[PS3/X360] Virtua Tennis 3

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Rano
Active Level:
Active Level:

[PS3/X360] Virtua Tennis 3

Post by Rano » Tue Apr 25, 2006 09:03

SEGA Europe and SEGA of America today announced they will be publishing Virtua Tennis 3for the Sony PlayStation 3 and Microsoft's Xbox 360. Virtua Tennis 3 gives gamers the opportunity to experience levels of realism never thought possible on a home console system.

The Virtua Tennis series has been well-received by critics and fans for its easy-to-play but difficult-to-master gameplay. With Virtua Tennis 3, the series returns with enhanced photorealistic graphics and advanced player animations that perfectly match the behaviour and mannerisms of individual professional players. Next-generation systems allow gamers to see the most detailed expressions on the faces of their selected players as they battle to win heated tournaments around the world.

"This is shaping up to be an outstanding title - a genuine next generation sports game," commented Matt Woodley, Creative Director of SEGA. "Instant appeal and all the best of the VT brand is being added to an array of new gameplay features. Virtua Tennis 3 provides a must have in-depth experience - though I'd say the graphics alone are reason to buy and the quality is so sharp and clear you can even see the veins on the players necks!"

Take on the world's greatest tennis stars on any court surface worldwide; with newly added players and improvements to the game's AI, Virtua Tennis 3 has upped the challenge to becoming the top seed of the tennis world. In Career Mode, gamers will travel the world and take on the biggest stars of the tennis world. Improvements to the Player Creation Mode allow gamers to customise their own tennis star with increased detail like never before.

No Virtua Tennis titlewould be complete without the popular and addictive mini-games, and Virtua Tennis 3is no exception. In addition to the popular mini-games from previous titles used to sharpen players' skills, there will be a whole host of brand new games to keep players in top form.

Virtua Tennis 3 is due for release on the Sony PlayStation 3 and Microsoft Xbox 360 in Spring 2007.

SEGA's E3 booth will be located in the South Hall, #946, at the Los Angeles Convention Center. (SEGA.com)
R-Type

Post by R-Type » Tue Apr 25, 2006 12:13

Dat is goed nieuws, dat betekend toch Lindbergh conversies op de consoles.

Ben ook benieuwd hoe goed of slecht de consoles ze gaan weergeven.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Apr 25, 2006 12:58

Prima nieuws inderdaad...

VT2 blijft voor mij nog steeds de ultieme tennis game op de huidige markt.. period.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Apr 25, 2006 13:13

Voor mij VT1, maar goed nieuws iig 8).
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Apr 25, 2006 13:14

Voor mij ook deel 1, het is natuurlijk goed nieuws dat SEGA ook arcade support blijft geven op de next gen consoles. Rock on.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Apr 25, 2006 13:21

Erg goed nieuws inderdaad! Ik hoop zoals iedereen hier wel op een perfecte overzetten, maar daar heb ik wel vertrouwen in :) Screenshots zagen er erg mooi uit! Mijn verwachtingen zijn hoog 8)
Sam

Post by Sam » Tue Apr 25, 2006 17:53

Virtua Tennis was mijn eerste PS2 game! Ookal was hij eerder en beter op de DC. Leuk nieuws. Ik wil ooit nog op een cabinet Virtua Tennis hebben!
R-Type

Post by R-Type » Fri Apr 28, 2006 11:13

ManoRevolver wrote:Voor mij VT1, maar goed nieuws iig 8).

Yep, VT1 is de beste Tennis game. Dat vind ik al sinds ik de game tegenkwam in de speelhal, nog voor de DC release. Is altijd zo gebleven. Top Spin enzo wel aardig, maar die arcade play van VT deed het em gewoon.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jul 30, 2006 03:57

Deel 3 speelt echt als een trein. A is gewoon slaan, B is slice en A en B tegelijk is lob.
Het is niet meer zo vanzelfsprekend dat lobben kansloos is, er zit echt een onwijze diepgang in deel 3. In ieder geval meer dan de vorige delen, geen punt wordt hetzelfde gespeeld en de animatie..damn. Om maar niet eens te beginnen over de facial expressions, maak met deze graphics een nieuwe Shenmue en je bent klaar.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Aug 23, 2006 12:57

Damn, dit spel staat met MGS4 toch wel hoog op het "next-gen-wanna-have-lijstje"

Image
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Aug 23, 2006 16:12

Ik had begrepen dat VT3 bijna helemaal [if-it-ain't-broke-don't-fix-it] hetzelfde is op een paar balancing tweaks na. Ik raad iedereen aan om multiplayer events te organiseren met vrienden en een biertje. is echt de shit. Als je een punt maakt met een lob is alsof je iemand beat met een SUPER. in een fighting game, ik raad wel aan om met de digital cursor te spelen i.t.t. de analoge paddo. Of nog beter: met Saturn pads via een Total Control converter op je DC. Ik heb geen VGA ingang op me tv, maar een mattie wel en die ga ik een VGA kabel geven voor zijn verjaardag!
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Mar 16, 2007 14:29

De demo staat nu op Xbox Live, wat vinden we er van?
almighty

Post by almighty » Fri Mar 16, 2007 14:55

Wou hem downloaden, is net m'n gold membership afgelopen...arghh.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Mar 16, 2007 17:25

almighty wrote:Wou hem downloaden, is net m'n gold membership afgelopen...arghh.

Ik heb nog wel een 48 uur kraskaart voor je :)
R-Type

Post by R-Type » Fri Mar 16, 2007 19:19

Super vette game!

Precies DC kwaliteit, maar gewoon van deze tijd.
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Mar 17, 2007 15:30

Ik ben net thuis van mijn vakantie dus ik ga em zo downen! Ben benieuwd...
Muzzle

Post by Muzzle » Sat Mar 17, 2007 18:01

Ik vind de demo wel leuk, maar ik vind de moeilijkheidsgraad veel te laag. Ik hoop dat er een veel moeilijkere moeilijkheids graad zit in het echte spel.

Op de DC had ik met VT 1 en 2 ook altijd het probleem dat zelfs op de hoogste moeilijkheid het spel zeer makkelijk was.

Je hoeft maar even uit te vinden door welke services of returns je tegenstander het moeilijk krijgt (dat ze gaan duiken) en je wint elke game gewoon met 40-0.

Ik vind het spel zeer soepel lopen etc. maar de demo is (net als VT 1 en 2 op de DC) veel te makkelijk vind ik. Maarja dat is persoonlijke smaak ook natuurlijk :). Ik hou van sport/vecht games waar ik een half jaar lang elke dag voor moet oefenen om ze uit te kunnen spelen.

Maar ondanks dat speelt de demo erg leuk (behalve dat de spelers iets te snel duiken misschien) en via Xbox Live wordt het vastwel gaaf.

Dat heb ik ook met PES 6. Op de hoogste moeilijkheidsgraad etc. vind ik het niet uitdagend meer, maar via Xbox Live heb ik soms wel iemand die me verslaat etc. Dat maakt het toch leuker, dan heb je een reden om beter te worden zegmaar.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sat Mar 17, 2007 19:24

Ik ben VT helemaal verleerd :D Ik word elke game met 40-0, maximaal 40-15 ingemaakt :D Haha. Hier kan ik niet tegen.
R-Type

Post by R-Type » Sat Mar 17, 2007 23:49

Ik verlies niet meer en zoveel capriolen haal ik ook niet uit. Beetje in het midden staan en alvast de goede kant op lopen. Ik won de laatste 3x met allemaal 40-15's. 1x begon de AI te cheaten, door een 40-0 achterstand op miraculeuze wijze (ik werd weggeslagen) om te zetten in een winst.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 18, 2007 08:56

Na het spelen van demo werd mij nogmaals duidelijk hoe goed deeltje 1 en 2 eigenlijk al waren op de DC. Niet alleen op gameplay gebied maar ook op visueel gebied. Als je VT2 met een VGA box speelt ziet het er nog steeds strak uit (afgezien van het publiek).

Ik vond het wel even wennen hoor, ik had nl het gevoel dat het anders speelt dan deeltje 1 bijv. Maar VT3 is wel een toppertje iig.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Mar 18, 2007 12:14

De demo zegt nog niet zoveel over de uiteindelijk game omdat het in VT3 gaat om het opbouwen van je speler. Daarom wordt het online gebeuren op de 360 ook zo interessant als op de arcade. Ik vind de game niet zo lekker spelen als op de kast en het is dan ook een must een stick hiervoor aan te schaffen. Graphics zijn trouwens ook niet zo goed als op de Lindbergh, helaas.

Die Crazy Taxi-achtige takke herrie hadden ze alleen echt moeten veranderen.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Mar 18, 2007 12:16

Achja die herrie kan je altijd nog vervangen door je eigen muziek ;) iPodje eraan en klaar is kees
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Mar 22, 2007 11:18

Gisterenmiddag heb ik VT3 gehaald en man o man wat een vette game.

Ik ben vrijwel meteen even online gegaan met Robert (SegaOnline) en daarna met een maat die bij mij thuis was zitten dubbelen tegen een stel Fransen.... Heerlijk.

Denk aan de DC periode toen je met vier man VT speelde bij je thuis, maar dan nog stiekem iets leuker ;) Zeker als je Fransen gek maakt heheh
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Mar 29, 2007 08:51

Is mijn tv kapot of is het geluid van VT gewoon echt heel erg slecht?

De geluiden van voetstappen op gravel en het geluid van de bal zijn echt uit het 16-bit tijdperk en ik erger me er dood aan.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Mar 29, 2007 12:29

Klopt .. maar dat niets af aan de gameplay..

De geluiden zijn volgens mij rechtstreeks gekopieerd uit de DC versie
Post Reply