Zo, weer een heel verhaal, geen idee of dit uberhaupt iemand interesseert maar ik heb maar foto's gemaakt, allicht kan iemand er wat tips uithalen voor zijn eigen dash dus ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Moest tussendoor even weg maar heb een groot deel van de avond kunnen hobbyen.
Dash even geproef-monteerd, ik lijk alles goed te hebben gemonteerd ^^

Foto van wat er van het oude dash over was. Ik heb gekeken of er nog goede art was. De art die erop zit was vies en dof, met name de tellers en de achtergrond daarvan. Ik had eigenlijk weinig hoop dat ik dit er goed af zou krijgen, laat staan zonder beschadigingen. Ik wilde toch een poging wagen, zonder art in een verder gloednieuw dash en eigenlijk alles vernieuwd/refurbished is het toch *net niet*, en ik heb gezocht en rondgevraagd maar deze art is niet meer nieuw te krijgen, dus dat zou sowieso een heel lastig karwei worden.
De background van het dashboard zit met 3 schroeven en 4 popnagels vast. Deze popnagels heb ik heel voorzichtig met een heel klein boortje losgeboord, ik heb hier ruim de tijd voor genomen, ben er zeker een kwartier bezig geweest met 4 popnagels.
Na een kwartiertje in de keuken met een sopje is hij weer als nieuw (de vegen op de foto zijn van allesreiniger, hij is echt alsof hij net nieuw binnen is gekomen).
Dit ding is overigens geen stikker maar een soort dun metaal met art erop, prima kwaliteit.
Dat dunne randje onder de middelste teller is niet gebroken overigens, dit hoort zo.

Tijd om het dashboard te monteren en daar verder te gaan. Na dat ik heel dat ding had vastgezet kwam ik erachter dat niet alles werkte en ik dus een kabel was vergeten aan te sluiten of los was geschoten. Alles weer los, en toen werkte alles.
De art vastgezet met 3 nieuwe schroeven, de popnagels laat ik even voor wat het is, ik heb namelijk geen popnagelgun/hoe dat ook heet.
Het zit in ieder geval vast en ziet er heel goed uit.

Onderstaand verhaal met de tellers heeft me ongeveer een half uur gekost. Deze dingen loskrijgen zonder beschadiging aan de tellers is een hele opgave, het is een hoop voorzichtig loswrikken met een mini schroevendraaier en veel geduld hebben. Die dingen zitten muurvast met een soort lijm/kit, onwijs sticky en heel lastig los te krijgen. Rond deze tellers zit plastic van het dash, dus je schuift er helaas niet zomaar een schroevendraaier onder...

Hier zie je de prut die eronder zit, het is ook een soort elastische lijm/kit of iets dergelijks, als je de teller een beetje los hebt schiet hij zo weer terug en vast. Heel lastig.
Het is me echter gelukt, heb ze weer netjes in nieuwstaat teruggebracht en goed in het nieuwe dash gekregen.

We zijn er bijna, ik denk veeg alvast alles bij elkaar wat ik aan kleine zooi heb, wel geinig om te zien wat er allemaal uit zo'n dashboard komt (ja, dit is enkel uit het dashboard).
Een hoop stof/zooi/troep, verbrand plastic, tandenstokers, een paar euro aan geld (jay) wat klem zat bij het stuur, in het dash, tussen de shifter, eigenlijk overal zat wel geld klem. Een hoop troep dus

Alles getest nogmaals, gemonteerd, stuur en logo erop, en klaar zijn we voor vandaag!
Ik krijg het niet over mijn hart om het oude 4gear shifter plastic terug te zetten nu de rest van het dash er als nieuw uitziet. Dus die gaan we even nieuw bestellen om het af te maken (had ik al willen doen, maar ben het vergeten).
Kwa dashboard heb ik eigenlijk bijna alles tot de laatste schroef nagekeken en vernieuwd waar ik het niet netjes meer vond, ik ben erg blij met het resultaat, het ziet er in het echt als nieuw uit.
Ben er al met al wel zeker een paar uur aan bezig geweest.

Als beloning nog even ge-neo geo'd, m'n eerste shmup gespeeld (Andros Dunos, heb begrepen dat deze hooguit aardig is maar echt geen super shmup. En ik heb me onwijs vermaakt, hier kan ik wel aan wennen

)
De enige art die ik nu ergens moet zien te scoren is die bij de credit knop, boven de view buttons. Ik heb dit nog nergens kunnen vinden (wel de sr2/daytona2 varianten, maar ik wil wel graag de scudrace versie hebben.
Mocht iemand het tegenkomen, geef dan ajb een gil

Jigmeister, for all your dashboard refurbs!
Nu even verzinnen wat ik nou als volgende aan ga pakken.