Iedereen klaar voor de next-gen?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Gameholic

Iedereen klaar voor de next-gen?

Post by Gameholic » Tue Oct 11, 2005 16:14

Over 2 maanden begint het eerste next-gen geweld al! Volgend jaar zullen Sony en Nintendo snel volgen en dan zijn de PS2, Cube en Xbox prev-gen... nog net geen retro voor het gros van de gamers maar toch.

Nu vroeg ik me af hoe jullie erover denken... zijn jullie klaar voor de next-gen consoles? Missen jullie iets aan hedendaagse of retrogames?

Als ik heel eerlijk ben kan ik ik concluderen dat ik totaal nog niet klaar ben voor next-gen consoles. Waarom niet?

Nou ik vermaak me nog veel te veel met mijn DC (shumps all the way) en ik moet nog zooveeeel games spelen op de PS2, Xbox of Cube dat ik nog zeker een klein jaar nodig heb om alles wat ik wilde te spelen.

Daarom komt ook nog eens bij dat ik half januari vertrek voor 5 maanden naar Zuid-Afrika waar ik mijn scriptie ga schrijven dus een Xbox 360 op launch kopen heeft niet zoveel nut. Ik neem gewoon mijn vertrouwde DC en Cube mee en dan kom ik die 5 maanden wel door :P

Ik ben benieuwd!
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 11, 2005 16:23

Ik ben er ook eigenlijk nog niet klaar voor. In mijn ogen zou het best nog 1 a 2 jaartjes op zich mogen laten wachten. Net zoals jij heb ik nog veel te veel games te spelen, verzamelen en consoles te ontdekken!

Mijn keuze staat zowiezo al vast dat ik geen enkele van de consoles bij de launch koop, omdat ik het op het moment van de launch te duur vind, nog lang niet klaar ben met deze generatie en ik dus gewoon op mn gemakje wel zie wanneer ik een next-gen console koop. Zelf denk ik dat het eind 2006-begin 2007 voor mij wordt, de console die het zowiezo wordt is de PlayStation 3.

Ook ga ik weer terug naar de oude generaties, vanwege het geweldige spelaanbod op sommige consoles en de games die erop verschenen zijn wil ik gewoon nog ontdekken. Veel van deze oudere tijdperken heb ik niet meegemaakt, dus ik wacht nog rustig af tot Koninginnedag zodat ik wat retro-stuff kan inslaan. Misschien later nog wel door voor de next-gen.
Zelf ga ik ook misschien beginnen aan een arcade-kast, lijkt me geweldig! Een PS3 daarbij zou een rib uit mn lijf zijn qua kosten.. No way dus =P

Al met al; van mij mag het allemaal komen, maar ik begin er nog niet aan. Ik wacht lekker af tot ook nog eens de echt goede games uitkomen :)
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 16:27

Absoluut, ik kan niet wachten om de 360 onder de tv te zetten.
De huidige consoles zijn tot het uiterste gekraakt en er komt gewoon niks boeiends meer op uit. Zelda voor de Gamecube, het zal me een worst zijn als ik de line up van de 360 zie. De PlayStation3 en Revolution gaan nog maanden, zo niet jaren duren (zeker voor Europa) dus daar maak ik me nog niet druk om. Ik ben behoorlijk gehyped voor de 360, de stijl spreekt me aan de line up ook dus bring it on!
GZA

Post by GZA » Tue Oct 11, 2005 17:37

Als het aan mij ligt komen die nieuwe consoles pas eind 2006. Tot nu toe heb ik nog niets gezien wat voor mij iets toevoegt aan de huidige games. Mooiere graphics zijn leuk, maar voor mij niet het belangrijkste. De mogelijkheden ten opzichte van A.I. enzovoort zijn wel leuk. Maar dat kan voor mij nog wel even wachten.

In plaats van de launch van de X360 had ik liever Zelda gehad en nog wat andere topspellen. Die ontwikkeling van de nieuwe consoles had voor mij wel iets later gekund. Maargoed, het is zo als het is.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 11, 2005 17:40

Ja ik vind het vooral jammer dat Zelda de kerst niet heeft kunnen halen.. dat was voor mij nu de ultieme game geweest om de kerst door te brengen.
Nippon

Post by Nippon » Tue Oct 11, 2005 19:23

In mijn ogen is het veelste vroeg om nu alweer over te gaan naar een nieuwe console.
Niet alleen omdat mensen nog niet zijn uitgespeeld op de huidige generatie, maar ook omdat de volgende generatie gewoon nog duurder gaat worden en voor de doorsnee gamer gewoon een beetje teveel geld zal zijn om over de balk te smijten. uiteraad zouden de meer geharde gamers hun geld bij elkaar gaan sparen en meteen bij de launch de console aanschaffen, maar ik ben van mening dat de doorsnee gamer dit gewoon niet zal aangaan.

Deze industrie leunt sterk op de jongere kinderen tussen de 12 en de 18 jaar en die hebben als het goed is kennis gemaakt met werken voor de centjes. Ze leunen alleen nog sterk op hun ouders om onder andere kleren en games te kopen. Ze zullen ongetwijfeld als ze van gamen hun hobby hebben gemaakt al een compromie gesloten met hun ouders en zo een console zoals de Playstation2, Xbox of Gamecube aangeschaft. Ik denk niet dat die generatie dus snel weer gaat upgraden naar een volgende generatie, laat staan dat de generatie die jonger is dat zullen doen.

Gamen wordt alsmaar duurder. Dit geldt niet alleen voor de gamer zelf, maar ook voor veel game ontwikkelaars. Deze zien het nu al niet meer zitten als ze vooruitblikken op hun toekomst en er achter komt dat zij voor een standaard game een kleine 20 miljoen dollars moeten inversteren om een beetje in de schijnwerpers te komen. Heel veel zullen bezwijken zoals dat ook al bij deze generatie is gebeurt. Kleine net beginnende bedrijven zullen het nog zwaarder krijgen om door te breken en bedrijfen zullen genoodzaakt zijn om te gaan fuseren met een concurerende ontwikkelaar. Natuurlijk zullen ontwikkelaars als EA, SCE, Microsoft hier minder problemen mee krijgen, aangezien hun het geld al makkelijk vrij kunnen maken, maar o wat zullen hun op hun bek gaan als blijkt dat menig doorsnee gamer tehoren krijgt dat niet alleen de console hun al flink wat geld gaat kosten, maar de games zelf ook al omhoog gaan met een dikke 10 á 20 euro. Dit om de productie kosten te dekken.

Ik hou me hart vast en blijf het nieuws rondom de games industrie volgen, maar ik denk deze keer wel 3 keer na voordat ik een console of game zal aanschaffen die bestempeld word als next-gen.
Mathijs

Post by Mathijs » Tue Oct 11, 2005 21:43

Ik wil wel erg graag de Xbox360 maar of die te vroeg uit komt mmwa ik weet het niet. Opzich hadden de huidige consoles nog wel 1 of 2 jaar mee kunnen gaan als je het mij vraagt als er in ieder geval nog een flink aantal goede games uit zou zijn gebracht daar voor.

Voor de Gamecube komen er voor mij nog maar 3 interessante titels uit en dat zijn:
- the Legend of Zelda: Twilight Princess
- Fire Emblem: Path of Radiance
- Naruto: Gekitou Ninja Taisen! 4
Maar dat is niet genoeg om nog 2 jaar mee te vullen. Dus Xbox360 kom maar bij pappa! :P
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Tue Oct 11, 2005 22:41

De Xbox heb ik bij de launch gehaald en geen moment spijt van gehad, misschien wel mijn beste aankoop ooit, zo enorm veel plezier mee gehad. Denk dat ik uiteindelijk ook wel een Xbox 360 bij de launch ga halen. Probleem is toch wel een beetje het geld, want voor 460 euro (360 + 1 game) kan ik ook veel andere dingen kopen die ik graag zou willen hebben.

Of de next-gens te vroeg komen weet ik niet. Heb nog genoeg te spelen voor de huidige generatie, heb nog zeker 30 Xbox, PS2 en GameCube spellen liggen die ik nog met geen vinger heb aangeraakt... Dus echt nodig is die 360 voor mij nog niet. De graphics op de Xbox kunnen ook nog steeds beter, het onderste is zeker nog niet uit de kan gehaald en zal er nu waarschijnlijk ook nooit meer uitgehaald worden. Een beetje jammer, maar that's life.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Oct 12, 2005 08:13

Ik vind het prima dat de Xbox 360 straks uitkomt. Tegen de tijd dat er wel spellen voor uit zijn die ik leuk vind is ie waarschijnlijk goedkoper. Niet dat ik 400 euro duur vind voor zo'n supercomputer maar ik wil nog zoveel andere dingen aanschaffen van deze generatie.

Wat ik wel minder vind is dat Microsoft de X360 ten koste van alles als eerste wilt launchen. Je ziet gewoon dat ontwikkelaars moeite hebben om een volwaardig spel af te leveren. De echt mooie spellen als PGR3 draaien op een framerate van heb ik jou daar. Hierdoor begin ik een soort van 'haat' tegen MS te ontwikkelen. De futurevision van MS en de games staan me absoluut niet aan. De console is net een PC. Straks krijg misschien versies met een HD-DVD speler :S Betaalde content op de Xbox Live :S Uitlaten voor Forza Motorsport 2 voor 0,50 eurocent kopen :S Spellen zullen minder nauwkeurig afgewerkt worden omdat je d.m.v. kunt patchen net als bij de PC.
Shurik

Post by Shurik » Wed Oct 12, 2005 10:10

Ik ben er helemaal klaar voor. En ik ben nooit uitgespeeld met welke generatie dan ook. Ik ben al een mooi hoekje stofvrij aan het houden ;)
GZA

Post by GZA » Wed Oct 12, 2005 11:12

Wat ik me tot nu toe alleen blijf afvragen wat het grote voordeel voor de consument is van de X360. Wat voegt het toe ten op zichte van de Xbox, PS2 en GC? De mogelijkheden qua muziek, video enzo kon grotendeels al op de eerste Xbox en anders is het allemaal wel eens gedaan op de PC. Het vernieuwde Xbox Live! ziet er allemaal goed uit, maar het vorige werkte toch ook goed? Ik zie geen grote verbeteringen op het betaalsysteem na.

Alleen de kracht is een stuk groter. Goed voor mooiere graphics, maar zoals ik al eerder zei, hoeft dat voor mij niet allemaal zo snel. Daarnaast is dus het enige voordeel voor mij van de kracht van de X360 dat alles nu nog groter kan worden. Grotere spelwerelden, meer tegenstanders, betere A.I. Maar ik zie dit niet allemaal gebeuren in het eerste half jaar. Ten minste niet beter dan wat er nu gepresteerd wordt. Dus wat is dan het grote voordeel?
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Wed Oct 12, 2005 11:29

GZA wrote:Wat ik me tot nu toe alleen blijf afvragen wat het grote voordeel voor de consument is van de X360. Wat voegt het toe ten op zichte van de Xbox, PS2 en GC? De mogelijkheden qua muziek, video enzo kon grotendeels al op de eerste Xbox en anders is het allemaal wel eens gedaan op de PC. Het vernieuwde Xbox Live! ziet er allemaal goed uit, maar het vorige werkte toch ook goed? Ik zie geen grote verbeteringen op het betaalsysteem na.

Alleen de kracht is een stuk groter. Goed voor mooiere graphics, maar zoals ik al eerder zei, hoeft dat voor mij niet allemaal zo snel. Daarnaast is dus het enige voordeel voor mij van de kracht van de X360 dat alles nu nog groter kan worden. Grotere spelwerelden, meer tegenstanders, betere A.I. Maar ik zie dit niet allemaal gebeuren in het eerste half jaar. Ten minste niet beter dan wat er nu gepresteerd wordt. Dus wat is dan het grote voordeel?

Wat dacht je van de portomonee van bill???
:lol:
2d fighting rules
GWAR

Post by GWAR » Wed Oct 12, 2005 14:51

legztec wrote:
GZA wrote:Wat ik me tot nu toe alleen blijf afvragen wat het grote voordeel voor de consument is van de X360. Wat voegt het toe ten op zichte van de Xbox, PS2 en GC? De mogelijkheden qua muziek, video enzo kon grotendeels al op de eerste Xbox en anders is het allemaal wel eens gedaan op de PC. Het vernieuwde Xbox Live! ziet er allemaal goed uit, maar het vorige werkte toch ook goed? Ik zie geen grote verbeteringen op het betaalsysteem na.

Wat dacht je van de portomonee van bill???
:lol:

Volgens de laatste berichten had Bill toch juist het luttele bedrag van 4 miljard pegeltjes verloren de afgelopen 4 jaar.

Volgens mij denkt ie dat het Kudos zijn en interesseert het hem niet :lol:
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Oct 12, 2005 15:07

Het is nog veel te vroeg voor de next gen alweer. De PS2 etc. zijn nog niet eens benut in hun volle vermogen, maarja het gaat om de omzet natuurlijk.

Ik kan zeker nog een jaar zonder next gen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Bellerophon

Post by Bellerophon » Wed Oct 12, 2005 15:34

DreamerNL wrote:Het is nog veel te vroeg voor de next gen alweer. De PS2 etc. zijn nog niet eens benut in hun volle vermogen, maarja het gaat om de omzet natuurlijk.

Ik kan zeker nog een jaar zonder next gen.

Al is het alleen om de prijs. Hoewel dit zei ik toen de PS2 uitkwam ook, maar heb hem toch meteen gekocht, als ik er nu aan terug denk, 1400 harde Nederlandse guldens!
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Oct 12, 2005 18:12

Haha ik heb zelfs 2250 piek betaald voor mijn usa import ps2. Ik vind mijzelf dan ook een behoorlijke mongool en doe dat nooit meer...wtf was i thinkin'
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Oct 12, 2005 18:47

Baki wrote:Haha ik heb zelfs 2250 piek betaald voor mijn usa import ps2. Ik vind mijzelf dan ook een behoorlijke mongool en doe dat nooit meer...wtf was i thinkin'

2250 gulden?! What the fuck :?
Damn, dat is echt té veel, meer dan 1000 euro! Ik zelf zou dat nooit doen, mede omdat ik dat geld nooit heb =P Maar dat is echt idd veel teveel, what were you thinkin?! =P
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Oct 12, 2005 20:32

Tja ik moest en ik zou meteen bij de usa release een ps2 hebben, helaas waren ze toen schaars en was het duur. Te duur eigenlijk....die ps2 is trouwens dit jaar overleden. Heb nu een slim model us ps2. Maar ik ken ook mensen die meteen bij de jp release een ps2 hebben aangeschaft. Die kostte zelfs 3.000 piek :P
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Oct 12, 2005 20:41

Ja, wil je een van de eerste zijn dan moet je grof geld neerleggen. Zeker als de release van een console in een ander werelddeel veel eerder is.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Oct 12, 2005 20:44

Ik ben iig wel klaar voor de X360. Heb em al pre-ordered en uiteraard een usa machine. Bij de huidige xbox kwamen in de usa een aantal vage games die weinig mensen hier zullen kennen/spelen maar die ik nou net juist tof vind. Om die reden ga ik nu ook weer voor een usa machine. Maar de prijs zal lang niet zo belachelijk hoog zijn als bij de vorige generatie. Want mijn jp Cube had ik ook voor een kleine 1000 piek. Bij de ps2 was het gewoon de schaarste.
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Wed Oct 12, 2005 20:49

Vind je het niet handiger om eerst een EU X360 aan te schaffen? Tegen de tijd dat er vette USA only games uit zijn is de X360 in grote getalen in de winkels aanwezig en is de prijs ook weer een stuk lager.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Oct 12, 2005 21:50

Nee ik wil PGR3, DOA4 en NFS spelen ;) En zo heel veel duurder zal ie niet zijn en zo wel jammer dan want ik wil geen pal bak.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Oct 12, 2005 21:55

1 ding weet ik wel, de Revolution komt meteen in huis. Maar wat de shit is met die nieuwe consoles is dat je natuurlijk niet weet hoe het met RGB en die zooi zit...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
maartenoud

Post by maartenoud » Thu Oct 13, 2005 10:58

ben nieuw hier, dus meteen maar een eerste post :D

Hell yeah dat ik klaar ben voor de next gen!

Ik ga vanmiddag even zo n pre order pack halen bij de frs.

Ben er alleen nog niet over uit welke game ik erbij neem, ik zit te twijfelen tussen pgr3 of doa4 om mee te beginnen.

Iemand suggesties?
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Oct 13, 2005 13:11

Baki wrote:Haha ik heb zelfs 2250 piek betaald voor mijn usa import ps2. Ik vind mijzelf dan ook een behoorlijke mongool en doe dat nooit meer...wtf was i thinkin'

Same here, 2900 gulden voor een Japanse PS2 met Ridge Racer V en SF EX 3.
Post Reply