemaal niets weg met een mooie dog waar je mee aan de slag kunt, zeker als het je eerste cab is. Hoeveel cabs zouden er nu in totaal staan in Nederland eigenlijk?
goatboy

Post by goatboy » Fri Aug 07, 2009 10:36

Nogmaals bedankt Erik! Heb net even 31khz op m'n Blast getest. Beeld is echt rete strak. :o Veel scherper dan m'n Naomi Sanwa monitor.
ckong

Post by ckong » Fri Aug 07, 2009 11:48

goatboy wrote:Nogmaals bedankt Erik! Heb net even 31khz op m'n Blast getest. Beeld is echt rete strak. :o Veel scherper dan m'n Naomi Sanwa monitor.

Henk, zeg je dit nu zodat ik nog meer spijt krijg :cry:

Nee, hij is je gegund, met deze BC werd het mij gewoon teveel. Bovendien vind ik het een spuuglelijke cab :wink: Moet er niet aan denken zo'n cab in huis te hebben. Gaat meteen de waarde van je huis naar beneden. (Oh oh, waarom heb ik die cab verkocht :shock: Oh ja, had geld nodig voor een 2e NAC en Mushi Futari 1.5)
goatboy

Post by goatboy » Fri Aug 07, 2009 12:05

:lol: Wil het echt niet inwrijven hoor maar ben er gewoon ECHT blij mee. Maar hou er nu over op ok? Denk dat jullie het nu wel begrijpen. :wink:

Ok dan, Kan niet wachten tot ik m'n jvs / jamma harness binnen heb en er gd-rom in kan hangen.
Post Reply