Puberale gaming middenstand is de main doelgroep

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Dec 07, 2005 13:36

GWAR wrote:Sam, wat is nu eigelijk je punt man.

Je loopt wel een hoop te zevenzeiken over dissen, blaten en hardcore, maar je maakt geen standpunt behalve van wat je vindt.

Geef eens argumenten of facts waarom je wat vindt, beredeneer het nu eens in goed lopende Nederlandse volzin.

En over het oneerlijke gedeelte in je eerdere posts......

Image

HAHAHAHAHAH!!! Die zullen ze waarschijnlijk niet eens kennen ahahah...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
GWAR

Post by GWAR » Wed Dec 07, 2005 13:38

Das toch Daffy Duck!! :lol:
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Dec 07, 2005 13:45

Gungrave wrote:
DreamerNL wrote:Als je niet het begin en het zogenaamde gouden tijdperk hebt meegemaakt, kun je dat nooit en te nimmer inhalen.

De meeste gamers hier zijn uit het Commodore64/Amiga en NES tijdperk. Die wat hierbuiten vallen...leuk dat jullie ook in de retro bezig zijn, maar de schade inhalen kun je nooit. En om nu meteen te zeggen dat je de casual gamer verafschuwt...het zijn net jongeren zoals jullie waar ik me aan erger.

Kijk gewoon rustig rond hier ipv dit soort topics aan te maken.

Sorry hoor, maar kom op zeg. Bullshit!
Doe nou niet of je boven bijvoobeeld jongens als ik en Sam staat, dat sta je namelijk NIET. Ja, jij hebt dat tijdperk wel meegemaakt, en ja jij bent al heel lang bezig met de SNES. Wij hebben dat niet, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat het niet in te halen is en dat we maar moeten gaan toekijken.. Sorry hoor, maar dat is echt pure onzin.

Dat heb je jammer genoeg mis. Trouwens, die sig van je schreeuwt alleen al PS2 generatie. Niet dat daar wat mis mee is, maar dat hoort gewoon niet thuis hier.

Je kunt het ook niet inhalen. En met toekijken bedoel ik dat jullie 2 niet van die topics zoals sam al heeft gedaan gaan maken. Dat slaat werkelijk nergens op.

Dat is precies hetzelfde wanneer een leek iets aan een expert gaat uitleggen op zijn vakgebied, waar de ene geen stront van afweet, dat komt net zo stom over.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
GWAR

Post by GWAR » Wed Dec 07, 2005 14:46

DreamerNL wrote:
Gungrave wrote:
DreamerNL wrote:Als je niet het begin en het zogenaamde gouden tijdperk hebt meegemaakt, kun je dat nooit en te nimmer inhalen.

De meeste gamers hier zijn uit het Commodore64/Amiga en NES tijdperk. Die wat hierbuiten vallen...leuk dat jullie ook in de retro bezig zijn, maar de schade inhalen kun je nooit. En om nu meteen te zeggen dat je de casual gamer verafschuwt...het zijn net jongeren zoals jullie waar ik me aan erger.

Doe nou niet of je boven bijvoobeeld jongens als ik en Sam staat, dat sta je namelijk NIET. Ja, jij hebt dat tijdperk wel meegemaakt, en ja jij bent al heel lang bezig met de SNES. Wij hebben dat niet, maar ga alsjeblieft niet zeggen dat het niet in te halen is en dat we maar moeten gaan toekijken.. Sorry hoor, maar dat is echt pure onzin.

Dat heb je jammer genoeg mis. Trouwens, die sig van je schreeuwt alleen al PS2 generatie. Niet dat daar wat mis mee is, maar dat hoort gewoon niet thuis hier.

Je kunt het ook niet inhalen. En met toekijken bedoel ik dat jullie 2 niet van die topics zoals sam al heeft gedaan gaan maken. Dat slaat werkelijk nergens op.

Dat is precies hetzelfde wanneer een leek iets aan een expert gaat uitleggen op zijn vakgebied, waar de ene geen stront van afweet, dat komt net zo stom over.

Dat PS2 hier niet thuis hoort ben ik niet met je eens. Het is een videogames topic.
Net zoals er een back to the Old School en een Arcade topic is.

Maar laten we, zoals ik in mijn eerste post in dit "geweldige" topic al aangaf, geen eindloze zinloze discussies beginnen die schreeuwen om een LOCK.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Dec 07, 2005 14:48

DreamerNL wrote:
Gungrave wrote:

Fuck off.. Najah als jullie het zo willen hebben; prima. Dan ben ik weg hier.. Jammer, ik vond het namelijk altijd erg leuk hier. En sorry, dat is Calimero, heb ik vroeger vaak genoeg gekeken.. Beetje zielig om jezelf zo op te gaan hemelen en je boven anderen te stellen, zoals ik, die misschien gewoon interesse hebben en ook willen genieten van dezelfde shit als die jij leuk vind.. Maarja, dan niet.
GWAR

Post by GWAR » Wed Dec 07, 2005 14:54

Die Calimero staat er omdat Sam alles zo oneerlijk vind ( en omdat ie gewoon goed is )
en als het voor iemand oneerlijk is.....begrijp je.

Ik stel me nergens boven en heb ook helemaal geen aanleiding gegeven om dat te beweren.

Zowel , show me.

Ik snap niet waar jij je nu ineens zo druk om maakt. Laat toch gaan man, dit topic was al bijna over voor ie geopend werd.
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Dec 07, 2005 15:08

GWAR wrote:Die Calimero staat er omdat Sam alles zo oneerlijk vind ( en omdat ie gewoon goed is )
en als het voor iemand oneerlijk is.....begrijp je.

Ik stel me nergens boven en heb ook helemaal geen aanleiding gegeven om dat te beweren.

Zowel , show me.

Ik snap niet waar jij je nu ineens zo druk om maakt. Laat toch gaan man, dit topic was al bijna over voor ie geopend werd.

Jij hebt niks gedaan, jou beschuldig ik ook niet. Ik quote DreamerNL :)
Ik blijf toch, vind het hier te leuk ondanks deze irritante discussies, maarja... Het gaat erom dat niet alleen dit topic, maar gewoon dat sommige mensen zich verheven voelen boven anderen en dat stoort mij verschrikkelijk. 'Oh hij is 16? Oke, laat maar, noob, wegwezen, kent alleen PS2' < Daar word ik nou gestoord van..

Maar lock deze maar, het topic is denk ik al verpest en een echte discussie kan je het niet meer noemen..
GWAR

Post by GWAR » Wed Dec 07, 2005 15:19

Okay, maar je had het over Jullie, vandaar.

En ik denk dat je het voor iemand op probeerde te nemen, die eigenlijk geen punt maakt maar tot in het oneindige aan het klagen was / is.

Of baal je er stiekem een beetje van dat jij geen mooie Calimero van me gekregen hebt?
:wink:
Gungrave

Post by Gungrave » Wed Dec 07, 2005 15:26

GWAR wrote:Okay, maar je had het over Jullie, vandaar.

En ik denk dat je het voor iemand op probeerde te nemen, die eigenlijk geen punt maakt maar tot in het oneindige aan het klagen was / is.

Of baal je er stiekem een beetje van dat jij geen mooie Calimero van me gekregen hebt?
:wink:

*damn, he got me* :cry:

Ja sorry dat ik jullie zei, het was meer op één persoon gericht. Maar ik nam het niet echt op voor Sam, het was meer dat ik in discussie ging om de redenen die ik al eerder boemde. Maarja, no problem :)
Sam

Post by Sam » Wed Dec 07, 2005 19:22

Sjezus..... Dreamer NL, Ik mag volgens mij van jou niet eens retro console aanraken. Ja ik heb 1 topic geopend op eigen initiatief, dat is deze en ik word hier nu alleen maar afgezeken. Dat andere topic is na een vraag aan Ken op zijn aanvraag geopenend. Maarja jij vind het volgens mij niet goed dat ik vragen over de SNES/ SF vraag.

En DreamerNL kijk nou nog even dit topic na en dan bekijk je zelf even objectief, dan zul je ook wel zien dat dit topic niet veel kans had want jullie gaven het geen kans. Natuurlijk heeft het ook wel een gedeelte met mijzelf te maken, maar jullie(wees nou even eerlijk tegen jullie zelf) gaven het ook geen kans. En dan lees ik de reacties van Mildoe ,Baki en Akira (ik weet niet meer zo uit mijn hoofd welke namen allemaa, er waren er nog meerl) en met die reacties kun je ook gewoon een discussie starten maar met die reacties van jullie was het meer "zeik Sam af want hij heeft de SNES tijd niet meegemaakt en dus mag hij geen column schrijven". Daarom heb ik sommige reacties ookwel een beetje "pissed" geschreven.
Maar nu moeten jullie even nadenken over hoe jullie het forum willen, willen jullie dat jullie als een soort oude lui gaan praten over de tijden die jullie hebben meegemaakt en dat jullie dit hebben en dat hebben zonder enige inspraak van een jongere gamer (die minder weet maar hier toch veel van opsteekt), of het forum zoals het nu is waar ook jongere welkom zijn en misschien zonder afgezeiken te worden discussies kunnen beginnen ookal hebben ze minder verstand ervan als jullie?

DreamerNL het lijkt nu misschien alsof ik alle schuld op jou schuif maar dat is niet zo, alleen was het het beste duidelijk te maken door jou reacties.

Mijn Punt uit dat stukje: Ik vind het oneerlijk dat wij (geen mainstream/casual) gamers (je begrijpt toch wel wat voor gamer ik bedoel) niet de markt bepalen maar de casual gamers dat doen die der de ballen verstand van hebben. En dat bovenste stukje van mijn casual vrienden was ter verduidelijking wat ik bedoel met "puberale gaming middenstand".

Maar Ken doe hier maar een slotje op want deze discussie zal waarschijnlijk nooit een kans krijgen. (of jullie moet het nu heel anders gaan zien).
GWAR

Post by GWAR » Wed Dec 07, 2005 19:54

Sam wrote:Sjezus..... Dreamer NL, Ik mag volgens mij van jou niet eens retro console aanraken. Ja ik heb 1 topic geopend op eigen initiatief, dat is deze en ik word hier nu alleen maar afgezeken. Dat andere topic is na een vraag aan Ken op zijn aanvraag geopenend. Maarja jij vind het volgens mij niet goed dat ik vragen over de SNES/ SF vraag.

En DreamerNL kijk nou nog even dit topic na en dan bekijk je zelf even objectief, dan zul je ook wel zien dat dit topic niet veel kans had want jullie gaven het geen kans. Natuurlijk heeft het ook wel een gedeelte met mijzelf te maken, maar jullie(wees nou even eerlijk tegen jullie zelf) gaven het ook geen kans. En dan lees ik de reacties van Mildoe ,Baki en Akira (ik weet niet meer zo uit mijn hoofd welke namen allemaa, er waren er nog meerl) en met die reacties kun je ook gewoon een discussie starten maar met die reacties van jullie was het meer "zeik Sam af want hij heeft de SNES tijd niet meegemaakt en dus mag hij geen column schrijven". Daarom heb ik sommige reacties ookwel een beetje "pissed" geschreven.
Maar nu moeten jullie even nadenken over hoe jullie het forum willen, willen jullie dat jullie als een soort oude lui gaan praten over de tijden die jullie hebben meegemaakt en dat jullie dit hebben en dat hebben zonder enige inspraak van een jongere gamer (die minder weet maar hier toch veel van opsteekt), of het forum zoals het nu is waar ook jongere welkom zijn en misschien zonder afgezeiken te worden discussies kunnen beginnen ookal hebben ze minder verstand ervan als jullie?

DreamerNL het lijkt nu misschien alsof ik alle schuld op jou schuif maar dat is niet zo, alleen was het het beste duidelijk te maken door jou reacties.

Mijn Punt uit dat stukje: Ik vind het oneerlijk dat wij (geen mainstream/casual) gamers (je begrijpt toch wel wat voor gamer ik bedoel) niet de markt bepalen maar de casual gamers dat doen die der de ballen verstand van hebben. En dat bovenste stukje van mijn casual vrienden was ter verduidelijking wat ik bedoel met "puberale gaming middenstand".

Maar Ken doe hier maar een slotje op want deze discussie zal waarschijnlijk nooit een kans krijgen. (of jullie moet het nu heel anders gaan zien).

Jongen, je gaat je gang maar. Vertel wat je wilt zeggen, daar zijn we allemaal vrij in.
Hier gaat het ook niet om.

Als je een topic opent, check dan ff of er al een topic over is. Zoals ik in mijn eerste post al zei, stond er in een ander topic ook al genoeg over dezelfde brei als dit topic.
Maar dan nog.
Als je dan toch besluit om een topic te openen doe dit dan op een manier die wat meer aanspreekt i.p.v. gelijk te beginnen over dat je hier een hekel aan hebt , daar een hekel aan hebt etc. en doet alsof je alle wijsheid bezit.
Dan krijg je dus gelijk de wind van voren van sommigen, omdat je anderen daarmee irriteert.

Verder wordt er een aantal keer aan je gevraagd om het een en ander toe te lichten WAAROM JIJ dat dan vindt en kom je met verhalen waar geen touw aan vast te knopen is. Waarin je in twee zinnen geloof ik 4 keer En dan, En dan, gebruikt. Waar je het over casual gaming vrienden van je hebt waar niemand op zit te wachten en waarin alles zo'n beetje oneerlijk is.

Vervolgens krijg je replies, wat je dus ook wilt als je een topic opent, en dan respecteer je andere meningen niet. Want dan mag je volgens jezelf nix zeggen.

Maar dat alles gezegd te hebben heb je NOG geen antwoord gegeven op General Wong zijn vragen.

Dus bij deze, doe je best.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Dec 07, 2005 20:05

Sam wrote:Het mag van mij wel, maar ik vind de 360 niks. maarja ze geilde op de Xbox vanwege de mooie graphics :roll: en vinden de PS2 daardoor niks.... En dan is het straks omgekeerd en dan boeit het ze ineenkeer niets meer. En dan zeg ik dit en dan zeggen ze "Dus...." En dan ben ik ineenkeer gedist :shock:. En zo gaan die (kuche leuke kuche) discussie's dan.

naja nu ben ik weer aan het praten over mijn ergernissen, en zoals Mano als zei"het is hier niet de Tina", maar ik denk dat ik het zo wel heb uitgelegd.

Volgens mij moest je 'ik' dikgedrukt zetten ipv vind.
Maar goed, fijn dat je je conclusie zo snel klaar heb over de 360, het ding is net 5 dagen uit en je zal er vast al uren op gespeeld hebben...
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Dec 07, 2005 23:03

Ja jij vind de 360 niks maar hoeveel games heb je serieus gespeeld? Heb je je mening niet wat te snel klaar over deze nieuwe console? Ik heb er zelf nu bijna een week 1 en ik vind het een toffe console. Call of Duty 2 is gewoon een leuke game om te spelen en de kracht van 360 met de HDTV en optische aansluiting komen meteen tot zijn recht. Ik ga echter nu niet hier roepen dat de beste console ooit is want ik koop de 360 voor mij en voor mij alleen. Condemned is trouwens ook rete cool. Heel aparte game met vet donkere sfeer waar ik echt van hou. Ik heb een beetje het idee dat omdat je nu op dit forum rond hangt en je nu jezelf hebt voor genomen om je serieuzer bezig te gaan houden met gaming je daarom maar een nieuwe console als de 360 afzeikt, ik kan er naast zitten maar die indruk krijg ik door je posts in deze thread (het juiste woord voor een topic op een forum).
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Dec 07, 2005 23:31

Baki wrote: Ik heb een beetje het idee dat omdat je nu op dit forum rond hangt en je nu jezelf hebt voor genomen om je serieuzer bezig te gaan houden met gaming je daarom maar een nieuwe console als de 360 afzeikt, ik kan er naast zitten maar die indruk krijg ik door je posts in deze thread (het juiste woord voor een topic op een forum).

Idd.. Na een week fulltime op de 360 gespeeld te hebben zeg ik; mooi apparaat, slicke graphics en een aantal leuk games. Maar Sam vertel nu eens WAAROM je 360 niks vindt. En WAAROM heb je er een hekel aan als jouw vrienden wel kunnen genieten van een Xbox of 360!!! En ik weet zeker dat als jij de knaken zou hebben dat jij maar al te graag een 360 voor je tv zou willen zetten...................................... moet je alleen wel een andere tv kopen ;)
GWAR

Post by GWAR » Thu Dec 08, 2005 00:05

Baki wrote:Ja jij vind de 360 niks maar hoeveel games heb je serieus gespeeld? Heb je je mening niet wat te snel klaar over deze nieuwe console? Ik heb er zelf nu bijna een week 1 en ik vind het een toffe console. Call of Duty 2 is gewoon een leuke game om te spelen en de kracht van 360 met de HDTV en optische aansluiting komen meteen tot zijn recht. Ik ga echter nu niet hier roepen dat de beste console ooit is want ik koop de 360 voor mij en voor mij alleen. Condemned is trouwens ook rete cool. Heel aparte game met vet donkere sfeer waar ik echt van hou. Ik heb een beetje het idee dat omdat je nu op dit forum rond hangt en je nu jezelf hebt voor genomen om je serieuzer bezig te gaan houden met gaming je daarom maar een nieuwe console als de 360 afzeikt, ik kan er naast zitten maar die indruk krijg ik door je posts in deze thread (het juiste woord voor een topic op een forum).

Baas boven baas Baki, je snapte iig wat ik bedoelde :wink:
DAY
Active Level:
Active Level:

Post by DAY » Thu Dec 08, 2005 10:03

Als gamer moet je inderdaad je niet druk maken over wat anderen ervan vinden, het gaat naar mijn mening gewoon om het plezier dat je hebt met gamen. Ik ben bv geen fps speler, maar doordat Halo redelijk toegankelijk is ben ik het toch gaan spelen en heb mij best vermaakt. Als je wil kan je altijd 'underground gaan met gamen en de wat obscure titels gaan spelen, maar het gaat altijd om het plezier. Kijkend naar de reacties zegt zelfs Dreamer dit, So just enjoy the game!!!

En Sam, geef idd antwoord op vragen, want dat doe je niet. Waarom vindt je bv de x360 niks?

En wat heb je tegen je 'vrienden'? :)
Keep on Dreaming
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Thu Dec 08, 2005 16:15

lock please.
ImageImage
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Thu Dec 08, 2005 17:27

Niks ervan, ik weiger hier zomaar een lock op te gooien.
Mensen moeten meer moeite nemen om hun standpunten te onderbouwen, anders krijg je allemaal van dit soort zeiktopics. Wil je dus alsnog je gelijk halen, doe er dan een schepje bovenop.
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Dec 08, 2005 17:42

Een 'lock' zie ik ook niet zitten hoor. Sam kan toch aangeven waarom hij de X360 niks vind en waarom de casual gamer er niks van snapt. Daar is niks mis mee net als een wat verhitte discussie zolang het geen flamewar is. Dus Sam geef eens duidelijk het 'waarom' eens aan.
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Thu Dec 08, 2005 19:41

Probleem is dat Sam allemaal stellingen de wereld in slingert, maar niets weet te onderbouwen. Daarom ontstaat zo'n verhitte discussie, die eigenlijk nergens voor nodig is. Als Sam nu eens gewoon antwoord zou geven op de vraag waarom hij de console niets vind, dan zouden we al een stuk verder komen dan met dat oeverloze geblaat dat hij niets mag zeggen, want de enige die hem die beperking oplegt is hijzelf.
GWAR

Post by GWAR » Fri Dec 09, 2005 09:20

Nou, ik weet het niet hoor, maar eh... volgens mij zit ie er nu nog over te peinzen welk antwoord ie gaat geven of heeft ie de pleiterik gemaakt van dit forum. :?
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Fri Dec 09, 2005 09:59

Naar mijn gevoel gaat de xbox 360 het helemaal maken.

http://xbox360.ign.com/articles/651/651197p1.html

Kijk eens wat er aan staat te komen!
Naast NGBC komen er een paar leuke arcade namen mee.
cave, Jaleco en Altus.

Ik heb net besloten dat ik er ook een ga halen zodra er weer vooraad is. =)
2d fighting rules
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Dec 09, 2005 11:13

Ik denk dat vooral het online gedeelte van de 360 de shit zal zijn. Je kan op ieder moment ingame het dashboard naar boven halen. Zit echt heel erg goed in elkaar en daar kan Sony nog wat van leren. En idd er komen nog hele vette games aan, morgen even RR6 ophalen want die werkt gewoon op een pal machine omdat er geen regiolock in de game zit :D
GWAR

Post by GWAR » Fri Dec 09, 2005 11:31

Maar heren, ik dacht dat dit een thread was over de Puberale bla bla?

Laten we de heerlijke conversatie over de 360 op een andere thread voortzetten for cryin' out loud.

Voordat daar ook weer gezeik over komt van "oho, das offtopic" :wink:
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Dec 09, 2005 12:36

Dit soort topics krijgt heeft alleen maar flamewars tot gevolg, daarom de lock. En ik heb ook absoluut geen zin om eindeloze discussies te voeren over dit onderwerp. Daar voel ik me echt te oud voor. De helft van de replies hier heb ik niet eens gelezen, ik ga niet 20 meter text doorspitten om vervolgens eenzelfde reply te geven.

Jullie kunnen voor mijn part gezellig door blijven gaan.
ImageImage
Post Reply